wat weet jij van de eindtijd?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 07 okt 2004 12:31

Post ik een Hoofdstuk uit Matth. notabene uit de SV, waar naar mijn bescheiden mening behoorlijk duidelijk de eindtijd in wordt beschreven.
Wordt er gezegd, volgens mij is Openbaringen het enige profetische boek in de bijbel, nou ja zeg....................... :? :? :? :?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 okt 2004 17:44

Andre schreef:Post ik een Hoofdstuk uit Matth. notabene uit de SV, waar naar mijn bescheiden mening behoorlijk duidelijk de eindtijd in wordt beschreven.
Wordt er gezegd, volgens mij is Openbaringen het enige profetische boek in de bijbel, nou ja zeg....................... :? :? :? :?

boek.... ik zeg niet dat er in andere delen van de bijbel niks wordt beschreven over de eindtijd. ook.

Maar ik kan ook wel al die teksten hier in gaan plakken. Maar dat is niet mijn bedoeling.

Oke een paar vragen dan om het aan te wakkeren.

- Hoe komt Jezus terug?
- Hoe worden de gelovigen opgenomen in de heerlijkheid
- welke tekenen zullen er komen?
- Welke bazuinen moet er klinken?

Ik weet er zelf niet zo heel veel van af. Maar ik merk ook dat er in heel de bijbel al verwijzingen staat naar de werderkomst, en de eindtijd.

ik vindt dat het een beetje makkelijk af wordt gedaan (dit onderwerp). Als jij houd van Jezus zie je toch ook uit naar Zijn wederkomst? In het begin van de openbaring brief staat:

1 De openbaring van Jezus Christus, die God hem gegeven heeft, om Zijn dienstknechten te tonen de dingen, die haast geschieden moeten; en die Hij door Zijn engel gezonden, en Zijn dienstknecht Johannes te kennen gegeven heeft;
2 Dewelke het woord Gods betuigd heeft, en de getuigenis van Jezus Christus, en al wat hij gezien heeft.
3 Zalig is hij, die leest, en zijn zij, die horen de woorden dezer profetie, en die bewaren, hetgeen in dezelve geschreven is; want de tijd is nabij
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

André

Berichtdoor André » 07 okt 2004 18:15

hijwel schreef:- Hoe komt Jezus terug?

Op de wolken, en als een dief in de nacht (lees onverwachts)

Zie de post hierboven Matth.

Nog ff 2 overlaten voor een ander 8)

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 07 okt 2004 18:49

hijwel schreef:Oke een paar vragen dan om het aan te wakkeren.

- Hoe komt Jezus terug?
- Hoe worden de gelovigen opgenomen in de heerlijkheid
- Welke bazuinen moet er klinken?

Beste hijwel, ik ben niet zo geinteresseerd in het hoe en waarom, en al zeker niet welke bazuinen er zullen klinken. Ik weet er dus nauwelijks iets vanaf; het enige wat ik weet is, dat er heel wat mensen zijn die er blijkbaar een hele boel van afweten. Hier de mening van Franklin ter Horst. Hij baseert zijn verhaal op bijbelteksten, dus het zal wel kloppen. Want als je je op de Bijbel baseert, zit je altijd goed. :D

Het Bijbelboek Openbaring laat er geen enkele twijfel over bestaan dat de aarde in de toekomst door een asteroïde getroffen zal worden die een enorme verwoesting teweeg zal brengen. Zowel bij de opening van het eerste "zegel" als het zevende zegel is er sprake van "sterren" die de aarde teisteren;

Openbaring8:10 En de derde engel blies de bazuin, en er viel een grote ster, brandend als een fakkel uit de hemel, en zij viel op het derde deel der rivieren en op de bronnen der wateren

Mattheus24:29 Terstond na de verdrukking dier dagen zal de zon verduisterd worden en de maan zal haar glans niet geven en de sterren zullen van de hemel vallen en de machten der hemelen zullen wankelen.

De bewoners die dan nog op de aarde leven zullen een zeer fascinerend maar tevens angstaanjagend schouwspel te zien krijgen. Astronomen hebben zich inmiddels een aardig beeld kunnen vormen welk schouwspel er aan de inslag vooraf zal gaan.

Eenmaal op weg naar de aarde zal de asteroïde door de wet van de zwaartekracht steeds dichter naar de aarde getrokken worden waarbij haar snelheid voortdurend zal toenemen. Ze zal met een snelheid van ca vijftien a twintig kilometer per seconde de waterstofmantel van de aarde binnendringen. Door de wrijving die hierdoor ontstaat zal ze op zo n vierhonderd kilometer afstand van de aarde een roodachtige gloed verspreiden en vlam vatten. Hoe meer haar hitte toeneemt des te verblindender en witter zal haar gloed worden en steeds reusachtiger het gaslint erachter. Met een lichtglans waarbij de zon verbleekt stort deze alles dodende asteroïde omlaag. Het oog dat hem aanschouwd zal voor altijd verblind zijn. De temperatuur van haar oppervlak zal de twintigduizend graden grens overschrijden en de reus een fantastisch uiterlijk geven.

