Man en Vrouw.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 okt 2004 13:32

Zareb schreef:Voor mij hoef je geen sorry te zeggen hoor. :?

Nou, omdat jij nogal moeite met dat onderscheid schijnt te hebben probeerde ik je voor te zijn. :wink: Maar er stond niet voor niets een :P achter.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 okt 2004 13:42

taco schreef:toch gebeurd het wel degelijk marnix.

een christelijke basisschool bijvoorbeeld mag niet weigeren een homo/lesbi leraar/lerares aan te stellen.

als je zegt dat homo-zijn een zonde is dan valt werkelijk iedereen over je heen.

ik ga niet zeggen dat de moraal anders is of lager ligt dan 50 jaar geleden. volgens mij is dat niet zo. iedereen durft nu wel meer overal over mee te praten. vroeger zou deze discussie bijna niet worden gevoerd en lag er een groot taboe op.

2 vaders of 2 moeders? dan kies ik voor 2 vaders ja. dan heb je 2 keer een groot feest als ze 40 worden :)

Ik zal nooit zeggen dat homofiel zijn zonde is... hooguit dat het een gevolg van de zondeval is... Wel vind ik dat homosexualiteit zonde is. (dat onderscheid mis ik even in je reactie) De bijbel is er duidelijk genoeg over... en dat is voor mij belangrijker dan wat andere mensen er van vinden als ik dat zeg. Als school mag je op basis daarvan leerkrachten aannemen of niet... Als school mag je gewoon regels stellen waaraan je leerkrachten moeten voldoen... maar goed ook, straks mag je zelfs geen niet-gelovige leerkrachten meer weigeren omdat je dan discrimineert... Overigens geldt dit niet alleen voor scholen... zo mag bijvoorbeeld het ND of het RD ook zeggen dat ze alleen mensen uit bepaalde kerkverbanden aannemen (vorig jaar was daar nog wat discussie over omdat het ND iemand ontsloeg omdat hij van de vrijgemaakte kerk naar een evangelische kerk was overgestapt)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 22 okt 2004 23:12

FlirrieSun schreef:Nog even hier op terug te komen:
Ik lees in psalm 127: 3
Kinderen zijn een geschenk van de Heere. Hij beloont u met een nageslacht.
Statenvertaling:
Ziet de kinderen zijn een erfdeel des Heeren; des buiks vrucht is een beloning

Dan kan jij dit wel niet vinden, maar de Bijbel is er wel duidelijk over volgens mij. Dit gaat denk ik wel over een huwelijksgeschenk.
Al is denk ik alles wat de Heere geeft een geschenk.

Dus de vriend van een homo kan ook een geschenk van de Heere zijn? Nou, ik zal je in elk geval eerlijk vertellen, ik heb een vrouw gehad, dat was beslist geen geschenk van de Heere, integendeel, eerder een straf. Hoewel het wel mijn eigen schuld was hoor en ze zal me tot aan haar dood een plaag zijn.Afbeelding
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 okt 2004 11:39

Jas, dat zegt ze nergens.... ze heeft het over kinderen die een geschenk zijn van de Here... daarmee wordt kinderen krijgen op een natuurlijk manier bedoeld, zoals in die tijd gewoon was ;) Je had bij mijn weten toen nog geen draagmoeders voor homo-echtparen en het was in die tijd ook nog niet zo gangbaar om een kind uit een derdewereldland te adopteren.

En bij mijn weten is het voor een homo-echtpaar vrij moeilijk om op een natuurlijke manier kinderen te krijgen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 23 okt 2004 11:44

Snel geteld zijn er momenteel zo'n 6 actieve topics over homo's. Refoweb wordt straks nog het antikeeweb genoemd. En ik heb al vaker gezegd. Het moet voor veel mensen hier toch wel heerlijk zijn om steeds te kunnen schrijven over de verdoemelijke zonde van homosexualteit. Verder zijn er immers geen zonden? Zo langzamerhand weet ik nu wel dat homo's eigenlijk mensen zijn die helemaal niet op Gods aardbodem rond zouden moeten lopen. En als ze er al zijn dan moeten ze uiteraard acuut afgemaakt worden. Probeer eens met een concentratiekamp ofzo?
Relatie's van homo's onderling hebben nu wel al genoeg ter discusie gestaan. Ook ik weet dat het praktiseren van homosexualiteit in de Schrift veroordeeld wordt. Maar ook het onbarmhartig oordelen over de boezemzonde van een ander wordt daar veroordeeld. En nu voorlopig even nix meer over homo's in negatieve zin.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 23 okt 2004 11:45

jas schreef:Dus de vriend van een homo kan ook een geschenk van de Heere zijn?

