Moderator: Moderafo's
alex leusink schreef:Pascha is aboluut niet hetzelfde als avondmaal, ik snap niet hoe je dat kunt zeggen.
alex leusink schreef:Ten eerste was het pascha een schaduw, dus het wees erheen, en het Avondmaal wijst terug.
alex leusink schreef:Pascha betekent letterlijk lam.
alex leusink schreef:Maar het pascha wees op de verlossing uit Egypte, en was dus voor het hele volk van Israel
alex leusink schreef:en het Avondmaal is alleen voor de gelovigen.
Yael schreef:dat van dat oordeel staat dat alleen in het HA formulier of ook in de Bijbel?
Ja, maar jouw punt is wel duidelijk... het haalt alleen de discussie een beetje van het onderwerp weg...Invincible schreef:@tlantis schreef:Kan het hele pasha wel of niet verhaal misschien naar een ander topic?
Mijn hele pleidooi betreft kinderen aan het avondmaal was juist gebaseerd op het Pascha-verhaal![]()
![]()
Maar misschien heb je gelijk.
Yeah, zo zou het moeten denk ik...mw schreef:Bij ons in de kerk wordt er apart cathechesatie gegeven voor de verstandelijk gehandicapten. Eens in de paar jaar wordt er dan ook belijdeniscathechesatie gegeven voor verstandelijk gehandicapten.
Heel fijn is dat. Alles wordt uitgelegd op hun niveau en ze kunnen zelf de keuze maken.
Er gaan bij ons dus ook verstandelijk gehandicapten aan het Avondmaal. Mooi vind ik dat, als ik weet dat ook deze mensen oprecht verlangen om aan de Tafel de Heeren aan te mogen zitten.
@tlantis schreef:Yeah, zo zou het moeten denk ik...mw schreef:Bij ons in de kerk wordt er apart cathechesatie gegeven voor de verstandelijk gehandicapten. Eens in de paar jaar wordt er dan ook belijdeniscathechesatie gegeven voor verstandelijk gehandicapten.
Heel fijn is dat. Alles wordt uitgelegd op hun niveau en ze kunnen zelf de keuze maken.
Er gaan bij ons dus ook verstandelijk gehandicapten aan het Avondmaal. Mooi vind ik dat, als ik weet dat ook deze mensen oprecht verlangen om aan de Tafel de Heeren aan te mogen zitten.
Maar das vast wel een grote gemeente dan?
Socrates schreef:Volgens mij kan je op Bijbelse gronden alleen mensen van het Avondmaal weren die dronken zijn, de hele tafel leegschrokken, en zich niet bewust zijn van waar ze mee bezig zijn.
De hele 'ben ik wel bekeerd of niet'-doctrine is er later bij bedacht.
caprice schreef:Om aan de tafel te kunnen moet je wel belijdenis des geloofs afgelegd hebben.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten