Moderator: Moderafo's
Willempie schreef:Vreemd.
Wij hebben het allemaal over vrijheid van meningsuiting, als iemand als Theo van Gogh dat doet, maar als een Christen zijn mening geeft over homo's is dat discriminerend.
Vreemd.
Wij vinden het allemaal raar dat Theo van Gogh wordt doodgeschoten/neergestoken, dat getuigd van weinig respect, maar als Theo van Gogh weinig respect heeft naar Christenen, Joden, Moslims, enz... dan is dat vrijheid van meningsuiting.
Vreemd.
De bijbel spreekt niet over gradaties in zonden. Iedere zonde is voor God even erg. Raar dan dat wij zo hard oordelen over iemand die zijn naaste niet lief heeft en hem neersteekt, maar dat wij zo mild zijn in iemand die zijn naaste niet liefheeft en hem met woorden kwetst.
Ik ga helemaal niet goedkeuren wat die man heeft gedaan, maar ik keur ook zeker niet goed wat Theo van Gogh allemaal heeft gezegd.
just_mary schreef:Lindal schreef:Verschrikkelijk dat de marokkanen kwaad met kwaad vergelden door zo iemand af te slachten!
Bovenstaande vind ik echt fout gezegd, het zijn niet 'de marrokanen' het is: een marrokaanse man. Zo generaliseer je heel erg, net alsof alle marrokanen dit gedaan hebben of zouden doen.
Pieter schreef:'t Is dat ik mijn vrouw niet meekrijg, maar anders vertrok ik morgen nog naar het buitenland.
ja, die nozems en die hippies ook.. HUN schuld over vooroordelen gesproken..
ik vind het onzin.. 50 jaar geleden zijn er 6 miljoen joden vermoord... in rusland meer dan 1 miljoen armeniers en later nog een exodus duizenden uit tsetjenie omgekomen bij een dodenmars..verder nog de koerden die onderdrukt werden en worden en in china de kirgiezen keer op keer de dupe zijn... we zijn echt niet toleranter geworden... we hebben misschien meer vrijheid gekregen? nee, zelfs dat niet.. we hebben alleen meer keuzes erbij gekregen..en meer techniek en scholen en we wonen nu dichter opelkaar en er is een tv waar we 24 uur dag en nacht bestookt worden met geweld en als we een klote dag op school hebben gehad dan reageren wij ons op op onze xbox of playstation2 met zo een groot scherm met subwoofers en stereo geluid.
just_mary schreef:Je kunt met hetzelfde recht zeggen dat 'de Nederlanders' het gedaan hebben, want hij schijnt half Marokkaans en half Nederlands te zijn.
![]()
Dat wist ik niet...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten