Moderator: Moderafo's
Kaw schreef:Jezus is in zijn leven nooit vrolijk geweest. Hij had een ander doel op aarde.
Kaw schreef: Dat zijn eerste wonder het maken van wijn was... In die tijd moet je meer denken aan druivensap dan aan wijn. Denk je nu echt dat Jezus bevorderde dat de joden 7 dagen lang zich lam zopen?
Kaw schreef:Maar pas alsjeblieft op met het accepteren van wereldgelijkvormigheid. Het verpest je geloofsleven.
Socrates schreef:Kaw schreef:Jezus is in zijn leven nooit vrolijk geweest. Hij had een ander doel op aarde.
Daar geloof ik helemaal niets van (althans van het eerste deel van je bewering, Bewering twee natuurlijk wel)
Socrates schreef:Kaw schreef: Dat zijn eerste wonder het maken van wijn was... In die tijd moet je meer denken aan druivensap dan aan wijn. Denk je nu echt dat Jezus bevorderde dat de joden 7 dagen lang zich lam zopen?
Of ze zich 7 dagen lam gezopen hebben weet ik niet, maar het is wel heel naief om ervan uit te gaan dat het hier om druivensap ging. In die tijd was dronkenschap nu eenmaal niet zo 'verdacht' als in deze tijd.
Socrates schreef:Haggaï 1:6
Gij zaait veel, en gij brengt weinig in: gij eet, maar niet tot verzadiging; gij drinkt, maar niet tot dronken wordens toe; gij kleedt u, maar niet tot uw verwarming...
hier staat het woordje 'dronken' niet bepaald in het rijtje verboden geneugten... wel dan?
Socrates schreef:Ik zal niet ontkennen dat Jezus leven een lijdensweg was, maar dat zegt toch niks over het feit of mensen vrolijk zijn of 'lol hebben'?
Er staat zoveel niet over Jezus' leven in de Bijbel, maar dat wil toch niet zeggen dat het niet gebeurd is? Het zou het leven van Jezus tot eem karikatuur maken!
Kaw schreef:Socrates schreef:Haggaï 1:6
Gij zaait veel, en gij brengt weinig in: gij eet, maar niet tot verzadiging; gij drinkt, maar niet tot dronken wordens toe; gij kleedt u, maar niet tot uw verwarming...
hier staat het woordje 'dronken' niet bepaald in het rijtje verboden geneugten... wel dan?
maar niet tot dronken wordens toe...
Ben ik nu gek?
Socrates schreef:Kaw schreef:Socrates schreef:Haggaï 1:6
maar niet tot dronken wordens toe...
Ben ik nu gek?
Let wel, het zijn vermaningen! 'jullie doen wel dingen, maar niet goed genoeg'
Kaw schreef:Socrates schreef:Ik zal niet ontkennen dat Jezus leven een lijdensweg was, maar dat zegt toch niks over het feit of mensen vrolijk zijn of 'lol hebben'?
Er staat zoveel niet over Jezus' leven in de Bijbel, maar dat wil toch niet zeggen dat het niet gebeurd is? Het zou het leven van Jezus tot eem karikatuur maken!
Indien ik de bijbel als uitgangspunt neem over het leven van Jezus, dan maak ik geen karikatuur. Karikaturen ontstaan alleen wanneer je de bijbel niet als uitgangspunt neemt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten