Moderator: Moderafo's
Job wordt teleurgesteld en boos; terecht.
Pieter Bel schreef:Job wordt teleurgesteld en boos; terecht.
Hoezo terecht? Eerst staat er in Gods Woord: En Job zondigde in dit alles niet. Een paar hoofdstukken later: En Job zondigde in dit alles met zijn lippen niet. Toen werd hij al boos en teleurgesteld. En uiteindelijk vervloekte Job zijn geboortedag.
Dus niks terecht. Het was een zonde. Je mag niet boos zijn, want dat is zonde!
Maar ik weet dat dit heel gemakkelijk gezegd lijkt, maar weet dat ik ook zoiets heb meegemaakt, duzzz...
Lalage schreef:Weet je, God baalt hier ook van. Hij wilde ook niet dat dat jongetje zo jong dood ging. Maar we leven in een gebroken wereld en daarin gebeuren dit soort vreselijke dingen. God kan je wel troosten en er doorheen slepen... En dat doet Hij met alle liefde, vooral als je Hem daarom vraagt.
[/quote]Pieter Bel schreef:Yael schreef:Ja waarom moest zo'n jong kind sterven?
Hoe durft men die vraag nog te stellen. Het is toch bedroevend dat een mens het volgende nog durft te zeggen: Ik heb gezondigd, maar waarom moet ik sterven?
alex leusink schreef:Ik geloof dat alles wat op deze aarde gebeurt, het plan van God is. Hij heeft met alles een bedoeling, ook al zien wij die soms niet.
Marnix schreef:alex leusink schreef:Ik geloof dat alles wat op deze aarde gebeurt, het plan van God is. Hij heeft met alles een bedoeling, ook al zien wij die soms niet.
De zondeval ook? Waarom had de mens dan een keuze?
In de bijbel staat: God wil niet dat iemand verloren gaat... waarom gebeurt dat dan wel?
Gods bedoeling was dat de aarde een prachtige plek zou zijn zonder zonde, met eeuwig levende gelukkige mensen. De mens koos tegen Gods wil in voor iets anders. Ondanks dat dat niet Gods bedoeling was bereikt Hij zijn doel wel.... Maar zondevol, zonde, verdriet, ellende en dood waren niet zijn bedoeling... Als het dan toch gebeurt gebruikt Hij dingen wel weer voor Zijn plan. Dat wil echter niet zeggen dat die dingen al stonden ingePLANd
DireStraits schreef:Pieter Bel schreef:Yael schreef:Ja waarom moest zo'n jong kind sterven?
Hoe durft men die vraag nog te stellen. Het is toch bedroevend dat een mens het volgende nog durft te zeggen: Ik heb gezondigd, maar waarom moet ik sterven?
Christa schreef:Ik denk dat God overal Zijn bedoelingen mee heeft. HOe pijnlijk en hoe schrijnend ook... Maar alle dingen zullen meewerken ten goede...
alex leusink schreef:Marnix schreef:alex leusink schreef:Ik geloof dat alles wat op deze aarde gebeurt, het plan van God is. Hij heeft met alles een bedoeling, ook al zien wij die soms niet.
De zondeval ook? Waarom had de mens dan een keuze?
In de bijbel staat: God wil niet dat iemand verloren gaat... waarom gebeurt dat dan wel?
Gods bedoeling was dat de aarde een prachtige plek zou zijn zonder zonde, met eeuwig levende gelukkige mensen. De mens koos tegen Gods wil in voor iets anders. Ondanks dat dat niet Gods bedoeling was bereikt Hij zijn doel wel.... Maar zondevol, zonde, verdriet, ellende en dood waren niet zijn bedoeling... Als het dan toch gebeurt gebruikt Hij dingen wel weer voor Zijn plan. Dat wil echter niet zeggen dat die dingen al stonden ingePLANd
Handelingen 17:25 'en wordt ook van mensenhanden niet gediend als iets behoevende, alzo Hijzelf alleen het leven en den adem en alle dingen geeft.
Psalm 97:1 De Heere regeert de aarde
En, jij weet dus wat God voor de schepping allemaal uitgedacht heeft? Zeker had Hij een plan met deze wereld, hoe kan dat anders, anders was Christus toch ook niet naar de aarde gekomen?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten