verkering met een topsporter

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerjanne

verkering met een topsporter

Berichtdoor Gerjanne » 19 okt 2004 19:22

Hoi allemaal

ik heb al een tijd contact met een jongen, en we houden van elkaar. Hij is niet-kerkelijk en topsporter. Hij staat niet echt open voor het geloof. We hebben nu al weken achter de rug waarin we proberen om geen contact met elkaar te zoeken zodat we elkaar misschien vergeten. maar toen ik hem gisteren weer sprak, bleek dat we allebei nog steeds onverminderd van elkaar houden.
Maar hoe moeten we nu verder?? kan iemand mij helpen? mag ik als christen een relatie hebben met een niet-christen?

Liefs,
Gerjanne

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 19 okt 2004 19:52

Hoi Gerjanne,

om meet het laatste te beginnen: ik denk niet dat het niet mag, in die zin dat het verboden is. Paulus' uitspraak "ga geen juk aan met een ongelovige" is volgens mij niet bedoeld als verbod, maar als advies. Dit komt omdat het zo verschrikkelijk moeilijk is om een relatie te hebben met iemand die niet gelooft. Ten eerste vanwege de practische consequenties, die je ws. zelf ook wel beseft, ten tweede vanwege je persoonlijk geloof (het lijkt mij moeilijk om te blijven geloven als je een partner hebt die niet gelooft), en ten derde omdat een zo groot verschil in levensovertuiging volgens mij ook niet bevorderlijk is voor een relatie. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat het geloof in God voor jou een heel belangrijke zaak, zo niet de belangrijkste zaak is die er bestaat, en als je zoiets in een relatie niet kunt delen, lijkt mij dat een grote hindernis te worden voor een relatie.

Ik ben bang dat ik je niets nieuws vertel, maar ik ben bang dat een relatie zonder consessies van een of beide kanten erg moeilijk, zo niet onmogelijk wordt.

in ieder geval veel sterkte,

Groeten, Napoleon
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Gerjanne

Berichtdoor Gerjanne » 19 okt 2004 20:44

dankje...

dit heb ik idd zelf ook al wel op een rijtje gezet, en het mezelf al wel ontelbare keren duidelijk proberen te maken, maar t helpt niet...
en.. er zijn zoveel voorbeelden van jongeren die ook met een buiten-kerkelijke een relatie hebben, en die nu wel gelooft....
kvind t zo moeilijk!!

janneke4
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor janneke4 » 19 okt 2004 20:59

Gerjanne schreef:dankje...

dit heb ik idd zelf ook al wel op een rijtje gezet, en het mezelf al wel ontelbare keren duidelijk proberen te maken, maar t helpt niet...
en.. er zijn zoveel voorbeelden van jongeren die ook met een buiten-kerkelijke een relatie hebben, en die nu wel gelooft....
kvind t zo moeilijk!!

hej gerjanne,
je hebt idd een moeilijk probleem te pakken! ckr omdat die jongen topsporter is, zal het voor hem moeilijk zijn om met jou mee te gaan in het geloof! als je denkt dat hij later toch wel met je mee wil gaan kun je je relatie voortzetten, maar anders zou ik zelf persoonlijk eerst eens heel goed nadenken of hij wel de juiste man voor je is! ik weet dat het heel moeilijk is, zeker als jullie zo veel van elkaar houden!kwens je veel sterkte toe!
xxx janneke
LACHEN IS GEZOND!!!!!!!!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 19 okt 2004 21:02

Kheb nix toe te voegen aan de discussie, kwil je alleen wel heel erg veel sterkte en wijsheid toewensen!!!

Leg je probleem voor God neer, Hij geeft gegarandeerd antwoord!!!

Gerjanne

Berichtdoor Gerjanne » 19 okt 2004 21:10

ja ik vraag ook zo vak of Hij me wil helpen....maar...kheb nog niets gemerkt...denk ik...

