(Wanneer)Mag je de ander veroordelen tot de hel?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Collateral

Berichtdoor Collateral » 03 nov 2004 22:27

just_mary schreef:De Bijbel is zeker weten door mensen geschreven. De Bijbel zou je in die zin kunnen zien als een geschiedenisboek. Het verhaalt de geschiedenis van Israel.
Maar... het is meer dan dat. Veel meer dan dat. Door dit boek, door mensen geschreven, wil God ons zich aan ons openbaren. Wil Hij ons vertellen door de Bijbel vertellen wie Hij is en wie Hij voor ons wil zijn. Wie wij zijn en hoe we verlost kunnen worden, hoe onze schuld vergeven kan worden.
Ik hoop echt zo verschrikkelijk dat je dat ook gaat geloven!

Ik begrijp je, en ik waardeer je liefde, maar ik zie de bijbel helaas niet als Gods openbaring... Het is voor mij zó duidelijk dat het mensenwerk is. Ik ben daarover een post aan het voorbereiden voor in het topic waar dit van afgesplitst is.

just_mary
Mineur
Mineur

Berichtdoor just_mary » 03 nov 2004 22:44

Collateral schreef:Ik begrijp je, en ik waardeer je liefde, maar ik zie de bijbel helaas niet als Gods openbaring... Het is voor mij zó duidelijk dat het mensenwerk is. Ik ben daarover een post aan het voorbereiden voor in het topic waar dit van afgesplitst is.

Okey, dan praten we daar wel verder...

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 22:46

meschianza schreef:
jas schreef:
just_mary schreef:
Collateral schreef:Ik ben ook nergens 100% zeker van, behalve dat ik besta. :) Voor de rest acht ik slechts het ene aannemelijker dan het andere. En ik heb mijn redenen om aan te nemen dat de bijbel mensenwerk is. Een prachtig werk, maar mensenwerk.

De Bijbel is zeker weten door mensen geschreven. De Bijbel zou je in die zin kunnen zien als een geschiedenisboek. Het verhaalt de geschiedenis van Israel.
Maar... het is meer dan dat. Veel meer dan dat. Door dit boek, door mensen geschreven, wil God ons zich aan ons openbaren. Wil Hij ons vertellen door de Bijbel vertellen wie Hij is en wie Hij voor ons wil zijn. Wie wij zijn en hoe we verlost kunnen worden, hoe onze schuld vergeven kan worden.
Ik hoop echt zo verschrikkelijk dat je dat ook gaat geloven!

Jij bent geen vrouw van je woord hè?

Nee, gelukkig niet, dan zou ze ook enge dingen gaan zeggen als ze uit zichzelf zou praten. Ze is een vrouw van God Woords, nu spreekt de bijbel:

Ik hoop echt zo verschrikkelijk dat je dat ook gaat geloven

Amen, just-mary :)

Ik vind het op zich niet erg hoor dat je je zo tegen mij keert, maar je moet je maar eens goed afvragen of dat wel zo terecht is als je misschien denkt. Heb ik jou wat misdaan soms? Ik richt mij alleen tegen de vreselijke dingen die collateral hier schrijft. Je keert je echt tegen de verkeerde.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Collateral

Berichtdoor Collateral » 03 nov 2004 22:48

jas schreef:Ik richt mij alleen tegen de vreselijke dingen die collateral hier schrijft. Je keert je echt tegen de verkeerde.

En weer lieg je; ik ben niet de enige die je in je woordelijke Jihad uitgemaakt hebt voor antichrist.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 22:58

Collateral schreef:
jas schreef:Ik richt mij alleen tegen de vreselijke dingen die collateral hier schrijft. Je keert je echt tegen de verkeerde.

En weer lieg je; ik ben niet de enige die je in je woordelijke Jihad uitgemaakt hebt voor antichrist.

Er zijn veel antichristen, wij handelen allen als antichrist als we iets doen tegen Gods gebod. Maar slechts van één heb ik gezegd dat hij de duivel zelf is. Overigens, wanneer heb ik volgens jou dan nog gelogen? Want ik lieg niet hoor. Ik zondig veel, maar lieg niet.

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 03 nov 2004 23:14

jas schreef:
JialiKelly schreef:Misschien moet hij dan zijn eigen bijbel maar eens gaan schrijven.

