Moderator: Moderafo's
alex leusink schreef:Jij kunt mij dat wel vragen, maar dan ou ik graag willen dat je mij dan CONCREET uitlegt wat je bedoeld, want hier heb ik dus niets aan, je zegt wat zonder een voorbeeld, is dus beetje loos.
alex leusink schreef:Hier wordt de hel bedoeld als de plaats van Godverlatenheid, zonder God dus. Net als de Heere Jezus in de drie uren van duisternis, toen hij 'nederdaalde ter helle', daar waar God niet is met Zijn liefde. Dus waar zou hier het dodenrijk op slaan??
sparow schreef:Als er over het dodenrijk word gesproken dan denk ik hierbij aan de hel. Ik denk daarbij dan niet aan de hemel ofzo, want dat ik geen plaats van doden, maar van het eeuwige leven. Bij mij staat er een = tussen dodenrijk en hel.
alex leusink schreef:sparow schreef:Als er over het dodenrijk word gesproken dan denk ik hierbij aan de hel. Ik denk daarbij dan niet aan de hemel ofzo, want dat ik geen plaats van doden, maar van het eeuwige leven. Bij mij staat er een = tussen dodenrijk en hel.
Maar bij mij roept het woord dodenrijk heel andere associaties op dan het woord hel.
Dodenrijk=plaats van de overledenen
Hel=plaats van de eeuwige straf
Is dus abslouut niet hetzelfde!!!
Joh 11:26 "En een iegelijk, die leeft, en in Mij gelooft, zal niet sterven in der eeuwigheid. Gelooft gij dat?" (SValex leusink schreef:Is de hemel geen plaats voor de overledenen? Dat dacht ik wel, want je gaat er pas naar toe als je gestorven bent. Je bent dus uit het aardse leven weggenomen, dus overleden!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten