Homeopathie en andere alternatieve geneeswijzen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

groenrondballetje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor groenrondballetje » 26 sep 2004 20:02

joepie schreef:Ik volg het helemaal. Al vele jaren. En het werkt!
Net zoals die dode virus maakt dat je antistoffen ertegen gaat maken, werkt dit dus ook. Al 200 jaar. En ook bewezen.

In een vaccin kun je met wetenschappelijke methodes dode virussen aantonen; in een homeopathisch middel kan niemand, zelfs geen homeopaat zie http://www.skepsis.nl/homeopendel.html
John

De Bijbel is een Liefdesbrief. Lees de Bijbel dan ook als een Liefdesbrief!

http://us.geocities.com/groenrondballetje

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 sep 2004 09:53

Net zoals die dode virus maakt dat je antistoffen ertegen gaat maken, werkt dit dus ook.
Al 200 jaar. En ook bewezen.

Maar NIET verklaard, en dat is HET verschil met inenting.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 sep 2004 10:31

Ik ken ook diverse mensen die zeggen: nou, ik heb dit, en niks werkt, dus nou ga ik maar een homeopatisch middel nemen.
De mensen die ik ken die het gebruiken, zijn vrouwen die zich er niet in hebben verdiept, maar hebben met vrouwen zoals Joepie gesproken die zeggen: baadt het niet dan schaadt het niet.
Nou, wel dus, het schaadt je portomonnee.

Als de regering dan zonodig op gezondheidszorg wil bezuinigen, laat ze dan eerst al die alternatieve "geneeswijze" eens uit het ziekenfonds gooien.
Want dat is natuurlijk belachelijk dat dat er wel inzit, en slijmoplossers voor astmapatienten niet.

Bovendien:
Evangelische Christenen nemen geen homeopatische rommel, want die zijn van mening dat het op een occulte manier gemaakt is, en dat is ook zo, het wordt verdunt, en dan worden er toverspreuken over uitgesproken.

En het is ook te zot om te geloven dat Dr Hahneman, die in 200 jaar geleden zijn praktijk had, toen meer wist dan de medici nu.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 27 sep 2004 11:24

Mariamagdalena schreef:Evangelische Christenen nemen geen homeopatische rommel, want die zijn van mening dat het op een occulte manier gemaakt is, en dat is ook zo, het wordt verdunt, en dan worden er toverspreuken over uitgesproken.

De homeopaat bij wie mijn man onder behandeling is, is ook christen en lid van dezelfde kerk als wij. Ik vertrouw er volledig op dat zij weet wat ze doet. Dat van die toverspreuken mag jij me gaan bewijzen.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 27 sep 2004 11:57

groenrondballetje schreef:
Net zoals die dode virus maakt dat je antistoffen ertegen gaat maken, werkt dit dus ook. Al 200 jaar. En ook bewezen.

In een vaccin kun je met wetenschappelijke methodes dode virussen aantonen; in een homeopathisch middel kan niemand, zelfs geen homeopaat zie http://www.skepsis.nl/homeopendel.html

Ik begrijp niet hoe je kunt verwijzen naar een site die naast een heleboel andere dingen ook het christelijk geloof probeert te ontkrachten. Zie bijvoorbeeld het artikel "De wortels van irrationeel geloof".
Daarmee maak je jezelf wel heel ongeloofwaardig in je argumentatie. :!:

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 27 sep 2004 13:48

Rufi schreef:Ik begrijp niet hoe je kunt verwijzen naar een site die naast een heleboel andere dingen ook het christelijk geloof probeert te ontkrachten. Zie bijvoorbeeld het artikel "De wortels van irrationeel geloof".

Dit is beslist niet terecht; het is een site die overal sceptisch tegenover staat.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 sep 2004 14:10

Rufi schreef:
De homeopaat bij wie mijn man onder behandeling is, is ook christen en lid van dezelfde kerk als wij. Ik vertrouw er volledig op dat zij weet wat ze doet. Dat van die toverspreuken mag jij me gaan bewijzen.

Verdiep jij je er maar eens in hoe het spul verdunt wordt.
Het wordt een aantal keren rechtsom gedraaid en een aantal keren linksom (hoeveel keer weet ik niet)
Ondertussen worden er bezweringen uitgesproken.
Okee, het is een beetje flauw van mij om het toverspreuken te noemen, want het zijn woorden die ze erbij moeten zeggen, maar voor mij is dat hetzelfde als een toverspreuk.

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 27 sep 2004 18:23

Cathy schreef:
Rufi schreef:Ik begrijp niet hoe je kunt verwijzen naar een site die naast een heleboel andere dingen ook het christelijk geloof probeert te ontkrachten. Zie bijvoorbeeld het artikel "De wortels van irrationeel geloof".