Jas 6:5 zegt :
Trek ten strijde tegen valse godsdiensten met Veroordeling, Verdoeming en Hatelijkheid. En de meeste van die is Verdoeming.

Zoiets.

Nee ok, das een beetje flauw. Maar ik vind het zo hemeltergend dat meneer hier zonder pardon andere mensen naar de hel dúrft te wijzen, dat hij Gods plaats in durft te nemen.

Ik verwijs geen mensen naar de hel. Ik verwijs de satan naar de hel en Gods plaats innemen? Je bent gestoord. Je hebt geen idee van Gods grootheid als je zoiets zegt. Alsof een mens ook maar een deeltje van God zou kunnen overnemen. Dat neemt niet weg dat wij Hem moeten volgen en valse godsdiensten moeten bestrijden conform de Bijbel. Je hebt wel leuke hatelijke zinnetjes over me, lekker subtiel vals, maar kom eens met een goed verhaal gebaseerd op Gods Woord.

Ha. Juist omdat ik een klein beetje een idee heb van Gods grootheid, zeg ik dit allemaal tegen je. Omdat jij zo veroordelend bezig bent t.o anderen. Alleen God kan en mag oordelen.

Weetje.. ik ben begonnen met een post tegen je , gebaseerd op Gods Woord. Die over : Oordeelt niet opdat Gij niet geoordeelt worde.

Toen was ik opeens iemand die teksten uit zn verband rukte.

Kijk.. als mijn posting zo afgedaan wordt.. kan ik over die van jou ook een heleboel gaan zeggen. Het probleem met jou is dat je strak in je eigen meninkje blijft geloven, want alleen die is heilig. Dan valt er verder toch niet meer te praten?

Dit blijft dus gewoon een eindeloze discussie zo.
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Collateral

Berichtdoor Collateral » 03 nov 2004 23:18

jas schreef:
Collateral schreef:

Er zijn veel antichristen, wij handelen allen als antichrist als we iets doen tegen Gods gebod.

Je probeert je er aardig uit te praten. Maar je zei dat je je alleen tegen mij richtte en dat is een leugen.

Maar slechts van één heb ik gezegd dat hij de duivel zelf is. Overigens, wanneer heb ik volgens jou dan nog gelogen? Want ik lieg niet hoor. Ik zondig veel, maar lieg niet.
Collateral schreef:
jas schreef:Grote leugenaar. Je weet niet eens tegen wie je je gebed moet richten want je gelooft nauwelijks in het bestaan van een god, laat staan in de Enige Waarachtige God. Bovendien stel ik je gebed niet op prijs dus doe het liever maar niet. Ik weet mij geborgen door Jezus, die jij verloochent of ontkent.

Ik blijf bidden, of je het wilt of niet. Een ziek kind stelt het medicijn ook niet op prijs, maar dat is geen reden om het niet te geven. En mocht ik inderdaad de leugenaar ben die jij noemt, dan hoop ik dat God me daarvan overtuigt.

Verder ben je zelf, om met je eigen termen te spreken, een grote leugenaar. Ik ontken het bestaan van Jezus niet. Ik twijfel alleen of hij bestaan heeft.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 23:43

Collateral schreef:Je probeert je er aardig uit te praten. Maar je zei dat je je alleen tegen mij richtte en dat is een leugen.

Nee dat is geen leugen. Ik keer mij tegen iedereen die een mening verkondigt die niet conform Gods Woord is. Dat is gemakkelijk te controleren, dan moet je mijn topics en postings maar eens lezen. Ik ben het hier vaker oneens met iemand, dan dat ik het eens ben. Ik richt mij in die zin tot jou, dat ik weet dat slechts één iemand is zoals jij, nl. de duivel zelf. Maar onthou goed, je voert slechts God raad uit. De oudvaders zeiden wel eens, de satan is de aap van God. En dat ben je.
Collateral schreef:Ik blijf bidden, of je het wilt of niet. Een ziek kind stelt het medicijn ook niet op prijs, maar dat is geen reden om het niet te geven. En mocht ik inderdaad de leugenaar ben die jij noemt, dan hoop ik dat God me daarvan overtuigt.

