Marnix schreef:Spons schreef:pff was niet meteen de bedoeling om een redelijk zwaar onderwerp aan te snijden wat zeker in de hoek van de gereformeerde gemeenten kant (mijn schoonouders zijn dat ) zwaar ligt.
in onze gemeente (in de zin van dorp ) is een wijk waarin een homo predikant staat die ook nog samenwoont. Ik keur homo's niet af, ik denk dat het een afwijking is in de geest, waaraan je niks kunt doen maar dat terzijde . want als ik niet met ze zou omgaan, cq negeren ben ik net als al die voorbijgangers in het verhaal van de barmhartige samaritaan.
maar ik kan het me niet voorstellen dat iemand die de bijbel verkondigt en de boodschap van god, en dat hij als dominiee die homosexuele liefde bedrijft op een kansel staat , dat rijmt niet met elkaar.
maar aan de andere kant vraag ik me af, waarom zou deze man niet goed het woord van god kunnen verkondigen '?
Ik denk dat je als dominee nogal ongeloofwaardig overkomt... Als je anderen Gods woorden wil vertellen... maar zelf het niet nauw neemt met z'n regels en ze rustig aan je laars lapt.
Ik denk niet dat er sprake zal zijn van 'regels aan je laars lappen'. Maar een op geloof gebaseerde overweging van de juiste zienswijze van de Bijbel.