Vervolgens zal zij de stikstofmantel binnenstormen en door de laatste dikkere luchtlagen razen waardoor de verhitting en de inwendige spanning te groot zal worden. De asteroïde zal uit elkaar springen en een explosie veroorzaken die gelijk staat aan de kracht van honderden waterstofbommen. Eerst vliegen de brokstukken van het buitenste omhulsel uit elkaar en vallen als een regen van stenen op de aarde neer waar ze een spoor van verderf achterlaten. (En de sterren des hemels vielen op de aarde,gelijk een vijgeboom zijn wintervijgen laat vallen.Openbaring 6:13).
http://www.homepages.hetnet.nl/~fm-ter- ... nhoud.html

Kun je je voorstellen dat ik niet zo graag meedoe met dit soort "bijbelstudies"?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 okt 2004 21:15

nee brion,

ik snap het niet helemaal, ik snap dat je niet om wil komen in mensen die allemaal iets anders beweren, en voorspellingen doen van wat er precies op de detail gaat gebeuren.

Maar het is toch goed om overna te denken, en iets te doen met die informatie die in openbaring staat (en andere boeken van de bijbel).

de joden die luisterde meestal niet naar de profeten.. laten wij wel luistern naar de profecieen die nog vervuld moeten worden. en bidden of ze vervuld mogen worden.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 08 okt 2004 15:03

(Sterren in de bijbel zijn vaak synoniem voor Engelen. Vergelijk Openbaringen 9:1 & 20:1.

:roll: )
..

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 08 okt 2004 20:00

Dat zeggen zoveel mensen (en dominee´s) maar als ik dat hoor moet ik altijd denken aan de eerste christenen en talloze anderen vóór ons die dachten dat het nú wel zo erg was dat het einde spoedig zou moeten komen.

Het veel gehoorde argument. Al die dingen gebeurden immers ook al vroeger?
Mag ik op een paar dingen wijzen?

De tijden van rampen en oorlogen zijn echter wel steeds sterker geworden. Neem alleen al het simpele voorbeeld van het aantal aardbevingen. Wanneer je dit bekijkt is de toename werkelijk enorm.
De gegevens komen van de statistieken van het US Geological Survey in Boulder, Coldorado.
Het gaat hier om het aantal dodelijke aardbevingen (dwz met een sterkte van 6.0 of meer) in de wereld. Hierbij de gegevens:
1890-1899 1 aardbeving
1900-1910 3 aardbevingen
1910-1920 2 aardbevingen
1920-1930 2 aardbevingen
1930-1940 5 aardbevingen
1940-1950 4 aardbevingen
1950-1960 9 aardbevingen
1960-1970 13 aardbevingen
1970-1980 51 aardbevingen
1980-1990 86 aardbevingen
1990-1995 meer dan 100 aardbevingen

Neem Israel: hoe is het te verklaren dat de joden niet gedurende de achterliggende 1800 (!!) jaren voor 1948 zijn opgegaan in de volken waar ze op dat moment waren? En dat inderdaad Israel weer terug is in zijn land?
Iedereen met een beetje bijbelkennis weet dat eerst de joden terug moesten keren naar hun land voordat Jezus terug komt (Jes 2/Ez 37/Op 12/Zef 3 etc).

Neem het machtsblok van Europa: Het vierde rijk van Daniel (Daniel 2 / Daniel 7), het Romeinse rijk, is er weer! Hoe dat tot stand gekomen is? Lees het in Openbaring 17:8, het was er, toen was het er niet meer, maar het zal er weer komen. Op een geheel vrijwillige basis (Op 17:10), en zo is het ook gebeurd.
Ook dit moest volgens de Bijbel eerst gebeuren, voor de terugkomst van Jezus.

Nog een voorbeeld: Openbaring 13:16/17 spreekt van een wereldwijde beheersing, zo sterk dat niemand kan kopen of verkopen. Vers 16 geeft aan hoe: Met een merkteken aan de rechterhand en voorhoofd. Het is nu voor het eerst dat dit daadwerkelijk mogelijk is! Op seminairs over de toekomst wordt al gespeculeerd wanneer iedereen deze chip zal krijgen.
Ook deze wereldwijde beheersing gaat aan de komst van Jezus vooraf, en is nu voor het eerst mogelijk.