Je hebt geen respect. Je zou moeten respecteren dat ik niet wil dat je voor me bidt. Net zo goed als wanneer ik geen medicijn zou willen als ik ziek was. Dat is mijn recht om dat te weigeren. Niet dat je bidden me zal schaden hoor, want ik heb een muur van Godswege om me heen waar je slangenvenijn niet doorheen dringt.
Als je echt zo lief en aardig bent als je je voordoet, respecteer je mijn wens om niet voor me te bidden.
Collateral schreef:Verder ben je zelf, om met je eigen termen te spreken, een grote leugenaar. Ik ontken het bestaan van Jezus niet. Ik twijfel alleen of hij bestaan heeft.

Je onkent Hem als God en Zaligmaker, dat is genoeg. Daarnaast trek je Zijn historisch bestaan in twijfel, zoals je zoveel in twijfel trekt. Dat is genoeg reden om te zeggen dat je Zijn bestaan ontkent. Of is het tegendeel waar? Zeg het dan. Beken je dat Hij is de Christus, de Zoon van God, de 2e persoon in het Goddelijk Wezen? God in het vlees geopenbaard? Erken je dat? Wel, als je het niet erkent, dan ontken je het. Er is in dezen geen tussenweg. Overigens heb je wel je naam mee. Collateral betekent: aangrenzend. Zoals de duivel in wezen en in macht ook grenst aan God, het is 666 of 777. Bewust uitgezocht?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 03 nov 2004 23:56

JialiKelly schreef:
jas schreef:
JialiKelly schreef:Misschien moet hij dan zijn eigen bijbel maar eens gaan schrijven.

Jas 6:5 zegt :
Trek ten strijde tegen valse godsdiensten met Veroordeling, Verdoeming en Hatelijkheid. En de meeste van die is Verdoeming.

Zoiets.

Nee ok, das een beetje flauw. Maar ik vind het zo hemeltergend dat meneer hier zonder pardon andere mensen naar de hel dúrft te wijzen, dat hij Gods plaats in durft te nemen.

Ik verwijs geen mensen naar de hel. Ik verwijs de satan naar de hel en Gods plaats innemen? Je bent gestoord. Je hebt geen idee van Gods grootheid als je zoiets zegt. Alsof een mens ook maar een deeltje van God zou kunnen overnemen. Dat neemt niet weg dat wij Hem moeten volgen en valse godsdiensten moeten bestrijden conform de Bijbel. Je hebt wel leuke hatelijke zinnetjes over me, lekker subtiel vals, maar kom eens met een goed verhaal gebaseerd op Gods Woord.

Ha. Juist omdat ik een klein beetje een idee heb van Gods grootheid, zeg ik dit allemaal tegen je. Omdat jij zo veroordelend bezig bent t.o anderen. Alleen God kan en mag oordelen.

Weetje.. ik ben begonnen met een post tegen je , gebaseerd op Gods Woord. Die over : Oordeelt niet opdat Gij niet geoordeelt worde.

Toen was ik opeens iemand die teksten uit zn verband rukte.

Kijk.. als mijn posting zo afgedaan wordt.. kan ik over die van jou ook een heleboel gaan zeggen. Het probleem met jou is dat je strak in je eigen meninkje blijft geloven, want alleen die is heilig. Dan valt er verder toch niet meer te praten?

Dit blijft dus gewoon een eindeloze discussie zo.

Zoals jij die tekst over dat oordelen toepast, misbruik je hem. Ik heb een heel lang antwoord voor je en hoop dat je het leest. Gebruik deze link maar: http://www.torontoblessing.com/artikele ... bijbel.htm

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 nov 2004 00:17

jas schreef:
Collateral schreef:Ik blijf bidden, of je het wilt of niet. Een ziek kind stelt het medicijn ook niet op prijs, maar dat is geen reden om het niet te geven. En mocht ik inderdaad de leugenaar ben die jij noemt, dan hoop ik dat God me daarvan overtuigt.

Je hebt geen respect. Je zou moeten respecteren dat ik niet wil dat je voor me bidt. Net zo goed als wanneer ik geen medicijn zou willen als ik ziek was. Dat is mijn recht om dat te weigeren. Niet dat je bidden me zal schaden hoor, want ik heb een muur van Godswege om me heen waar je slangenvenijn niet doorheen dringt.
Als je echt zo lief en aardig bent als je je voordoet, respecteer je mijn wens om niet voor me te bidden.

