RECI-TATIVO schreef:Luxe? Het lijkt me niet meer dan normaal dat elk gezinslid een eigen bijbel heeft ten behoeve van bijbelstudie. En als je het in de kerk wilt gebruiken moet je bij elkaar op schoot om mee te lezen?
De discussie is ook niet of 10 jaar werk wel of niet betaald zou moeten worden natuurlijk, daarover is men het wel eens. Maar vergeet niet dat er veel mensen zijn waarvoor 29 euro, zelfs als het voor zoiets nuttigs is als de bijbel, een enorm bedrag ism die mensen vallen een beetje buiten de boot. Gratis online is dan ook niet echt een oplossing. Ik vind het gewoon een gemiste kans. Ondanks het bladzijden aantal zou een goedkope editie van tussen de 10 en 15 euro haalbaar moeten zijn. Je haalt de 2 kleuren eruit, je doet een eenkleurig kaft in soepele band. Klaar. Dat dat kan zie je ook in andere uitgaven, ook van andere boeken dan bijbels. Dan hebben mensen tenminste de keuze, dat is nu niet het geval en dat is jammer.
En dan nog evangelisatie. Welke kerk, organisatie gaat evangeliseren met bijbels van 29 euro per stuk? Dat is financieel al helemaal niet haalbaar.
Dit zijn zo wat gedachten die bij mij opkomen, datheeft niets te maken met voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, maar wel met oprechte zorg.
Tuurlijk... met z'n 2-en uit een bijbel lezen kan prima... in de kerk kun je ook gewoon luisteren naar wat er uit de bijbel wordt gelezen... En bijbelstudie heb je toch niet allemaal op het zelfde moment dus daarvoor hoeft ook niet iedereen een eigen bijbel te hebben. Iedereen een eigen bijbel is echt wel een welvaartsprobleem... In veel landen met minder welvaart hebben ze die luxe echt niet.
Maar goed, ik denk dat het allemaal wel los zal lopen... De bijbelvertalers zullen niet enorme winst willen maken met het project... Als er voldoende bijbels zijn verkocht en de gemaakte kosten enigzins zijn gecompenseerd zal er ook wel een goedkopere versie komen
Voor evangelisatie zou ik de bijbel idd niet gebruiken... behalve om aan iemand kado te doen een keer... maar je deelt ze niet op straat uit inderdaad

Gelukkig hebben we daar Gideon-bijbels voor, die zijn gratis (heb je het NT en dat is mooi om in te beginnen als ongelovige

)