Wat is belangrijk in het leven

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cathy
Majoor
Majoor

Re: Wat is belangrijk in het leven

Berichtdoor Cathy » 19 okt 2002 13:50

Marco schreef:Wat doet u in het dagelijks leven
Vindt u dit de moeite waard
Vind u geld belangrijk
Denkt u wel eens na over de zin van het leven, en wat komt daar dan uit
Gelooft u in leven na de dood

In het dagelijkse leven ben ik echgenote, moeder van 4 kinderen en vorm ik met een collega een particuliere verpleegkundige maatschap.
Dit alles vind ik zeer de (vele) moeiten waard.
Geld is voor mij een middel en geen doel, dus betrekkelijk onbelangrijk.
De zin van het leven: Leren en groeien, graag veel wijsheid bekomen, Jezus gelijkvormig worden ter ere van Hem.
En ik geloof ook zeker in een leven na de dood, kan daar soms naar verlangen met al die gebrokenheid om mij heen.

Hoop dat je hier iets aan hebt, Marco suc6

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 15 jul 2003 09:53

Marco schreef:IK zou voor een onderzoek van school graag van verschillende personen antwoorden hebben op de volgende vragen:

Wat doet u in het dagelijks leven
Vind u geld belangrijk

Ik zou erg blij zijn met een aantal reacties.

In het dagelijks leven werk ik, sinds 4 jaar. Daarbij onderhoud ik diverse contacten met vrienden, ga ik leuke dingen doen met mn vriend, heb ik serieuze gesprekken enz enz.
Ik vind dit inderdaad wel de moeite waard, het is toch belangrijk om in het dagelijks leven contacten te houden, je voort te planten (om het zo te zeggen).
Geld maakt niet gelukkig, ik ben liever arm en gelukkig dan rijk en ongelukkig!!
Inderdaad denk ik wel eens na over de zin van het leven, ik denk dat als we op deze aarde de Heere leren kennen, het leven heel veel zin heeft. Het belangrijkste in het leven is toch dat we een kind van God mogen worden en daarbij mag je ook leuke dingen doen.....onderzoek alle dingen en behoudt het goede!!!
Ik ben er van overtuigd dat als we sterven voor God moeten verschijnen, ook spreekt God door Zijn woord over een nieuwe aarde (na Zijn wederkomst), waar je voor altijd gelukkig bent, waar geen pijnen bestaan, waar geen oorlogen en rampen meer voorkomen!!!

Eowyn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Eowyn » 10 okt 2004 17:14

surfer schreef:de zin van het leven is het (her)ontdekken van God.

juist ja. De zin van het leven is ontdekken wat God nou werkelijk met je wil, maar ondanks dat mag ik wel troost vinden, omdat Hij belooft voor mij te zorgen 8)
Love don't need to find a way
You find your own way
I forget that I can't stay
And so I say that
All roads lead to where you are

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 10 okt 2004 21:42

De zin van het leven is God.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

caprice

Berichtdoor caprice » 11 okt 2004 05:10

Marco schreef:IK zou voor een onderzoek van school graag van verschillende personen antwoorden hebben op de volgende vragen:

Halve week naar school en een halve week werken (agrarische sector).

Marco schreef:Vindt u dit de moeite waard

Ja, vooral het werken. Anders had ik wel een ander beroep gekozen. :roll:

Marco schreef:Vind u geld belangrijk

Nee.

Marco schreef:Denkt u wel eens na over de zin van het leven, en wat komt daar dan uit

Ja, dat we eens van alles verantwoording af moeten leggen over alles wat we hier op aarde gedaan hebben, maar dat de gemeenschap tussen God en mens verbroken is in het paradijs door mij in Adam. Daarom kunnen wij niet staande blijven voor die hemelse Rechter, tenzij wij door het bloed van Zijn Zoon de Heere Jezus Christus gereinigd worden van alle zonden, en dat Hij onze Borg en Middelaar is. Dit leven is de genadetijd waarin wij nog bekeerd kunnen worden en waarin de gemeenschap met God door (ja, in) Christus hersteld kan worden.

Marco schreef:Gelooft u in leven na de dood

Ja, twee bestemmingen.

Marco schreef:Ik zou erg blij zijn met een aantal reacties.

Succes met je onderzoek.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 11 okt 2004 11:44

Ik denk dat Marco inmiddels wel afgestudeerd is..... :roll:
Datum van plaatsing 9- 10- 2002 :D
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 11 okt 2004 12:44

Marco schreef:IK zou voor een onderzoek van school graag van verschillende personen antwoorden hebben op de volgende vragen

* Studeren.

