Cavecracker schreef:Collateral schreef:Socrates schreef:Ik begrijp prima wat je wilt zeggen, ik begrijp alleen niet dat je tot die conclusie komt. Ik begrijp niet dat je bepaalde zaken (uitspraken van God in dit geval) afbakent en een eigen leven laat leiden.
Het feit dat God de mogelijkheid schept voor man en vrouw om samen een relatie aan te gaan en als twee-eenheid door het leven te gaan, waarom moet ik daaruit concluderen dat er buiten dat niets anders bestaat? Dat de grootste gemene deler van de mensheid heteroseksueel is en een partner van het andere geslacht krijgt neem ik zonder meer aan, dus het lijkt me logisch dat God dit principe onderstreept, niet in de laatste plaats omdat hij tegen een heteroseksuele man en een heteroseksuele vrouw praat.
Precies. Bovendien is Cavecracker dus niet bepaald consequent.
God aanvaardt homoseksualiteit niet. Het kan wel bestaan maar God heeft de man niet bedoeld om een seksuele relatie te hebben met een andere man en heeft de vrouw niet bedoeld om een seksuele relatie met een vrouw te hebben. Zowel in fysiek als mentaal opzicht zijn mannen van nature op vrouwen aangelegd en andersom. Het gaat niet om de grootste gemene deler, het gaat om Gods Heilige schepping. Bezoedel deze niet met eigenwillige smerigheden en perversiteiten.
Ik kan alleen maar zeggen: je beroept je hierbij op de natuur, maar de natuur geeft je ongelijk.