michel vh schreef:jas schreef:Motormuis schreef:The_Pim schreef: Even off-topic: Michel, volgens mij ben je de eerste binnen het GGiN gedachtengoed die Heere met 2 e's schrijft (dus: Here). Waarom dat zo?
Haha, idd. Hij is door de mand gevallen....het is een neppert![]()
Een gereformeerde die net doet of het een gergeminnetter is
Ja denk ik ook. Ik vond het al vreemd en wou er later nog wel een vraag over stellen aan hem, maar ja, ik wil ook niet gelijk iemand voor het hoofd stoten. Ben toch nog te naief geweest. Overigens praat hij wel exact als iemand uit de GGiN, dus hij is een insider.
Misschien is het Mallan zelf wel, of Roos. Hhaaha
Het staat een ieder vrij mij een of meerdere vragen te stellen. Helaas, was ik maar bekeerd zoals de eerwaarde heren Roos en Mallan. Dan mocht ik weten van Godswege geborgen te zijn. Overigens worden predikanten in het algemeen nogal eens op een voetstuk geplaatst. Wij moeten ons realiseren dat ook zij maar mensen zijn die uit eigen kracht niets vermogen, maar afhankelijk zijn van wat God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest hen toebedelen.
Kijk, en daarin ben ik het helemaal met je eens! In bepaalde kringen worden de dominees op een voetstuk geplaatst, dat het niet mooi meer is. Zij zijn inderdaad ook gewone mensen.
Een dominee heeft in een preek ooit eens gezegd dat achter zijn naam de afkorting VDM staat. Verbi Divini Minister. Dienaar van de allerhoogste God. Maar hij vertelde dat het ook betekent: Visser der mensen. En vissers waren toen geen mensen die tot de "high society" werden gerekend. "Haal me dus maar heel rap van mn voetstuk af!", zo was zijn vraag. En dat is het. Predikanten zijn mensen met een speciale taak, maar ook gewone gemeenteleden.
Tussen 2 haakjes: Je verlangt ernaar om te mogen weten dat je bekeerd bent. Je worstelt daar mee begrijp ik. Je hebt er last van. Nu, als je last hebt van je onbekeerdheid dan is dat iets van God. Anders zou je er geen last van hebben. God heeft dat in je gewerkt. En God zal NOOIT verlaten wat Zijn Hand ooit begon! Laat dat je tot troost zijn!
Ja, Race406 kan ook serieus zijn...