* Zeer zeker!

Vind u geld belangrijk
* Moeilijke vraag. Geld kan je ruilen tegen dingen die je het leven makkelijker (kunnen) maken, maar an sich is het niks waard. Geld is in zekere zin belangrijk, omdat je je haast niet kunt redden zonder. Maar het is zeer zeker niet de weg tot geluk. Met alleen geld heb je niets.

* Ja. Ik denk dat de zin van het leven bestaat in het leren van dingen. En dan bedoel ik niet studeren oid, maar het leren van je fouten, tegenslagen, omstandigheden, enz.

* Gelooft u in leven na de dood
Ja.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 11 okt 2004 12:45

Cathy schreef:

Ik denk dat Marco inmiddels wel afgestudeerd is..... :roll:
Datum van plaatsing 9- 10- 2002 :D

Whatever :P

just_mary
Mineur
Mineur

Berichtdoor just_mary » 11 okt 2004 21:08

Vind u geld belangrijk

In het dagelijkse leven ga ik naar school (leer wat over biologie en n beetje geschiedenis). Voor de rest vul ik mn leven met catechisatie, studentenvereniging en in het weekend ben ik thuis, bij mn ouders en ga leuke dingen doen met mn vriend en/of met vriend(inn)en en zondag naar de kerk. En werk ook nog een morgen, zaterdagmorgen.
Dit vind ik absoluut de moeite waard. Ik heb gewoon veel plezier erin om het te doen. Het is allemaal leerzaam, gezellig en ja, ik doe het graag. Ik ben namelijk wel een beetje een typ als ik ergens geen zin in heb dat ik het dan ook niet doe. En als ik iets wel doe, dat ik er dan echt plezier in heb! En ik denk ook dat ik er wat aan heb in toekomst, als ik oud en bezadigd ofwel volwassen wordt. :wink:
Of ik geld belangrijk vind? Aan de ene kant: ja, dat denk ik wel. Ik wordt best in beslag genomen door het saldo op mijn bankrekening (niet zo verwonderlijk, maar toch) enne ben ik ook best wel op kleren kopen enzo. Te veel vind ik zelf, maar ja... Ik weet ook best dat geld niet gelukkig maakt, maar stiekem vind ik het wel belangrijk om wat geld te hebben en toch net op wintersport te kunnen enzo.
Aan de andere kant: ben ik absoluut niet zo op geld dat ik er hard voor ga werken en al mn vrije tijd in bijbaantjes stop. In die zin geef ik er weer niks om, want ik besteed mn tijd liever aan iets 'leukers'. Lekker met vrienden vanalles doen enzo.
Ik denk best wel na over de zin van het leven. De zin van het leven voor mij is om 'mijn ding' hier op aarde zo goed mogelijk te doen. Iets uitdragen van het christen-zijn naar andere mensen, om zo aan het doel van schepping van de mens te proberen voldoen: tot Gods eer leven. En voor de rest huisje-boompje-beestje... Familie, vriend, vriend(inn)en...
De zin van het leven moet je in bepaalde mate ook zelf 'maken', je kan voor jezelf bijv. doelen stellen die je na wilt streven. Dat geeft je leven zin. Dit hoeft niet altijd direct met betrekking op God te zijn, maar het kan ook zijn dat je graag je school af wilt maken en daarvoor gaat. Misschien wel: dat waar je goed in bent, je talenten, zoveel mogelijk gebruiken.
Ik geloof in een leven na de dood. Zowel in hemel als in hel. Voor de rest weinig aan toe te voegen.

FlirrieSun
Mineur
Mineur

Berichtdoor FlirrieSun » 11 okt 2004 22:53

Marco schreef:Wat doet u in het dagelijks leven

Vind u geld belangrijk

Ik werk ong. 20 uur als groepsleidster op een leefgroep voor jongeren in de leeftijd van 11-14 jaar met gedrag- en opvoedingsproblemen

Ik vind dit zeker de moeite waard, ik vind het belangrijk om anderen te helpen en er voor andere mensen te zijn. Dit is een manier waardoor ik dit kan doen, omdat ik merk dat ik wat voor hen kan betekenen en een eigen bijdrage kan leveren en een inbreng heb aan de rest van mijn teamleden.