Er zouden nog meer voorbeelden te geven zijn.

Al met al zijn er nu dermate veel tekenen aan het uitkomen, die er in vorige generaties niet waren maar er nu wel zijn, dat we twee dingen kunnen concluderen:
Jezus kon eerder nog niet terugkomen omdat deze dingen eerst in vervulling moesten gaan, en, nu deze dingen allemaal in een hoog tempo in vervulling aan het gaan zijn is het duidelijk: Jezus komt spoedig terug!
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 08 okt 2004 21:18

Happy One schreef: Neem alleen al het simpele voorbeeld van het aantal aardbevingen. Wanneer je dit bekijkt is de toename werkelijk enorm.
De gegevens komen van de statistieken van het US Geological Survey in Boulder, Coldorado.
Het gaat hier om het aantal dodelijke aardbevingen (dwz met een sterkte van 6.0 of meer) in de wereld. Hierbij de gegevens:
1890-1899 1 aardbeving
1900-1910 3 aardbevingen
1910-1920 2 aardbevingen
1920-1930 2 aardbevingen
1930-1940 5 aardbevingen
1940-1950 4 aardbevingen
1950-1960 9 aardbevingen
1960-1970 13 aardbevingen
1970-1980 51 aardbevingen
1980-1990 86 aardbevingen
1990-1995 meer dan 100 aardbevingen

Als ik de periode 1890-1899 vergelijk met de 5-jaarsperiode 1990-1995 dan zou de conclusie dus moeten zijn, dat het aantal aardbevingen met een factor 200 toeneemt..... :D
Het wordt tijd denk ik, dat je eens een kritisch emailtje gaat schrijven aan het KNMI. Daar zegt men letterlijk:

Komen er steeds meer aardbevingen voor?
Er vindt geen toename van het aantal bevingen plaats. Wel worden er meer bevingen geregistreerd vanwege de steeds gevoeliger apparatuur. Ook het aantal slachtoffers zal waarschijnlijk toenemen vanwege de bevolkingsgroei.

Verder mis ik in je betoog nog de pinpas, en de streepjescode. Ook een zeer geliefd onderwerp bij eindtijd-fantasten.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Re: wat weet jij van de eindtijd?

Berichtdoor Evelien » 08 okt 2004 21:33

hijwel schreef:wat weet jij over de wederkomst, en de eindtijd?

Geen discussie.

Graag dingen die je denk/gelooft dat gaat gebeuren, dingen die je van God geleerd hebt over de eindtijd enz.

In Mattheus 24 staan veel dingen die er gebeuren en gaan gebeuren.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 09 okt 2004 00:54

Happy One schreef:De tijden van rampen en oorlogen zijn echter wel steeds sterker geworden.

Wbt die oorlogen: in Europa is het momenteel vrediger dan het ooit geweest is.

Jezus kon eerder nog niet terugkomen omdat deze dingen eerst in vervulling moesten gaan, en, nu deze dingen allemaal in een hoog tempo in vervulling aan het gaan zijn is het duidelijk: Jezus komt spoedig terug!

En dat hebben al honderden mensen in honderden tijden voor ons gezegd. Hoeveel zullen er nog na ons komen?

Begrijp me goed, ik wil niet perse zeggen dat Hij vooropig niet terugkomt, maar op de stelligheid waarmee mensen beweren dat het niet lang meer zal duren valt ook een hoop af te dingen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 okt 2004 08:48

het belangrijkste in deze discussie vindt ik zelf. Dat het niet de bedoeling is om te gokken wat er gaat gebeuren. Of fataseren of zo... Maar vooral om te letten op de bijbel er van zegt. En waar we dus onzelf op moeten voorberijden.

Zelf geloof ik dat er eerst een opname zal zijn van de heilige.

I Thessalonicenzen 4: 13-18
13 Doch wij willen u niet onkundig laten, broeders, wat betreft hen, die ontslapen, opdat gij niet bedroefd zijt, zoals de andere (mensen), die geen hoop hebben.
14 Want indien wij geloven dat Jezus gestorven en opgestaan is, zal God ook zó hen, die ontslapen zijn, door Jezus wederbrengen met Hem.
15 Want dit zeggen wij u met een woord des Heren: wij, levenden, die achterblijven tot de komst des Heren, zullen in geen geval de ontslapenen voorgaan.
16 Want de Here zelf zal op een teken, bij het roepen van een aartsengel en bij het geklank ener bazuin Gods, nederdalen van de hemel, en zij, die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan.
17 Daarna zullen wij, levenden, die achter gebleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen.

Matthéüs 24: 40-41
40 Dan zullen er twee in het veld zijn, een zal aangenomen worden en een achtergelaten worden;
41 Twee vrouwen zullen aan het malen zijn met de molen, een zal aangenomen worden, en een achtergelaten worden.

