Ze moeten het anders maar via de e-mail doen. Of ze openen een site waarop iedere gemeente zijn preekrooster kan plaatsen. Dominees kunnen dan zelf de gaten in de roosters opvullen.
Ik zit vanavond echt vol goede ideeën.

Moderator: Moderafo's
Rufi schreef:Populaire vader heb jij.![]()
Ze moeten het anders maar via de e-mail doen. Of ze openen een site waarop iedere gemeente zijn preekrooster kan plaatsen. Dominees kunnen dan zelf de gaten in de roosters opvullen.
Ik zit vanavond echt vol goede ideeën.
waarnemer schreef:De domineeskinderen op deze topic vinden zichzelf nogal interessant, omdat hun vader dominee is menen zij dat ze wat bijzonder zijn. In elk gezin waar de vader aktief is in kerk en maatschappij heeft dat zijn weerslag in het gezin. Daarom doe maar gewoon. Mijn vader was metselaar, stond om half acht op de steiger, in hitte en koude en na het eten, verkleden en op pad. Daar heb ik respect voor, maar dat is natuurlijk niet zo interessant, de man was maar ouderling. Ik weet niet wat er zo bijzonder is als zoon of dochter van een dominee bent, je bent bevoorrecht, je vader is vaak thuis, heeft lange vakanties, heeft een behoorlijk salaris, dat is allemaal prima. Jullie weten echt niet wat het is om van een loon van een bouwvakker rond te komen in een groot gezin. Ik schrijf dat niet omdat ik wil klagen. Wij hadden een fijn gezin en we hebben nog steeds een prima familie relatie. Wat er bijzonder aan is als je vader dominee is? Blijkbaar gaat het er nog steeds in als zoete koek.
Maar wel vaak aan het werk. Thuis is namelijk ook een werkplek.waarnemer schreef:je vader is vaak thuis
Valt ook wel mee hoor. En lijkt me ook niet meer als redelijk als je 24 uur per dag klaar staat voor mensen dat je dan een wat langere vakantie hebt.waarnemer schreef:...heeft lange vakanties...
Voor een universitaire opleiding is het zeker niet hoog. Maar ook als je 24 uur per dag klaar staat kan daar best een behoorlijk salaris tegenover staan vind je ook niet?waarnemer schreef:...heeft een behoorlijk salaris...
waarnemer schreef:Ik weet niet wat er zo bijzonder is als zoon of dochter van een dominee bent, je bent bevoorrecht, je vader is vaak thuis, heeft lange vakanties, heeft een behoorlijk salaris, dat is allemaal prima. Jullie weten echt niet wat het is om van een loon van een bouwvakker rond te komen in een groot gezin.
Rufi schreef:waarnemer schreef:Ik weet niet wat er zo bijzonder is als zoon of dochter van een dominee bent, je bent bevoorrecht, je vader is vaak thuis, heeft lange vakanties, heeft een behoorlijk salaris, dat is allemaal prima. Jullie weten echt niet wat het is om van een loon van een bouwvakker rond te komen in een groot gezin.
Een dominee heeft helemaal geen lange vakanties. Hij werkt zeven dagen per week en heeft bijna nooit een vrije dag.
waarnemer schreef:Rufi, Johan81, Jip86, Spiff en alle andere domineeskinderen,
Ik wil niet onaardig tegen jullie zijn, en jullie mogen best ervaringen uitwisselen. Maar ook anderen lezen de berichten van deze topic.
waarnemer schreef:Dan lees ik 7 dagen per week en weinig vrije tijd, altijd klaar staan, en het salaris eigenlijk te weinig gezien de opleiding, etc. Weet je als je tot predikant geroepen bent, vind ik dat normaal. Over zulk soort zaken hoor je het helemaal niet te hebben.
waarnemer schreef:Nogmaals ik wil niet onaardig zijn, maar blijf wel met beide benen op de grond staan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten