Vers van de pers: Moordaanslag op Theo van Gogh

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 nov 2004 13:30

Pieter schreef:Wij zijn ook zo heerlijk tolerant. Als iemand je niet aanstaat, dan schiet je 'm toch neer? Natuurlijk, 12 jaar in de bak, dat wel. Maar verder niets aan de hand hoor.

*gaat zijn koffers pakken om te emigreren*

Waar heen? Naar Iran?
Daaaar zijn ze tolerant!

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 02 nov 2004 13:30

... wat een triest gebeuren... ook n.a.v. wat ik las over wijlen Theo v. Gogh... dat hij het christelijk geloof belachelijk maakte en de Heere Jezus in een column uitmaakte voor "rotte vis".
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 nov 2004 13:34

Het is vreselijk, als het waar is dat hij doodgeschoten is, net als Pim Fortuyn, ook vreselijk.
Maar, wel te verwachten in een matschappij als deze.
Je leeft met moslims samen, en hij heeft mensen in hun eer aangetast met zijn verhaal over mishandelde vrouwen.
Moet je eens in een Islamistisch land doen.
Als je Nederland volbouwt met moskeeen en je geeft een wraakzuchtige godsdienst de ruimte (verdiep je er maar eens in, lees de heiligekoran maar eens ), dan vraag je erom dat deze dingen gebeuren.
Er zullen nog wel ergere dingen gebeuren, hoor.
Ik vind het hier ook niet meer leuk.
Maar war moeten we dan heen?????

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 nov 2004 13:34

Sabra schreef:En daar ben jij als zogenaamde 'elite' het zeker helemaal niet mee eens. Vanuit jouw ivoren toren is dit allemaal maar geneuzel van het plebs.

Je dwint me bijna die toren in ja. En juist jij zou beter moeten weten, los daarvan kan ik een licht elitaire ondertoon bij jou eenvoudig blootleggen.

Sabra schreef:Van Gogh is vermoord door een Marokkaan, wellicht een moslim. Dat zegt genoeg. Deze godsdienst is intolerant en zet mensen aan tot haat en het doden van mensen. En dit is niet het enige voorbeeld, bekijk alle conflicten maar die ik heb genoemd. Dit louter enkel fundamentele groepen noemen is natuurlijk veel te simpel, dan zouden er overal fundamentalistische moslims zijn en ontkracht je je eigen onderbouwing.

Von Ernst is vermoord door dhr. Grynspan, wellicht een jood . Dat zegt genoeg. Deze godsdienst is intolerant en zet mensen aan tot haat en het doden van mensen. En dit is niet het enige voorbeeld, bekijk alle conflicten maar die ik heb genoemd. Dit louter enkel fundamentele groepen noemen is natuurlijk veel te simpel, dan zouden er overal fundamentalistische joden zijn en ontkracht je je eigen onderbouwing.

Lincoln is vermoord door een Amerikaan, wellicht een Zuiderling. Dat zegt genoeg. Deze streek maakt intolerant en zet mensen aan tot haat en het doden van mensen. En dit is niet het enige voorbeeld, bekijk alle conflicten maar die ik heb genoemd. Dit louter enkel fundamentele groepen noemen is natuurlijk veel te simpel, dan zouden er overal extremistische zuiderlingen zijn en ontkracht je je eigen onderbouwing.

Pastoor Die en die is vermoord door een Staphorster, wellicht een protestant. Dat zegt genoeg. Deze streek maakt intolerant en zet mensen aan tot haat en het doden van mensen. En dit is niet het enige voorbeeld, bekijk alle conflicten maar die ik heb genoemd. Dit louter enkel fundamentele groepen noemen is natuurlijk veel te simpel, dan zouden er overal extremistische protestanten zijn en ontkracht je je eigen onderbouwing.

Zie je hoe gemakkelijk het is te generaliseren? Zie je hoe gemakkelijk is dergelijke parolen uit te slaan? Eerst was het Juda verrecke, straks is het Ali verrecke. En waar sta jij dan?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 nov 2004 13:42

Lees de koran eens.......
Oordeel dan of die godsdienst wraakzuchtig en gebaseerd is op angst of niet......

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 nov 2004 13:49

Die heb ik van kaft tot kaft in Nederlandse vertaling gelezen. Ik vond de overeenkomsten met delen van Leviticus treffend. Lees voor je eigen informatie heel Leviticus 20 eens door en zie wat van Israël werd verwacht te doen met overtreders veler verordeningen.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 nov 2004 13:50

Ja

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 nov 2004 13:59

Sabra schreef:En daar ben jij als zogenaamde 'elite' het zeker helemaal niet mee eens. Vanuit jouw ivoren toren is dit allemaal maar geneuzel van het plebs.

Trouwens, sinds wanneer is het niet meer toegestaan een voorkeur voor het establishment te hebben? Geldt vrijheid van meningsuiting alleen voor hen die tegen het establishment, tegen de moslims en voor Israël strijden? Intussen is het ook al not-done om links te zijn sinds Volkert van der Graaf en PKN schijnt ook iets engs te zijn, om nog maar te zwijgen dat je je in jouw ogen niet als pro-RKK mag opstellen zonder meteen te worden neergesabeld.

