Leestip:
Hoofdstuk 4 van 'God leren kennen', van J.I.Packer
Hij geeft hele duidelijke argumenten waarom het wel of niet zou mogen (verklap nog niks)
Heb ik ergens in het begin gelezen....
Nu heb ik toevallig het boek ook.. en Packer geeft aan geen beeltenis van de Jezus op aarde.. Hij geeft zelf deut 4 oa als onderbouwing.
Nu heb ik druk 10 waar vanaf de 2e editie op blz 44 een aanvullende opmerking staat op zijn eerdergenomen standpunt. (Hij is heel eerlijk)
En hij komt eigenlijk op zijn redenatie een beetje terug..Juist omdat hij vindt dat andere ook een punt hebben waarom wel.(Ik vind het trouwens een geweldig studieboek)
Nu ben ik van mening dat je een schrijver van een studie- of naslagboek niet gelijk als waarheid moet aannemen. Je moet hem gebruiken bij het vormen van je eigen mening. Eerst zelf onderzoeken, dan pas naslagwerk gebruiken. Elk naslag werk is geschreven door en voor mensen. (hmm hoe rijm ik dit met wat ik eerder heb geschreven)
(misschien dat dit al geschreven is, dat spijt mij dan, ik heb niet de hele topic gelezen)
In
deut 4:15 en 16 geeft Mozes aan dat de Israelieten op de berg Horeb geen gedaante zag, toen de Heer sprak. Daarom is het hen ook verboden om een godebeeld te maken.
Dit is anders dan Jezus..
Jezus is wel gezien, Hij is herkend. Vriend en vijand die met Hem te maken gehad heeft, konden Hem beschrijven.
Zelfs na de dood is Hij nog verschenen is aan meer dan 500 personen.
Jezus was volkomen God en volkomen mens. Als mens op aarde zijn verhaal vertellen is niet verboden, en dat je dan een afbeelding maakt om te visualiseren, hoe dat gebeurd is.(Kijk hoe God de Jezusfilm gebruikt, voor Zijn doeleinde) Maar zijn beeltenis gebruiken voor aanbidding..?? Daar ben ik het niet mee eens. Dat komt dan in de buurt van de gouden stier
tot zo ver
grtjsss