Koop jij wel eens via internet?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ja, vaak
5
8%
Ja, zo af en toe
31
52%
Heel zelden
16
27%
Nee (plaats de reden hieronder...)
8
13%

Totaal aantal stemmen: 60

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 13 okt 2004 18:14

(Deze Peiling is aangevraagd door MeneerAart)

Geef eens aan wát jij wel eens koopt en wáár. Heb je nog leuke shoptips laat het dan weten in dit Topic.

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 13 okt 2004 18:27

voornamelijk boeken (lindebergh.com o.i.d.)
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Guus Geluk
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Guus Geluk » 13 okt 2004 19:06

Ik koop af en toe een boek op marktplaats. Veel boeken van m`n Goud Elsje serie heb ik daar bijvoorbeeld vandaan. Het nadeel is dat je verzendkosten moet betalen :?

bombetter
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bombetter » 13 okt 2004 19:20

Ja af en toe. Niet omdat ik te lui ben om naar de winkel te gaan maar omdat niet alles overal goed verkrijgbaar. Kopen via internet vomt dan een goede oplossing.
Ik heb een kwartier geleden nog een nieuwe bagagedrager op internet gekocht.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 13 okt 2004 19:31

Eigenlijk alleen maar dingen die je uitsluitend via internet kunt aanschaffen. Bepaalde vliegtickets bijvoorbeeld.

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 13 okt 2004 20:57

Erg vaak.

Redenen:

* Sommige dingen die ik wil hebben voor m'n computers zijn nou eenmaal niet hier in de buurt te krijgen. Ja dan kan ik het via mn werk laten komen maar vaak gaat dat enorm lang duren of we hebben geen contact met de importeur van dat soort dingen. En dan moet je wel. Dan gaat het voornamelijk om casemod spul of om media. Beschrijfbare dvdtjes altijd uit het buitenland. Scheelt me net iets te veel.
* Samurai wapens etc. Tja, ken zo ook niet echt een winkel hiero die dit soort dingen verkoopt. Dus dat soort dingen bestel ik ook online.
* Free record shop, Bol.com etc. Veel handiger dan ophalen in de winkel aangezien ze toch nooit alle dvd's hebben die ik dus wil hebben. Althans, niet de minder commercieel oke films ;) Zoek je naar een iets oudere film dan moet je simpel weg wel. En voor specials ook vaak. En sowieso is het handig om alles opzij te laten leggen via inet.
* Sommige dingen moeten nu eenmaal uit het buitenland komen. Dus dan met een Visa kaart betalen. Al meerdere keren gedaan, altijd goed gegaan.

Mijn ervaring met I-net aankopen is prima. Betalingen of rembours of met Visa. Waarom? Simpel. Rembours dan heb je je spullen al. En met Visa ben je verzekerd. Dus in allebei de gevallen oke. Vooruitbetaling doe ik liever niet of ik moet het bedrijf al veeel langer kennen, maar zelfs dan zal ik het nog niet snel doen.

Maaar, ik vind het heerlijk. Scheelt me 20 winkels langs lopen om precies die dvd of iets dergelijks te vinden die ik zo graag wilde hebben.
Bedshaped

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 13 okt 2004 21:34

Nog nooit gedaan!!

Geen geld om dingen te kopen!! :shock:

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 okt 2004 21:47

Marktplaats is favoriet bij mij.
Ik heb net 2 dekbedovertrekken via internet gekocht bij de Boerderij.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 okt 2004 22:16

Acire schreef:Nog nooit gedaan!!

Geen geld om dingen te kopen!! :shock:

Dat is ook de reden waarom ik via internet koop: scheelt geld. :D

Ik koop best regelmatig cd´s via internet omdat ze daar vaak goedkoper zijn dan in de winkel (als je even zoekt via elcheapo.nl). Ook heb ik een keer een studieboek via internet besteld, over het algemeen geen negatieve ervaringen.

caprice

Berichtdoor caprice » 13 okt 2004 22:24

Zo af en toe schaf ik een boek (http://www.hertog.nl) aan, of cd's (www.dagor.nl).
Verder niet zoveel.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 okt 2004 22:35

Nou caprice, volgens mij is die site van dagor niet helemaal gezond.. Het kan aan mij liggen, maar toen ik op de link klikte kreeg ik allerlei virusmeldingen en erotisch getinte vage programmaatjes geinstalleerd. :shock:

caprice

Berichtdoor caprice » 13 okt 2004 22:37

Aragorn schreef:Nou caprice, volgens mij is die site van dagor niet helemaal gezond.. Het kan aan mij liggen, maar toen ik op de link klikte kreeg ik allerlei virusmeldingen en erotisch getinte vage programmaatjes geinstalleerd. :shock:

O. Zal wel. Daar ga ik niet over. :roll:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 okt 2004 22:42

Nee, dat begrijp ik. :) Ik heb eigenlijk niet veel zin om het nog een keer te proberen en weer m´n kompjoeter vast te laten lopen, maar hebben anderen dat ook of lag het dus aan mij?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 13 okt 2004 23:12

vaak.

- makkelijk
- snel
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 13 okt 2004 23:17

Aragorn schreef:Nou caprice, volgens mij is die site van dagor niet helemaal gezond.. Het kan aan mij liggen, maar toen ik op de link klikte kreeg ik allerlei virusmeldingen en erotisch getinte vage programmaatjes geinstalleerd. :shock:

hm, die erotisch getinte programmatjes heb ik nog niet gehad, maar ik krijg ook virusmeldingen (waarom heb ik altijd pech!!!grrr...)

maar ik heb de link wat aangepast, het is nu dus geen link meer, wie er naartoe wil zal het zelf in moeten typen, en is bij deze gewaarschuwd.
Laatst gewijzigd door Napoleon op 13 okt 2004 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Verder, verder,

altijd maar vooruit

van stad naar stad,

van oost naar west,

van noord naar zuid

Terug naar “Archief”