mijn antwoord staat hier: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t ... c&start=60

En verder ben ik het met Marnix eens dat het nut van deze posting discutabel is.

taco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor taco » 24 okt 2004 14:01

ik denk dat iedereen wel een mening heeft over homo's en het homo huwelijk en alles daaromheen.

bookman: het onderwerp homo-zijn is blijkbaar een 'hot' item tegenwoordig. misschien zegt dat wat over onze samenleving. 6 topics hierover is misschine wat veel ja maar dit forum telt nog wel meer topics dan alleen deze 6 en anders kijk je gewoon even op een interessanter topic...
:idea:

ik vind een relatie met mn vriendin al lastig genoeg. zeker als we straks gaan trouwen. ben toch benieuwd welke dingen we gaan tegenkomen.
(weer even on-topic he..) :mrgreen:

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 24 okt 2004 23:59

Genoeg over homo's. Laten we het nu maar eens hebben over vieze zwaar gereformeerde mannetjes die stiekem naar de hoeren gaan, vunzige boekjes bekijken of stiekem seksfilms huren en bekijken op een tv die ze ook al niet mogen hebben.
En diezelfde mannetjes wijzen met hun vieze vingers naar homo's die een keurig homogene relatie hebben. Wie kent er in z'n omgeving?Afbeelding
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

André

Berichtdoor André » 25 okt 2004 00:19

jas schreef:Genoeg over homo's. Laten we het nu maar eens hebben over vieze zwaar gereformeerde mannetjes die stiekem naar de hoeren gaan, vunzige boekjes bekijken of stiekem seksfilms huren en bekijken op een tv die ze ook al niet mogen hebben.
En diezelfde mannetjes wijzen met hun vieze vingers naar homo's die een keurig homogene relatie hebben. Wie kent er in z'n omgeving?Afbeelding

Waar wil je het nu precies over hebben dan?

taco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor taco » 25 okt 2004 00:49

gaan we nu onze refo vrienden afkraken? :oops:

zo werkt het niet in een discussie. je mag overal een mening over hebben en af en toe hard klinken in het heetst van de strijd maar dit was echt pure frustratie Jas. zou ik eigenlijk wel het fijne van willen weten omdat jij blijkbaar ons wat te vertellen hebt (?)

brandt los!

:roll:

taco
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor taco » 25 okt 2004 00:52

ik word soft :wink:
wat refoweb al niet met je doet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 25 okt 2004 01:19

Bookman schreef:Snel geteld zijn er momenteel zo'n 6 actieve topics over homo's. Refoweb wordt straks nog het antikeeweb genoemd. En ik heb al vaker gezegd. Het moet voor veel mensen hier toch wel heerlijk zijn om steeds te kunnen schrijven over de verdoemelijke zonde van homosexualteit. Verder zijn er immers geen zonden? Zo langzamerhand weet ik nu wel dat homo's eigenlijk mensen zijn die helemaal niet op Gods aardbodem rond zouden moeten lopen. En als ze er al zijn dan moeten ze uiteraard acuut afgemaakt worden. Probeer eens met een concentratiekamp ofzo?
Relatie's van homo's onderling hebben nu wel al genoeg ter discusie gestaan. Ook ik weet dat het praktiseren van homosexualiteit in de Schrift veroordeeld wordt. Maar ook het onbarmhartig oordelen over de boezemzonde van een ander wordt daar veroordeeld. En nu voorlopig even nix meer over homo's in negatieve zin.

Hoewel ik niet alles direct zal onderschrijven heb je wat het laatste punt betreft groot gelijk.

Het gaat hier over Man en Vrouw... zullen we het daar voor de afwisseling weer eens over gaan hebben?

joepie

Berichtdoor joepie » 25 okt 2004 08:23

Socrates schreef:Dan heb je een goeie man ;)

De ALLERLIEFSTE!!!!!!!!!!!!!!!!! :D

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 25 okt 2004 09:18

joepie schreef:

Ken je alle mannen dan??? :mrgreen: :mrgreen:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.

Psalm 106:47

joepie

Berichtdoor joepie » 25 okt 2004 09:42

Bookman schreef:
joepie schreef:

Ken je alle mannen dan??? :mrgreen: :mrgreen:

Nee, gelukkig niet :?
Maar ik hoef niet alle mannen te kennen om te weten dat die ik heb de allerliefste is :wink: Voor mij dan :D

Terug naar “Archief”