Berichtdoor Napoleon » 19 okt 2004 19:52
Hoi Gerjanne,
om meet het laatste te beginnen: ik denk niet dat het niet mag, in die zin dat het verboden is. Paulus' uitspraak "ga geen juk aan met een ongelovige" is volgens mij niet bedoeld als verbod, maar als advies. Dit komt omdat het zo verschrikkelijk moeilijk is om een relatie te hebben met iemand die niet gelooft. Ten eerste vanwege de practische consequenties, die je ws. zelf ook wel beseft, ten tweede vanwege je persoonlijk geloof (het lijkt mij moeilijk om te blijven geloven als je een partner hebt die niet gelooft), en ten derde omdat een zo groot verschil in levensovertuiging volgens mij ook niet bevorderlijk is voor een relatie. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat het geloof in God voor jou een heel belangrijke zaak, zo niet de belangrijkste zaak is die er bestaat, en als je zoiets in een relatie niet kunt delen, lijkt mij dat een grote hindernis te worden voor een relatie.
Ik ben bang dat ik je niets nieuws vertel, maar ik ben bang dat een relatie zonder consessies van een of beide kanten erg moeilijk, zo niet onmogelijk wordt.
in ieder geval veel sterkte,
Groeten, Napoleon
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid