Collateral schreef:parsifal schreef:In de Bijbel wordt homoseksualiteit nooit positief genoemd
Dat is geen hard argument. Bovendien is Paulus ook niet echt positief over het huwelijk tussen man en vrouw.
Paulus noemt het huwelijk echt goed. Hij vergelijkt twee goede zaken.
In het stuk waar ik aan refereerde staat een weerlegging van de aanname dat Gen. 19 homosexualiteit zou veroordelen, die wat mij betreft ook van toepassing is op Judas 7.
Ik noemde Philo niet voor niets. Judas is extreem onduidelijk als hij hier niet op homoseksualiteit doelt, juist omdat homoseksualiteit in die tijd met Sodom werd verbonden. Kijk ook naar de vroeg-Christelijke Kerk, hier wordt homoseksualiteit ook veroordeeld. In de begin periode werd vooral geschreven over het knapenschenden. Maar bijvoorbeeld Justinus lijkt het als een bekend gegeven te veronderstellen dat homoseksualiteit zonde is.
Wederom: lees het artikel waar ik aan refereerde. Lev. 20:13 gaat over sex tussen twee mannen en een vrouw, dus die tekst is al helemaal niet zinnig als argument.
Lees eens een andere vertaling dan de SV

Wederom ambiguiteit. Geef maar eens een tekst waaruit ondubbelzinnig het slechte van homosexualiteit blijkt.
Ik denk dat er altijd wel een verdediging is, maar dat de verdediging gezocht is. De aangehaalde teksten door Peter, maar ook deze uit Romeinen lijken gewoon over homoseksualiteit te gaan. De moeite is er voor degenen die het anders willen uitleggen.
Als je dan toch zo makkelijk concludeert, wees dan consequent en veroordeel gelijk het ongehuwd blijven! Als man ben je immers gemaakt voor een vrouw en andersom!
Dit is het overwegen waard. Hoewel hier de Bijbel zelf een andere uitleg geeft. De Heere Jezus grijpt terug op Genesis. Maar goed hier denk ik verder over.
Vaya con Dios,
parsifal