Einstein had gelijk: alles is relatief.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 nov 2004 14:07

Verontwaardiging lijkt me niet meer dan terecht... en ook daarvoor bestaat er vrijheid van meningsuiting.

Maar we moeten wel oppassen met reacties, omdat we ons al snel door emoties laten lijden. En dan kun je verkeerde reacties krijgen... generaliserende reacties bijvoorbeeld.

Daar moet voor worden opgepast...

Maar reacties die aangeven dat dit afschuwelijk is en zo lijken me hier wel op zijn plaats.

Maar ga niet roepen dat Moslims intolerant zijn, Marrokanen allemaal eikels en ga zo maar door. Want dan zijn alle nederlanders ook eikels omdat Volkert van der G. Pim Fortuin vermoordde en alle christenen hypocrieten omdat ze in Ierland elkaar de hersens inslaan.

Generaliseren is nooit goed.... en het over-over-over-grote deel van de Moslims en Marrokanen veroordeelt deze aanslag net zo goed als jij en ik.
Laatst gewijzigd door Marnix op 02 nov 2004 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Lindal
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Lindal » 02 nov 2004 14:08

Triest voor die Theo van Gogh, zeker met het achterliggende idee dat hij op dit moment voor God's rechterstoel staat!

Verschrikkelijk dat de marokkanen kwaad met kwaad vergelden door zo iemand af te slachten!
Aparte mensen, aparte dingen

De halve waarheid is de hele leugen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 nov 2004 14:13

De marrokanen.....

Verschrikkelijk dat DE NEDERLANDERS zo achterlijk kunnen reageren. :?

Dan zijn wij christenen ook allemaal kindermisbruikers aangezien er een aantal zieke mensen die zcih christenen noemen dat ook hebben gedaan...

Denk es na voordat je wat zegt... Ik snap wat Optimatus bedoelde met hysterische reakties van mensen... Blijkbaar zijn mensen zo geschokt dat ze hun verstand even hebben verloren....

Reageer dan niet :?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 02 nov 2004 14:19

Ik heb net gezien op tv wat Balkenende zei.
Hopelijk dat hij er iets aan gaat doen, dat dit soort dingen niet meer gebeuren in Nederland. Misschien strengere straffen of zo?
Als er niks gebeurt, dan loopt het hier nog verder uit de hand.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 nov 2004 14:21

Optimatus schreef:
Sabra schreef:Van Gogh is vermoord door een Marokkaan, wellicht een moslim. Dat zegt genoeg. Deze godsdienst is intolerant en zet mensen aan tot haat en het doden van mensen. En dit is niet het enige voorbeeld, bekijk alle conflicten maar die ik heb genoemd. Dit louter enkel fundamentele groepen noemen is natuurlijk veel te simpel, dan zouden er overal fundamentalistische moslims zijn en ontkracht je je eigen onderbouwing.

Von Ernst is vermoord door dhr. Grynspan, wellicht een jood . Dat zegt genoeg. Deze godsdienst is intolerant en zet mensen aan tot haat en het doden van mensen. En dit is niet het enige voorbeeld, bekijk alle conflicten maar die ik heb genoemd. Dit louter enkel fundamentele groepen noemen is natuurlijk veel te simpel, dan zouden er overal fundamentalistische joden zijn en ontkracht je je eigen onderbouwing.

Precies. En zet het christendom ook aan tot haat en het doden van anderen toen we met z'n allen op kruistocht gingen?

Pieter
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pieter » 02 nov 2004 14:35

Marnix schreef:Generaliseren is nooit goed....

Toch wel.

Marokkaan, Jood, christen, heiden, linkse rakker of PKN'er, er blijft uiteindelijk maar één conclusie over:

Ieder mens is van nature onbekwaam tot enig goed, en geneigd tot alle kwaad.

Laten we daarmee maar tot onszelf inkeren...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 02 nov 2004 14:38

Een lijstje van generalisatie:

Alle Marokkanen zijn crimineel
Alle Turken doen aan eerwraak
Alle Italianen zijn corrupt
Alle PKN'ers zijn klein-gelovigen
Alle Bevindelijk gereformeerden nemen hun dochters te grazen
Alle Katholieke priesters kunnen niet van jongetjes afblijven
Alle Palestijnen zijn terroristen
Alle Moslims slaan hun vrouwen
Alle Joden willen alleen maar geld zien
Alle Oostenrijkers marcheren achter Jörg Haider aan
Alle Fransen zijn chauvinistisch
Alle Russen zijn dronken
Alle Duitsers zijn Nazi's
Alle Zwitsers zitten op hun Franken/Francs/Franchi
Alle Negers zijn lui
Alle Aragorns hebben een vies baardje
enz. enz. enz. enz. enz.

Het Christendom is hypocriet
Het Boeddhisme heult met communisten
De Islam bejubelt terroristen
enz. enz. enz. enz. enz.

Kappen nou met die onzin!

Terug naar “Archief”