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 19 okt 2004 21:13

blijf er maar om vragen hoor, ik heb de afgelopen tijd gemerkt dat God wel degelijk helpen kan, ook in moeilijke relaties.

Het probleem ligt bij mij heel anders maar God is hetzelfde, Hij kan jou er ook mee helpen.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 20 okt 2004 09:52

Je hebt eigenlijk twee met elkaar verweven problemen.
- een relatie met een niet-christen
- een relatie met een topsporter.
Beide onderdelen brengen de nodige zaken ter overdenking met zich mee.

Lees het volgende topic eens door.
Er staat allicht iets zinnigs in waar je iets aan hebt.

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=6375&start=0

Persoonlijk kan ik er best wat van zeggen, maar ik denk dat je in grote lijnen wel weet wat dat zijn zal. Jijzelf zult de keuze moeten maken.
Overigens zou ik dat niet te lang voor me uitschuiven.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 okt 2004 10:23

Volgens mij hadden ze eigenlijk al een beslissing gemaakt, maar blijkt dat nu toch lastig te zijn.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 okt 2004 11:54

Tja het is lastig.... Moeilijk om in een relatie alles te kunnen delen.. behalve je geloof...

Succes ermee!

Oh en nog 1 vraagje die heel belangrijk is of je er mee door moet gaan:

Wat voor sport speelt hij? ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 20 okt 2004 13:09

Er is hier ook al een topic ongeveer over hetzelfde al is dat inmiddels wel soms een klein beetje ontaard in andere discussies, maar dat gaat over 2 geloven op een kussen..... Misshicen dat je dat ook een beetje kan lezen.

En ik weet zeker dat je God om hulp en raad en wijsheid mag vragen en als je je leven in Zijn handen wil leggen en het aan Hem over te laten om de juiste weg voor jou te gaan, dan zal dat zeker goedkomen. Al moet je dan wel willen,d at als hij niet voor jou bestemd is, om dat te accepteren, maar ik weet uit ervaring dat God je dan ook daarmee wil helpen om erover heen te komen en niet meer aan hem te denken, maar ik weet dat het wel iets supermoeilijks is!

Succes ermee en ik hoop voor je dat het goedkomt (op wat voor manier dan ook :P )

Gerjanne

Berichtdoor Gerjanne » 20 okt 2004 14:11

Hij is hardloper op de korte afstanden, schaatst en doet wielrennen...dus niet 1 sport maar 3 tegelijk...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 20 okt 2004 14:34

Als jullie echt gek op elkaar zijn, dan zou ik het dus wel doen.
Een nietgelovige man is geheiligd met een gelovige vrouw en omgekeerd

lees 1korintiers 7,13-14

wozz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wozz » 20 okt 2004 14:36

Ik ben nooit in jouw situatie geweest en daar ben ik ook wel blij om want het lijkt me niet eenvoudig. Toch denk ik dat je het jezelf niet moeilijk moet maken door met hem door te gaan. Natuurlijk kan hij door jou nader tot God komen, maar het kan ook andersom werken. Namelijk dat hij jou bij God vandaan trekt.

Ik weet het, het is makkelijk praten voor mij. Ik wens je heel veel sterkte bij het nemen van een goede beslissing. :|
Identificatie

Ik denk eerlijk gezegd dat u niet eens wilt weten wie ik ben

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 20 okt 2004 15:18

Als jullie echt gek op elkaar zijn, dan zou ik het dus wel doen.
Een nietgelovige man is geheiligd met een gelovige vrouw en omgekeerd

lees 1korintiers 7,13-14

Gaat dat niet over al getrouwde stellen of beter gezegd stellen die al bij elkaar zijn waarvan de ene dan gelovig word?
Volgens mij kun je daar niet vanuit gaan dat de partner in jou geheiligd word als je vantevoren al weet dat de ander niet gelovig is, voor het bijelkaar zijn dus. Of ik begrijp dat bijbel gedeelte natuurlijk niet.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Terug naar “Archief”