Loezje schreef:Socrates schreef:Ik vind het soms een beetje raar dat in de refo-cultuur een twee-ouder-gezin als heilig en onmisbaar wordt gezien. En dat terwijl er ook vooral wordt benadrukt dat het opvoeden van de kinderen vooral een vrouwentaak is.... Dat vind ik soms moeilijk met elkaar te rijmen...
Mee eens, Socrates. 'k Vind ook dat vaders net zo veel aan de opvoeding kunnen doen als moeders. 't Komt er in de praktijk vaak nog wel op neer dat een moeder stopt met werken en bij de kids thuis blijft => gevolg is dat pa logischerwijs minder aan de opvoeding kàn doen omdat als-ie thuis komt het kroost in bed ligt...
Is toch grote onzin dat de kinderen op bed liggen als pa thuis komt??
Mijn man ging gewoon smorgens vroeger beginnen zodat hij elke dag om vijf uur thuis kon zijn.
Die wilde zo min mogelijk van de kinderen missen.
Hij deed ze dan ook altijd in bad en we deden ze altijd samen in bed.
Als hij thuis was ging hij vaak nog een rondje om met de kids. Zodat ik rustig kon eten koken.
En verder deed en doet hij meehelpen in het doen van het huishouden. Zodat we samen meer tijd over hebben om met de kinderen door te brengen. Zoals elke zaterdag middag ergens heen om te gaan wandelen.
Alleen eten koken vind hij afschuwelijk en dat laat hij graag over aan mij, maar verder kan hij alles.
Het is inderdaad wel zo dat een man doordat hij overdag nu eenmaal naar zijn werk is dat stuk van de opvoeding niet mee doet. Maar dat heb je als moeder ook zodra de kinderen naar school gaan.