Moderator: Moderafo's
Sabra schreef:Je kunt de brandstapel nu niet echt vergelijken met de crematie.
alex leusink schreef:Sabra schreef:Je kunt de brandstapel nu niet echt vergelijken met de crematie.
Als jij daar geen parallelli in ziet, dan vind ik dat heel vreemd. Want in beide gevallen worden de lichamen verbrand. En in tijden van vervolging werd dat gedaan om de verachting van de christenen. Zij worden verbrand als dieren.
alex leusink schreef:Sabra schreef:Je kunt de brandstapel nu niet echt vergelijken met de crematie.
Als jij daar geen parallelli in ziet, dan vind ik dat heel vreemd. Want in beide gevallen worden de lichamen verbrand. En in tijden van vervolging werd dat gedaan om de verachting van de christenen. Zij worden verbrand als dieren.
Aragorn schreef:alex leusink schreef:Sabra schreef:Je kunt de brandstapel nu niet echt vergelijken met de crematie.
Ja, en sommigen werden levend begraven. Wat moeten we nu met onze doden doen dan?
Aragorn schreef:alex leusink schreef:Sabra schreef:Je kunt de brandstapel nu niet echt vergelijken met de crematie.
Ja, en sommigen werden levend begraven. Wat moeten we nu met onze doden doen dan?
Bookman schreef:Als iemand zo graag opgestookt wil worden zal ik die zeker niet tegenhouden. Maar Bijbels is het niet, wat je ook aandraagt. En natuurlijk heeft Jezus Lazarus niet uit een potje opgewekt,maar ik dacht dat die in een graf lag. En die moeder van de jongeling te Naïn liep achter een baar.Of staat er in de nieuwste vertaling dat ze aan een urn liep te slepen?
En Abraham,en Jacob,Rachel en Lea, allemaal verbrand zeker? Mensen doe niet zo dwars, het in onbijbels. Maar we willen eens iets anders. En dan gaan we dat proberen om te rechtvaardigen met de Schrift. Omdat het er niet in staat. Zielig hoor. Echt heel erg zielig.
alex leusink schreef:een geldelijke kwestie dus. Als we met financiële problemen komen om onze overtuigingen bij te stellen krijg ik altijd een naar smaakje.
Er is in onze kerk een diaconie, en die mag ten alle tijde aangesproken worden door de gemeenteleden.
alex leusink schreef:Aragorn schreef:alex leusink schreef:Sabra schreef:Je kunt de brandstapel nu niet echt vergelijken met de crematie.
Ehh.. doden levend begraven??? Ik weet niet wat je hier wil zeggen.
alex leusink schreef:Aragorn schreef:alex leusink schreef:Sabra schreef:Je kunt de brandstapel nu niet echt vergelijken met de crematie.
Ehh.. doden levend begraven??? Ik weet niet wat je hier wil zeggen.
Zareb schreef:alex leusink schreef:een geldelijke kwestie dus. Als we met financiële problemen komen om onze overtuigingen bij te stellen krijg ik altijd een naar smaakje.
Er is in onze kerk een diaconie, en die mag ten alle tijde aangesproken worden door de gemeenteleden.
Da's heel mooi hoor. Maar de praktijk wijst anders uit. Overigens geloof ik niet dat de diaconie de rol van de uitvaartverzekeraar zal overnemen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten