Optimatus schreef:Collateral schreef:Optimatus schreef:Vrijheid van meningsuiting houdt op waar bewust kwetsen begint.
Ik vind van niet. Dan zou er geen vrijheid van meningsuiting meer zijn. Dat lijkt me net zoiets als: je mag zo hard rijden als je wilt, als je maar onder de 120 blijft.
Of je gekwetst bent ligt trouwens in de eerste plaats aan jou zelf.
Dit kun je al legitmering van het structureel vernederen van bevolkingsgroepen interpreteren. In de jaren 20 en 30 hebben Adolf H. en zijn trawanten Joseph G. en Hermann G. middels vergiftigde propaganda een hetze tegen Joden op gang gebracht die zijn weerga niet gekend heeft. Afijn, die historie is bekend. En ook zij beriepen zich op de vrijheid van meningsuiting. Ik wil Van Gogh niet met Joseph G. vergelijken, maar enige overeenkomsten zijn er wel te vinden: o.a. het permanent lasteren over moslims.
'k Ben het niet vaak echt eens met Optimatus, maar dit keer wel.

Zijn film met Hirshi Ali vond ik ronduit provocerend; vrouwenlichamen zijn er niet voor om Koran- of Bijbelteksten op te publiceren. Vooral in de Moslimwereld ligt zoiets erg gevoelig, dat kan iedereen weten. 'k Zou het ook bijzonder kwetsend vinden als er een provocerende film zou komen met schaars geklede mannen met Bijbelteksten op hun lichaam...