just_mary schreef:just_mary schreef:meschianza schreef:En eigenlijk is dat, persoonlijk, de vraag waar ik erg mee worstel.
Mijn leven is leeg zonder God, ik kan niet zonder Hem leven. de bijbel is mij dierbaar en ik wil niets anders dan Jezus volgen.
Ik zie mijn zonden....ik zie hoe ik mensen heb gekwetst en hoe vaak ik het goede met mezelf voor heb, mezelf op de eerste plaats stel.
Hoe vaak ik arrogant ben en trots, mn eigen ik boven staat. Hoe ik tegen Gods wet zondig op allerlij manieren.
Ik zie het, en ik wil het niet, ik wil God dienen.
Maar beleef ik ook de zonden als diepe ellende? Nee.....ik kan me niet voorstellen dat ik de eeuwige straf heb verdient omdat ik tegen een heilig God heb gezondigd.
Maar moet ik nou doorwandelen naar de eeuwigheid en geen gehoor geven op Jezus roep: Kom tot Mij?
mag ik naar Hem gaan? Jezus was toch ook een leermeester? Hij kan mij toch leren wie ik ten diepste ben en waarom Hij mijn straf moest dragen?
En dat is precies wat ik ook bedoelde. Daarom maakt het me bang dat ik alleen naar God zou mogen gaan als ik de E van de drie ken. Want ja, dat is dus juist het probleem. Je beseft het gewoon niet.
Misschien wil iemand hier nog op reageren? Herkennen meer mensen dit?
Ik herken dit helemaal. Ik zat daar ook mee, en ik weet nog dat ik mezelf maar in de put probeerde te praten om me maar ellendig te voelen. Want dat moest toch eerst?
Nu weet ik inmiddels uit ervaring dat het zo niet behoeft te werken.
Tijdens een preek zag ik in dat ik al die voorwaarden als uitvlucht gebruikte om bij Yeshua vandaan te blijven. Dat was FOUT.
En juist door naar God te gaan, brengt Hij je waar Hij wil dat je komt. En laat Hij je zien wie je bent voor Hem. Toch?!
Juist, en dat is een (levens)lang proces. Ook Paulus kwam daar in de loop van de tijd pas achter, toen hij op een gegeven moment moest schrijven in 1 van zijn laatste brieven dat hij toch wel de voornaamste zondaar was.
(1 Tim 1:15)