Geld speelt wel een rol, alles wat je hier wil kopen kost geld en ook als je eenmaal wil trouwen, kost dat vreselijk veel geld.
Aangezien het geld bij mij altijd op is, heb ik er best wel eens last van, omdat ik eigenlijk ook graag wil sparen, maar ik kan wel zeggen, dat het niet mijn leven beheerst.

Ik denk zeker na over de zin van het leven en ben ook een boek an het lezen dat heet: doelgericht leven.
Ik denk dat het belangrijk is om in dit leven wat voor anderen te betekenen, op een goede manier relaties op te bouwen met andere mensen en in liefde met ej naaste te leven en te laten zien dat je wat voor de ander over hebt.
Maar bovenal, dat je een relatie met God opbouwt, je contact met Hem onderhoudt en je leven inricht zoals God dat wil en Hem overal bij betrekt en dit ook kan.

Dat geloof ik zeker wel ja

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 okt 2004 14:53

Vind u geld belangrijk

* Ik studeer, ben bezig met eigen projecten., ik schrijf, ik schilder, ik maak muziek, ik luister muziek, ik ben bezig met uiterlijkheden e.d.

* Ja.

* Tot op zekere hoogte. Vaak baal ik ervan dat geld zo'n belangrijke rol heeft ingenomen in deze samenleving. Geld is niet heel belangrijk en zeker niet het belangrijkste, maar het is wel verrekte handig om het te hebben.

* Vaak zat. De zin van het leven is een hoger doel waar ik nog niet achter ben.

* Ja.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 12 okt 2004 18:15

Vind u geld belangrijk

toch goed dit topic, je gaat toch weer nadenken. :)

-ik probeer overdag mn dagelijks brood te verdienen met handel en s'avonds lezen, bij mn vriendin zijn, beetje forummen, en om het weekend mn zoontje proberen te vermaken

-het is de moeite waard ook al zijn er dingen die veel moeite kosten

-geld vind ik niet belangrijk maar je kán niet zonder door de vele verplichtingen die het leven met zich meebrengt. een wereld waar geld niet belangrijk is heeft mijn voorkeur. soort Utopia

- denk veel na over het leven en de zin daarvan. ik denk dat het hoogste doel op aarde is God te dienen en daarna gelukkig worden met een vrouw die veel van je houd (en andersom natuurlijk ook) en samen kinderen krijgen, een gelukkig gezin hebben.

- leven na de dood... hemel of hel. waar ga je heen? dat is de vraag
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 okt 2004 13:34

JialiKelly schreef:Wat doet u in het dagelijks leven:
ik werk in een bakkerswinkel (32-38 uur) en savonds drie avonden in de week in een verpleegtehuis. Verder ga ik savonds altijd naar vrienden ofzo.

Werk jij Fulltime? Ben je al klaar met je studie? :)

Collateral

Berichtdoor Collateral » 13 okt 2004 13:43

kurtyo schreef:Werk jij Fulltime? Ben je al klaar met je studie? :)

Volgende alinea:
JialiKelly schreef:Vindt u dit de moeite waard :
zeker wel. Ik doe dit werk maar voor een jaar, omdat ik op zoek ben naar een nieuwe studie. Dus ondertussen doe ik wat, verdien ik, en kan ik nog op zoek naar iets anders ook!

:)

Adriana
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Adriana » 14 okt 2004 19:50

Vind u geld belangrijk

* Als ik mijn beroep moet invullen, vul ik altijd in dat ik moeder en huisvrouw ben (Fulltime). Ik leidt een kinderclub van de kerk, leeftijd van 6 t/m 12 jaar. Ik ben vrijwilligster bij het Rode Kruis.

* Ik vind dit werk de moeite waard. Al heb ik er eerst wel aan moeten wennen om niet meer naar mijn werk op kantoor te gaan zoals vroeger toen er nog geen kinderen waren.

* Geld is niet het belangrijkste in mijn leven. Maar zonder geld kun je niet. Het gaat er bij ons niet om, om rijk te worden als je dat soms bedoelt.

*Ik denk vaak na over de zin van het leven. Ik geloof dat God de mens heeft geschapen om te leven tot eer van Hem. In mijn leven kom ik hierin ontzettend veel te kort. Ook is het belangrijk om onze kinderen op toe voeden niet alleen dat zij door dit leven kunnen, maar ook dat zij een uitzicht kunnen krijgen door wedergeboorte op het eeuwige Leven.

* Zoals je kunt lezen geloof ik zeker in een leven na dit leven, met God of zonder Hem.

Terug naar “Archief”