Denk er wel aan dat ook in de zorg onnodige dingen gedaan worden op zondag. En ik doe er ongemerkt aan mee. Nu is het meestal wel zo dat je minimaal personeel hebt, door de week trouwens ook

, dus dat alleen de nodige dingen gedaan worden. Maar als er al wat tijd over is, dan wordt er wel eens een karweitje gedaan wat eigenlijk best zou kunnen wachten.
Enne btw, ik ben blij dat op zondag het restaurant open is, want dan hebben ze frites, en om daar nu orthodox aan voorbij te gaan.......
Bellen op zondag doe ik wel. Met reden. Al vaak gehad, dat ik in de put zat, en dat er net een vriend belde. Dat zie ik als een besturing. En dan ben ik er dubbel blij mee. En trouwens ik heb zelf ook op zondag de telefoon nog al eens in handen om iemand een hart onder de riem te steken.
En als ik een begrafenis moet regelen doe ik dat met gerust hart op zondag want ik zou niet anders weten hoe ik het zou moeten rondkrijgen.
Trouwens rouwbezoek doe ik ook op zondag. Die 5 dagen dat iemand boven aarde staat moet de familie de gelegenheid krijgen om waardig en in alle rust afscheid te nemen. Je gaat immers ook op bezoek in het ziekenhuis?
Zo zijn er ook mensen die op zondag niet vrijen. Met alle respect hoor, maar..............om nou overal mee te wachten tot de maandag...

Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47