Is het ook respectloos van God dat Hij onze voorkeur voor de duisternis niet gewoon respecteert?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 nov 2004 00:20

jas schreef:
meschianza schreef:Jas, alsjeblieft. Als je enig idee heb hoeveel mensen in nederland wel in en God geloven en Jezus als spiritueel leider maar niet Gods Zoon, (net als Collateral) en je dus al die mensen naar de hel verwijst, ben je echt heel slecht bezig. Iedereen die Jezus mocht leren kennen als zaligmaker, heeft daarvoor gedwaald, in welk opzicht dan ook.
Nergens heb je het recht een ander als verloren te praten. WEes dankbaar, dat je Jezus wel als Gods Zoon mocht leren kennen en bid dat Colleteral hem ook zo mag leren kennen ipv als slechts een dode naam uit een boek.

Hij ontkent niet alleen de Godheid van Jezus maar betwist ook Zijn bestaan en het bestaan van God in het algemeen. Eens kijken wat de Bijbel daarvan zegt. 1 Joh. 2:22; "Wie is de leugenaar, dan die loochent, dat Jezus is de Christus? Deze is de antichrist, die den Vader en den Zoon loochent". Hoe kom je er bij dat wij voor zulke moeten bidden? Ben je ook al vergiftigd door zijn ongodzalige leer? Zulke leringen moeten we uit ons midden wegdoen. Je hebt hem niet doorzien. Hij betwist alles wat op grond van Gods Woord ingebracht wordt. Hij haalt Jezus wel aan om zichzelf te bewijzen, maar als een ander Jezus citeert gelooft hij er niet meer in en ontkent zelf het historisch bestaan van Hem. Constant verdraait hij de Bijbel om twist en verwarring te zaaien, en dat alles onder het mom van liefde. Kijk hoe hij handig genesis 1 en 2 verdraait. Hij brengt dingen alsof ze vanzelfsprekend en waar zijn, maar het zijn leugens. Ik vind het niet erg dat je nu mij veroordeelt, maar ik ben bang dat je een gigantische inschattingsfout maakt. Je keert je door hem te verdedigen tégen God. Ik hoop dat je mag inzien dat dit niet goed is. Je hebt het wel steeds over liefde, maar waar blijf je met Gods Recht en Heiligheid? Het is een aanfluiting zoals over Hem gesproken wordt door die collateral, en die ga jij verdedigen? Ik kan hier niet over uit.

Misschien kent hij Jezus nog niet echt... zo spreekt het grootste deel van de wereld over Hem. Wat je dan kunt doen is proberen hem te bekeren... en dan ook aan God vragen ipv Hem te vragen zo iemand van het forum te verwijderen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 04 nov 2004 00:20

Aragorn schreef:
jas schreef:

Is het ook respectloos van God dat Hij onze voorkeur voor de duisternis niet gewoon respecteert?

Ga je nu zelfs Collateral al met God vergelijken? Of ik begrijp je vraag niet? :roll:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 nov 2004 00:25

jas schreef:
Marnix schreef:
jas schreef:
Marnix schreef:
Arme Jas, wat zul je het moeilijk hebben.... iedereen hier is afgedwaald, niemand gelooft meer goed.... jij bent de laatste der Mohikanen... niemand die goed doet... op eentje na. Het moet een zwaar leven zijn....

(als ik jou mag geloven zullen er een stuk of 50 mensen in de hemel zijn, dan houdt het echt wel op... als ik zie aan welke criteria je volgens JOU moet voldoen om behouden te worden)

Als je alle postings terugleest, zul je zien dat ik eerst genoeg tegenargumenten aan Collateral heb geboden m.b.t. Jezus en Zijn werk, en God en de Bijbel in het algemeen. Heb je ook zijn antwoorden gelezen dan? Zoiemand, daar valt niet mee te discussieren, omdat zijn bron een geheel andere is, zijn waarheid een geheel andere, en zijn vader een geheel andere is, dan wat mij geleerd is. Dat jij nu fel tegen mij van leer trekt, het zij je vergeven. Je doet het in onwetendheid.

