Moderator: Moderafo's
PeterD schreef:Collateral schreef:Vrij simpel: in het geval van Theo van Gogh is 1) de vrijheid van meningsuiting in het spel, is 2) de dader een islamiet, en is 3) het slachtoffer een bekende Nederlander.
Je gelooft toch zeker zelf niet dat de vrijheid van meningsuiting hierdoor in het gedrang komt he? Denk je nou echt dat ze die grondwet aan gaan passen hierdoor?
Dat de dader een islamiet is, is in mijn ogen geen reden om het aan de grote klok te hangen. Voor hetzelfde geld kon het een geflipte christen zijn.
Socrates schreef:wat heeft de grondwet hier mee te maken? het gaat om de praktijk! als je je mening wilt uiten moet je vrezen voor je leven, grondwet of niet!
ik denk dat het grote probleem is dat er maar weinig geflipte christenen zijn die dit soort dingen doen, maar dat fundamentalistische moslims voor meer gedonder zorgen. dan moet je zeker niet alle moslims over één kam scheren, maar aan de andere kant moeten we er wel van bewust zijn dat er wel degelijk een gevaar schuilt BINNEN de groep van moslims.
Optimatus schreef:Ik wil Van Gogh niet met Joseph G. vergelijken, maar enige overeenkomsten zijn er wel te vinden: o.a. het permanent lasteren over moslims.
PeterD schreef:Collateral schreef:Vrij simpel: in het geval van Theo van Gogh is 1) de vrijheid van meningsuiting in het spel, is 2) de dader een islamiet, en is 3) het slachtoffer een bekende Nederlander.
Je gelooft toch zeker zelf niet dat de vrijheid van meningsuiting hierdoor in het gedrang komt he? Denk je nou echt dat ze die grondwet aan gaan passen hierdoor?
Dat de dader een islamiet is, is in mijn ogen geen reden om het aan de grote klok te hangen. Voor hetzelfde geld kon het een geflipte christen zijn.
Socrates schreef:Lalage schreef:Ik schrik meer van de moord op zo'n meneer die z'n hondje aan het uitlaten is dan op Theo van Gogh. In het eerste geval denk je: wow het kan mij ook overkomen. In het tweede geval denk je: Dit gaat wel iets te ver, maar de islam zo beledigen met die film moet toch eigenlijk ook niet kunnen. Het is allebei fout, maar het eerste komt dichterbij.
Ik zie eigenlijk nu liever dingen over de verkiezingen in Amerika op tv, omdat dat ook invloed zal hebben op ons land. Maar goed, ik ga naar bed met koppijn, dus ik kijk geen tv
Heb je die film gezien dan? Die was heel goed hoor. Wat mij betreft één van de weinige uitingen van Van Gogh die absoluut hout sneden.
PeterD schreef:En ik wil dus helemaal niets horen over Christenen die dat niet zouden doen, of dat er maar weinig geflipte christenen zijn. Er zijn er genoeg!
En als God het niet verhoedt, waren we met zn allen mekaar allang aan het afslachten geweest!
Geen geflipte Christenen? En daar in zuid-oost Europa dan? Moslims tegen Christenen. Ow, sorry, alleen de moslims waren natuurlijk geflipt, even vergeten...
Lalage schreef:Socrates schreef:Lalage schreef:Ik schrik meer van de moord op zo'n meneer die z'n hondje aan het uitlaten is dan op Theo van Gogh. In het eerste geval denk je: wow het kan mij ook overkomen. In het tweede geval denk je: Dit gaat wel iets te ver, maar de islam zo beledigen met die film moet toch eigenlijk ook niet kunnen. Het is allebei fout, maar het eerste komt dichterbij.
Ik zie eigenlijk nu liever dingen over de verkiezingen in Amerika op tv, omdat dat ook invloed zal hebben op ons land. Maar goed, ik ga naar bed met koppijn, dus ik kijk geen tv
Heb je die film gezien dan? Die was heel goed hoor. Wat mij betreft één van de weinige uitingen van Van Gogh die absoluut hout sneden.
Ik doelde op de film Submission, waarin niet netjes met Koranteksten wordt omgesprongen, terwijl de Koran door moslims als een heilig boek wordt gezien.
Overkill schreef:Voor de liefhebbers van complot theorieen:
Tussen WTC en Madrid zaten 911 dagen.
Tussen PF en TvG zitten... 911 dagen.
PeterD schreef:Markie schreef:Dat was een afrekening in de onderwereld.Daar maakt men minder ophef over omdat het in dat milieu gebruikelijk is elkaar zo te behandelen
Waar heb jij die wijsheid vandaan? In de laatse berichtgeving die ik heb gezien staat dat de politie in het duister tast betreffende het motief en de dader...
Willempie schreef:Vreemd.
Wij hebben het allemaal over vrijheid van meningsuiting, als iemand als Theo van Gogh dat doet, maar als een Christen zijn mening geeft over homo's is dat discriminerend.
Vreemd.
Wij vinden het allemaal raar dat Theo van Gogh wordt doodgeschoten/neergestoken, dat getuigd van weinig respect, maar als Theo van Gogh weinig respect heeft naar Christenen, Joden, Moslims, enz... dan is dat vrijheid van meningsuiting.
Vreemd.
De bijbel spreekt niet over gradaties in zonden. Iedere zonde is voor God even erg. Raar dan dat wij zo hard oordelen over iemand die zijn naaste niet lief heeft en hem neersteekt, maar dat wij zo mild zijn in iemand die zijn naaste niet liefheeft en hem met woorden kwetst.
Ik ga helemaal niet goedkeuren wat die man heeft gedaan, maar ik keur ook zeker niet goed wat Theo van Gogh allemaal heeft gezegd.
Groeten Willempie
Willempie schreef:Vreemd.
Wij hebben het allemaal over vrijheid van meningsuiting, als iemand als Theo van Gogh dat doet, maar als een Christen zijn mening geeft over homo's is dat discriminerend.
Vreemd.
Wij vinden het allemaal raar dat Theo van Gogh wordt doodgeschoten/neergestoken, dat getuigd van weinig respect, maar als Theo van Gogh weinig respect heeft naar Christenen, Joden, Moslims, enz... dan is dat vrijheid van meningsuiting.
Vreemd.
De bijbel spreekt niet over gradaties in zonden. Iedere zonde is voor God even erg. Raar dan dat wij zo hard oordelen over iemand die zijn naaste niet lief heeft en hem neersteekt, maar dat wij zo mild zijn in iemand die zijn naaste niet liefheeft en hem met woorden kwetst.
Ik ga helemaal niet goedkeuren wat die man heeft gedaan, maar ik keur ook zeker niet goed wat Theo van Gogh allemaal heeft gezegd.
Groeten Willempie
Pieter schreef:'t Is dat ik mijn vrouw niet meekrijg, maar anders vertrok ik morgen nog naar het buitenland.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten