kurtyo schreef::mrgreen: hahahaha, geweldig! Give it up for Collateral!
Tnx
-Rianne- schreef:Quote van Collateral: "Wat ik dus bedoel is: leef zoals je denkt dat het goed is, met de bijbel er bij als je dat wilt, maar laat anderen dat ook doen op hun manier en ga niet over anderen lopen mekkeren/oordelen. "
Is dat wat God van ons vraagt? Probeer zelf goed te leven en laat de ander doen wat ie zelf wil?
Je verdraait mijn woorden een beetje met de laatste zin. "Wat ie wil" is wat anders dan "wat de ander denkt dat goed is". Maar misschien moet ik wat duidelijker/genuanceerder zijn: "Leef in liefde, zoals je denkt dat dat het best gaat, en laat anderen dat ook doen op hun manier. En zeg pas wat over een ander als wat diegene doet uit haat gebeurt of anderen benadeelt."
Of dat is wat God van ons vraagt? Met die vraag impliceer je dat je denkt te weten wat God van ons vraagt, maar vergeet niet dat anderen daar andere ideeën over kunnen hebben. Ikzelf denk niet dat God eerder ons kansen aanbiedt om ons geestelijk te ontwikkelen, dan dat Hij echt dingen van ons vraagt.
Lana schreef:Ik vind halloween ook absoluut geen geschikt feest om te vieren. Niet omdat ik het kleine kinderen niet gun om langs de huizen te gaan om snoepjes op te halen, maar omdat alles zo 'eng' mogelijk gemaakt wordt. I.p.v. een God verheerlijkend feest, moeten de duistere dingen gevierd worden...typisch...
Natuurlijk moet je je afvragen of het goed is kleine kinderen kennis te laten maken met enge dingen. Maar dat een feest gelijk God-verheerlijkend moet zijn, dat lijkt me overdreven. Schaf dan Sinterklaas, vaderdag, moederdag etc. ook maar af. Misschien moet ik het anders zeggen: misschien verheerlijk je God ook wel door gezellig samen met anderen een bepaald feest viert wat tot blijdschap en liefde leidt. En zolang je op een dergelijke manier Halloween viert lijkt me daar weinig mis mee.
Ik vind trouwens dat er in deze discussie wel erg fel gereageerd wordt op mensen die Halloween niet geschikt vinden voor christenen..Het lijkt wel alsof je niet tegen
mag zijn...Vooral Invincible moet het ontgelden, erg flauw

Hier ben ik het niet mee eens. Iedereen heeft wat mij betreft recht op zijn/haar eigen mening, maar waar ik een beetje moe van word is het gegooi met autoriteitsargumenen en posts als "Ach en wee, moet je kijken wat ze hier of daar allemaal wel niet doen met Halloween. Nee, Halloween, daar kun je als christen niet aan mee doen," vooral als dat herhaaldelijk gebeurt. En dan kan het zijn dat ik wat feller reageer. En van
Invincible vind ik het zwak dat hij 1) een in mijn ogen zielige doorstuurmail plaatst, terwijl hij 2) eerder heeft gezegd "niet meer in te zullen gaan op Halloween."