Openbaring 3: 10
10 Omdat gij het bevel bewaard hebt om Mij te blijven verwachten, zal ook Ik u bewaren voor de ure der verzoeking, die over de gehele wereld komen zal, om te verzoeken hen, die op de aarde wonen.

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 09 okt 2004 15:22

Brion schreef:Verder mis ik in je betoog nog de pinpas, en de streepjescode. Ook een zeer geliefd onderwerp bij eindtijd-fantasten.

*Flauw*

Aragorn schreef:
Happy One schreef:De tijden van rampen en oorlogen zijn echter wel steeds sterker geworden.

Wbt die oorlogen: in Europa is het momenteel vrediger dan het ooit geweest is.

Ik denk niet dat een antiChrist normaal kan regeren als zijn hele rijk (Europa toevallig?) met elkaar in oorlog is. Er zal dus zeker wel een bepaalde vrede moeten ontstaan.
En staat ook niet in de profetieën dat er overal en altijd oorlog zal zijn. Dus globaal bekijken en inschatten.

Ik denk ook niet dat het nog lang gaat duren. Tenzij het Westen binnenkort instort tot een 2de Middeleeuw-periode lijken de profetieën binnen handbereik.

Eric.
..

André

Berichtdoor André » 09 okt 2004 18:41

Brion schreef:Verder mis ik in je betoog nog de pinpas, en de streepjescode. Ook een zeer geliefd onderwerp bij eindtijd-fantasten.

*Flauw*

Vind je de "éénwording" van Europa, met daarbij een gezamelijke munteenheid wsl ook flauw?
Omdat God destijds in Genesis de mensheid verspreide over de aarde, en ze allemaal een eigentaal gaf ect.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 09 okt 2004 19:01

Invincible schreef:Ik denk niet dat een antiChrist normaal kan regeren als zijn hele rijk (Europa toevallig?) met elkaar in oorlog is. Er zal dus zeker wel een bepaalde vrede moeten ontstaan.
En staat ook niet in de profetieën dat er overal en altijd oorlog zal zijn. Dus globaal bekijken en inschatten.

Ik denk ook niet dat het nog lang gaat duren.
Eric.

Tja, dat "globaal bekijken en inschatten" is dus erg gevaarlijk.
Zoals jij het hier nu stelt hebben de eindtijd-profeten altijd gelijk.

- Als er vrede heerst, is dat een teken van de eindtijd, want er moet eerst vrede onstaan, omdat de anit-christ anders niet kan regeren.
- En als er oorlog is, dan is dat een teken van de eindtijd, want daar spreekt de bijbel over.

Op deze manier krijgen we het dus altijd kloppend. :D
Je moet eens op deze site kijken:
www.eindtijd.nl (één van de honderden sites over de eindtijd)
Hier wordt (bij wijze van spreken) het bericht, dat een kind van zijn fiets valt, nog uitgelegd als een teken van de eindtijd.

Happy One
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Happy One » 09 okt 2004 19:32

Als ik de periode 1890-1899 vergelijk met de 5-jaarsperiode 1990-1995 dan zou de conclusie dus moeten zijn, dat het aantal aardbevingen met een factor 200 toeneemt..... :D
Het wordt tijd denk ik, dat je eens een kritisch emailtje gaat schrijven aan het KNMI. Daar zegt men letterlijk:
Komen er steeds meer aardbevingen voor?
Er vindt geen toename van het aantal bevingen plaats. Wel worden er meer bevingen geregistreerd vanwege de steeds gevoeliger apparatuur. Ook het aantal slachtoffers zal waarschijnlijk toenemen vanwege de bevolkingsgroei.

De gegevens zijn van een betrouwbaar instituut. Is het jouw dan niet opgevallen dat dit fenomeen de steeds vaker voorkomt, met meer slachtoffers?

Verder mis ik in je betoog nog de pinpas, en de streepjescode. Ook een zeer geliefd onderwerp bij eindtijd-fantasten.

Vind ik een niet terzake doende opmerking :( . In Openbaring staat niet voor niets dat men niet meer kan kopen zonder het teken van het beest. Dat kun je alleen maar bereiken als er wereldwijde controle mogelijk is.
En naar dat systeem zijn we aardig op weg. Mijn baas (totaal geen christen) was op een elektronica beurs over de toekomst, en beweert bij hoog en laag dat wij binnen 10 jaar een chipje hebben, waarbij we verder niets meer nodig hebben....
Is dat iets om lacherig over te doen? Als jij vindt van wel, slaap dan maar lekker verder.....
Ken je dat verhaal van het lieveheersbeestje?

Terug naar “Archief”