Toch blijf ik vinden dat je niet moet willen dat je (a.s.) huwelijk een evangelisatie project is/wordt.
Volgens mijn ervaring hebt je het "druk" genoeg met andere aspecten.
Moderator: Moderafo's
Andre schreef:Toch blijf ik vinden dat je niet moet willen dat je (a.s.) huwelijk een evangelisatie project is/wordt.
Aragorn schreef:Andre schreef:Toch blijf ik vinden dat je niet moet willen dat je (a.s.) huwelijk een evangelisatie project is/wordt.
Als je het als evangelisatieproject ziet gaat het idd niet goed nee, daar wordt de ander (en jijzelf ook) op een gegeven moment ontzettend moe van. Maar je kunt wel gewoon in goede harmonie en liefde met elkaar leven en misschien door je houding enzo wat uitstralen.
Het lijkt me dodelijk voor je relatie als je de ander steeds probeert over te halen om ook maar te gaan geloven.
Aragorn schreef:Maar je kunt wel gewoon in goede harmonie en liefde met elkaar leven en misschien door je houding enzo wat uitstralen.
Het lijkt me dodelijk voor je relatie als je de ander steeds probeert over te halen om ook maar te gaan geloven.
Andre schreef:Aragorn schreef:Maar je kunt wel gewoon in goede harmonie en liefde met elkaar leven en misschien door je houding enzo wat uitstralen.
Het klinkt iet wat oude zak achtig, maar kheb nu wat huwelijken zien gaan en komen.
Ik vind jou statement iets weg hebben van een kasteelroman.
Andre schreef:Aragorn schreef:Houdt dat in dat je iedereen die je tegen komt moet proberen over te halen?
M.i. is je (toekomstige) partner niet "iedereen", en ik zou het een heel geruststellende ged8e vinden dat je v/m ook belijd dat Jezus de Zoon van God is.
Of praten we nu langs elkaar heen?
Aragorn schreef:Andre schreef:Aragorn schreef:Houdt dat in dat je iedereen die je tegen komt moet proberen over te halen?
M.i. is je (toekomstige) partner niet "iedereen", en ik zou het een heel geruststellende ged8e vinden dat je v/m ook belijd dat Jezus de Zoon van God is.
Of praten we nu langs elkaar heen?
Ja, tuurlijk is dat fijn als je dat allebei vindt. Maar we gingen er nu even vanuit dat dat niet zo is. Moet je dan als een soort evangelist constant proberen de ander over te halen of gewoon zelf naar het geloof leven en op een normale manier een relatie hebben. (Want als je er dus een evangelisatieproject van maakt gaat het niet werken, dan krijg je scheve verhoudingen)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten