Wordt er gezegd, volgens mij is Openbaringen het enige profetische boek in de bijbel, nou ja zeg.......................

Moderator: Moderafo's
Andre schreef:Post ik een Hoofdstuk uit Matth. notabene uit de SV, waar naar mijn bescheiden mening behoorlijk duidelijk de eindtijd in wordt beschreven.
Wordt er gezegd, volgens mij is Openbaringen het enige profetische boek in de bijbel, nou ja zeg.......................![]()
![]()
![]()
hijwel schreef:Oke een paar vragen dan om het aan te wakkeren.
- Hoe komt Jezus terug?
- Hoe worden de gelovigen opgenomen in de heerlijkheid
- welke tekenen zullen er komen?
- Welke bazuinen moet er klinken?
Dat zeggen zoveel mensen (en dominee´s) maar als ik dat hoor moet ik altijd denken aan de eerste christenen en talloze anderen vóór ons die dachten dat het nú wel zo erg was dat het einde spoedig zou moeten komen.
Happy One schreef: Neem alleen al het simpele voorbeeld van het aantal aardbevingen. Wanneer je dit bekijkt is de toename werkelijk enorm.
De gegevens komen van de statistieken van het US Geological Survey in Boulder, Coldorado.
Het gaat hier om het aantal dodelijke aardbevingen (dwz met een sterkte van 6.0 of meer) in de wereld. Hierbij de gegevens:
1890-1899 1 aardbeving
1900-1910 3 aardbevingen
1910-1920 2 aardbevingen
1920-1930 2 aardbevingen
1930-1940 5 aardbevingen
1940-1950 4 aardbevingen
1950-1960 9 aardbevingen
1960-1970 13 aardbevingen
1970-1980 51 aardbevingen
1980-1990 86 aardbevingen
1990-1995 meer dan 100 aardbevingen
hijwel schreef:wat weet jij over de wederkomst, en de eindtijd?
Geen discussie.
Graag dingen die je denk/gelooft dat gaat gebeuren, dingen die je van God geleerd hebt over de eindtijd enz.
Happy One schreef:De tijden van rampen en oorlogen zijn echter wel steeds sterker geworden.
Jezus kon eerder nog niet terugkomen omdat deze dingen eerst in vervulling moesten gaan, en, nu deze dingen allemaal in een hoog tempo in vervulling aan het gaan zijn is het duidelijk: Jezus komt spoedig terug!
Brion schreef:Verder mis ik in je betoog nog de pinpas, en de streepjescode. Ook een zeer geliefd onderwerp bij eindtijd-fantasten.
Aragorn schreef:Happy One schreef:De tijden van rampen en oorlogen zijn echter wel steeds sterker geworden.
Wbt die oorlogen: in Europa is het momenteel vrediger dan het ooit geweest is.
Brion schreef:Verder mis ik in je betoog nog de pinpas, en de streepjescode. Ook een zeer geliefd onderwerp bij eindtijd-fantasten.
Invincible schreef:Ik denk niet dat een antiChrist normaal kan regeren als zijn hele rijk (Europa toevallig?) met elkaar in oorlog is. Er zal dus zeker wel een bepaalde vrede moeten ontstaan.
En staat ook niet in de profetieën dat er overal en altijd oorlog zal zijn. Dus globaal bekijken en inschatten.
Ik denk ook niet dat het nog lang gaat duren.
Eric.
Als ik de periode 1890-1899 vergelijk met de 5-jaarsperiode 1990-1995 dan zou de conclusie dus moeten zijn, dat het aantal aardbevingen met een factor 200 toeneemt.....![]()
Het wordt tijd denk ik, dat je eens een kritisch emailtje gaat schrijven aan het KNMI. Daar zegt men letterlijk:
Komen er steeds meer aardbevingen voor?
Er vindt geen toename van het aantal bevingen plaats. Wel worden er meer bevingen geregistreerd vanwege de steeds gevoeliger apparatuur. Ook het aantal slachtoffers zal waarschijnlijk toenemen vanwege de bevolkingsgroei.
Verder mis ik in je betoog nog de pinpas, en de streepjescode. Ook een zeer geliefd onderwerp bij eindtijd-fantasten.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten