Ik moet zeggen dat ik behoorlijk schrok (hehe, wat voor mij vrij uniek is) toen iemand in de chat de teksten van Jas gericht tot Collateral postte (link).
Om zijn beweringen te staven heb ik reacties van Collateral nagelezen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat Collateral een hoog niveau heeft, dat lijkt me een feit.
Hij is op zoek naar de waarheid en heeft die op verschillende terreinen gezocht. Echter, hij heeft de waarheid nog niet gevonden, omdat hij Jezus Christus als verlosser niet erkent en/of beleeft.
Dat is mijn idee, een andere, wellicht voor Collateral meer treffende reden zou 'm kunnen zitten in het de feiten dat hij wel degelijk geinteresseerd is het 'waarom' van ons bestaan. Ik denk dat wanneer ik fout zat je ook niet op dit forum zou posten. Daarom hoop ik dat je ondanks je tegenwerpingen letterlijk en figuurlijk het licht mag zien!!
Ik zie je ergens posten over 'bidt en u ZAL gegeven worden...' Ik moet zeggen: dat is ook voor mij persoonlijk van toepassing. Als ik morgen onder de bus zou komen loopt het verkeerd met me af. Dan praat ik niet over bekering, maar over zalig zijn. (onderbouwing: bekering moet je zelf doen lijkt me, er staat misschien wel 100x in de bijbel: bekeert u! dat moet je dus zelf doen, al moet alles gegeven worden. Let wel: het zalig worden moet je niet zelf doen, dat kan geen mens)
Aan de andere kant Collateral, God antwoordt vaak niet op ons moment...
Wat jou betreft, de reden dat ik je satan noem ligt in het feit, dat je zo bewust de Bijbel verdraait. Want ik weet, dat je heel goed op de hoogte bent van de inhoud. Als je echt integer zou zijn, zou je niet heel subtiel telkens zaken verdraaien. Ik ben zo benieuwd naar je motivatie, de reden dat je op refoweb zit, en niet bijv. op satanisten.nl of wat voor andere site dan ook.
Wat het bovenstaande Jas.. Ben ik het absoluut niet met je eens. Het is correct dat Collateral de bijbel verdraait, maar ik geloof niet in zijn slechte intenties, ik weet dat dit wel zou kunnen, maar in dit geval geloof ik daar niet in. Ik denk dat Collateral op zoek is naar de waarheid, die hij helaas (nog) niet heeft gevonden.
Voor mij is dat absoluut geen reden om hem hel en verdoemenis te wensen, maar redenen te meer om juist voor hem te bidden.
Er zijn zoveel mensen die christelijk zijn opgevoed en er zich tegen afzetten, zijn dat dan allemaal duivels?? Om vervolgens met hel en verdoemenis te dreigen of zelfs toewensen stuit me tegen de borst. Ik denk dat christenen andere taken hebben..
Het subtiel verdraaien van zaken zie ik ook anders. Feit is dat Collateral zaken verdraait, maar kan dat niet zijn met een soort van intentie om een andere waarheid te vinden? Verder denk ik dat op satanisten.nl (ik heb er niet gekeken) al helemaal geen waarheid te vinden is.
Collateral, wat me wel bevreemd is dat je de naam duivel met een hoofdletter schrijft. Dat staat me zeer tegen en ik wil je vragen dat niet meer te doen. Je zult er ongetwijfeld een doel mee hebben, daar ben ik benieuwd naar, maar wat de reden ook is wil ik je met klem vragen dit in het vervolg achterwege te laten.