Ik heb het allemaal gelezen.... jij blijkbaar niet... ik gaf aan dat het op meer betrekking heeft dan alleen je reacties op Collateral, hoewel je daarin ook onzettend doorslaat, nogmaals, wat deed Paulus? Ging hij ontzettend heftig in tegen alle heidenen die hij op zijn reizen tegen kwam, schreeuwde hij hen toe dat ze verdoemd waren tot de hel etc? Nee hij ging ze proberen te bekeren... op een normale manier. Dat zou jij ook moeten doen... Val je tegen iedereen uit die je in je dagelijks leven tegenkomt en niet gelooft dat Jezus Gods Zoon is? Het zijn er nogal wat...

Jij doet net alsof het zo'n opmerkelijke situatie is... terwijl het in Nederland doodgewoon is... helaas. Maar met jou onbijbelse (zie Jezus, Paulus, ander apostelen) manier van aanpakl verander je daar zeker niks aan...

Gek he, dat zoveel ongelovigen denken dat christenen idioten zijn... dat komt omdat er af en toe echt zo'n idioot tussen zit. Wat zullen mensen door jou effectie evangelisatieaanpak (je gaat naar de hel, je gaat naar de hel?) een goed beeld van het geloof krijgen... Misschien moet je je toch wat meer door de Geest laten inspireren... en wat meer de Paulus-aanpak kiezen...

Vraagje, vind je het erg dat er zoveel mensen naar de hel gaan? Je roept namelijk zo makkleijk dat iemand dat gaat en nog wel ten onrechte dat ik me bijna af ga vragen of je het soms leuk vind om te roepen... zo nee, ga dan eens de bijbel lezen en ontdekken dat je het vaker roept dan nodig... en als het terecht is dat je een verlossing er tegenover moet zetten... niet alleen het probleem te noemen maar ook de oplossing erbij.

Jij bent zoals je nu praat ook een antichrist. Je bevestigt hiermee wat ik van je denkt want je hebt de Waarheid inderdaad niet lief. Maar we zien het vervolg vanzelf. Want nu gaan jullie in gesprek met Collateral, de duivel zelf. En hij heeft jullie al behoorlijk in zijn greep en invloed.

Ik wil je op je bijbelse opdracht wijzen aan de hand van de bijbel. Dat jij me vervolgens een antichrist noemt geeft niet aan dat ik tegen Christus ben, integendeel... Ik wijs je juist op een opdracht die Hij in de bijbel meegeeft.

Je onkent Hem als God en Zaligmaker, dat is genoeg. Daarnaast trek je Zijn historisch bestaan in twijfel, zoals je zoveel in twijfel trekt. Dat is genoeg reden om te zeggen dat je Zijn bestaan ontkent. Of is het tegendeel waar? Zeg het dan. Beken je dat Hij is de Christus, de Zoon van God, de 2e persoon in het Goddelijk Wezen? God in het vlees geopenbaard? Erken je dat? Wel, als je het niet erkent, dan ontken je het. Er is in dezen geen tussenweg. Overigens heb je wel je naam mee. Collateral betekent: aangrenzend. Zoals de duivel in wezen en in macht ook grenst aan God, het is 666 of 777. Bewust uitgezocht?

Dat doet bijna de hele wereld, Jezus erkennen als zaligmaker, en velen twijfelen ook aan zijn historische bestaan zoals het in de bijbel staat opgetekend. Krijg je dan nooit met dat soort mensen te maken dat je zo geschokt reageert? Misschien zou je eens een paar weken het forum moeten laten voor wat het is en de straat op gaan om te evangeliseren... dan kom je veel meer van die mensen tegen... als je bewogen bent om hun lot zou je ze proberen te bekeren in plaats van ze de hel in te wensen.

Tja als je geen respect voor mensen toont zul je ook geen respect terug krijgen. Weer een goed idee om eens naar Paulus te kijken, hij respecteerde meningen van mensen niet maar de mensen zelf wel... kijk maar eens hoe Hij bijvoorbeeld evangeliseert op de Areopagus.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 04 nov 2004 00:37

jas schreef:
Aragorn schreef:Is het ook respectloos van God dat Hij onze voorkeur voor de duisternis niet gewoon respecteert?

Ga je nu zelfs Collateral al met God vergelijken? Of ik begrijp je vraag niet? :roll:

Neuh, Collateral is God noch Satan. :) Maar het ging mij om het principe dat het niet altijd respectloos is om iemand een dienst te bewijzen die hij zelf niet wil. Zoals het voorbeeld vh. zieke kind en het medicijn en ook de gevallen mens en God.

Nu zul jij jezelf natuurlijk niet als ziek zien, maar vanuit het oogpunt van Collateral is het niet per definitie respectloos.

Haha, marnix ben jij ondertussen ook al antichrist? :mrgreen: En ik, jas, en ik?

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 04 nov 2004 00:37

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk schrok (hehe, wat voor mij vrij uniek is) toen iemand in de chat de teksten van Jas gericht tot Collateral postte (link).

Om zijn beweringen te staven heb ik reacties van Collateral nagelezen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Collateral een hoog niveau heeft, dat lijkt me een feit.

Hij is op zoek naar de waarheid en heeft die op verschillende terreinen gezocht. Echter, hij heeft de waarheid nog niet gevonden, omdat hij Jezus Christus als verlosser niet erkent en/of beleeft.
Dat is mijn idee, een andere, wellicht voor Collateral meer treffende reden zou 'm kunnen zitten in het de feiten dat hij wel degelijk geinteresseerd is het 'waarom' van ons bestaan. Ik denk dat wanneer ik fout zat je ook niet op dit forum zou posten. Daarom hoop ik dat je ondanks je tegenwerpingen letterlijk en figuurlijk het licht mag zien!!

Ik zie je ergens posten over 'bidt en u ZAL gegeven worden...' Ik moet zeggen: dat is ook voor mij persoonlijk van toepassing. Als ik morgen onder de bus zou komen loopt het verkeerd met me af. Dan praat ik niet over bekering, maar over zalig zijn. (onderbouwing: bekering moet je zelf doen lijkt me, er staat misschien wel 100x in de bijbel: bekeert u! dat moet je dus zelf doen, al moet alles gegeven worden. Let wel: het zalig worden moet je niet zelf doen, dat kan geen mens)

Aan de andere kant Collateral, God antwoordt vaak niet op ons moment...

Wat jou betreft, de reden dat ik je satan noem ligt in het feit, dat je zo bewust de Bijbel verdraait. Want ik weet, dat je heel goed op de hoogte bent van de inhoud. Als je echt integer zou zijn, zou je niet heel subtiel telkens zaken verdraaien. Ik ben zo benieuwd naar je motivatie, de reden dat je op refoweb zit, en niet bijv. op satanisten.nl of wat voor andere site dan ook.

Wat het bovenstaande Jas.. Ben ik het absoluut niet met je eens. Het is correct dat Collateral de bijbel verdraait, maar ik geloof niet in zijn slechte intenties, ik weet dat dit wel zou kunnen, maar in dit geval geloof ik daar niet in. Ik denk dat Collateral op zoek is naar de waarheid, die hij helaas (nog) niet heeft gevonden.
Voor mij is dat absoluut geen reden om hem hel en verdoemenis te wensen, maar redenen te meer om juist voor hem te bidden.
Er zijn zoveel mensen die christelijk zijn opgevoed en er zich tegen afzetten, zijn dat dan allemaal duivels?? Om vervolgens met hel en verdoemenis te dreigen of zelfs toewensen stuit me tegen de borst. Ik denk dat christenen andere taken hebben..

Het subtiel verdraaien van zaken zie ik ook anders. Feit is dat Collateral zaken verdraait, maar kan dat niet zijn met een soort van intentie om een andere waarheid te vinden? Verder denk ik dat op satanisten.nl (ik heb er niet gekeken) al helemaal geen waarheid te vinden is.

Collateral, wat me wel bevreemd is dat je de naam duivel met een hoofdletter schrijft. Dat staat me zeer tegen en ik wil je vragen dat niet meer te doen. Je zult er ongetwijfeld een doel mee hebben, daar ben ik benieuwd naar, maar wat de reden ook is wil ik je met klem vragen dit in het vervolg achterwege te laten.

Terug naar “Archief”