Dit is beslist niet terecht; het is een site die overal sceptisch tegenover staat.

Sorry, maar er is sprake van meer dan alleen scepsis. Ik citeer uit het artikel dat ik hierboven noemde: "Ik moet nog twee factoren noemen. De beperkte vermogens en zwakheden van de mens.(...) Onder al die beperkingen lijdt hij en hij kan ze moeilijk verteren. En dat verklaart dan weer de compensatie door superactoren te creëren die alwijs zijn, die almachtig zijn, die onverdeeld mooi zijn, die onverdeeld goed zijn en die onverdeeld efficiënt zijn. Vandaar bijvoorbeeld in het christendom de idee van de alwijze almachtige goede god. Daarnaast projecteert men ook de kwalijke vermogens van de mens, zijn zwakheden. Men projecteert dat dan dualistisch in duivels, in demonen, in kwade geesten." Dit is meer dan alleen scepsis. Hier probeert men aan te tonen dat religie door de mens zelf gemaakt wordt, dat er alleen sprake is van projectie. Hoe kun je serieus naar een site verwijzen waarop zulke dingen staan? Daar wil je toch helemaal niks mee te maken hebben!

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 27 sep 2004 18:26

Mariamagdalena schreef:
Rufi schreef:

Verdiep jij je er maar eens in hoe het spul verdunt wordt.
Het wordt een aantal keren rechtsom gedraaid en een aantal keren linksom (hoeveel keer weet ik niet)
Ondertussen worden er bezweringen uitgesproken.
Okee, het is een beetje flauw van mij om het toverspreuken te noemen, want het zijn woorden die ze erbij moeten zeggen, maar voor mij is dat hetzelfde als een toverspreuk.

Toen ik met mijn zoontje bij de homeopaat was, heb ik korreltjes gekregen en flesjes met water en alcohol. Ik moest het medicijn zelf bereiden door een korreltje in een flesje te doen en het te schudden. Over bezweringen stond niets in de instructies en daarover heeft zij ook niets gezegd. Maar goed, ik zal eens navraag doen bij de homeopaat die mijn man behandelt en dan kom ik erop terug.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 27 sep 2004 19:38

Rufi schreef:Sorry, maar er is sprake van meer dan alleen scepsis.......knip........ Hoe kun je serieus naar een site verwijzen waarop zulke dingen staan? Daar wil je toch helemaal niks mee te maken hebben!

Dit is een 'gewoon' :roll: atheïstisch standpunt. Natuurlijk kunnen we op dit vlak niet met hen mee, maar daarom is niet alles onzin wat ze schrijven.

Toen ik met mijn zoontje bij de homeopaat was, heb ik korreltjes gekregen en flesjes met water en alcohol. Ik moest het medicijn zelf bereiden door een korreltje in een flesje te doen en het te schudden.

Oef hé...sliep hij toen lekker? :wink:
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 sep 2004 21:16

Mariamagdalena schreef:Evangelische Christenen nemen geen homeopatische rommel, want die zijn van mening dat het op een occulte manier gemaakt is, en dat is ook zo, het wordt verdunt, en dan worden er toverspreuken over uitgesproken.

Dat is dan weer best een achterlijke mening van die Evangelische Christenen. (Niet dat ze die niet mogen hebben hoor, daar laat ik iedereen graag vrij in. 8) )

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 sep 2004 21:21

Aragorn schreef:

Dat is dan weer best een achterlijke mening van die Evangelische Christenen. (Niet dat ze die niet mogen hebben hoor, daar laat ik iedereen graag vrij in. 8) )

Ja, maar alles wat met occult te maken heeft keuren ze af.
Zoals new age,
kabouters,
Ik heb zelfs een waarschuwing gehad omdat ik als avator een engeltje had en daar stoort men zich ook aan, dat moest ik weg halen,
Iriscopie,
en zo veel van dat soort zaken
Ook weet ik evangelische kinderen die met school niet mee naar de Efteling mogen omdat dat ook occult zou zijn (sprookjes )
en zo zijn er heel veel dingen

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 sep 2004 21:22

Mm, ik kan me moeilijk voorstellen dat alle evangelischen zo'n overtrokken beeld van het occulte hebben.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 sep 2004 21:27

Aragorn schreef:Mm, ik kan me moeilijk voorstellen dat alle evangelischen zo'n overtrokken beeld van het occulte hebben.

Ja echt, dat zeggen ze in een aantal vrije en volle evangelische gemeenstes waar ik bij gezeten heb.
Al heel gauw is iets occult.

Ik begrijp ook niet waarom ik een berisping kreeg dat ik een engeltje als avator had. De rede was dat mensen zich daar aan stoorden. Waarom dan? Volgens mij om dezelfde rede, dat ze dat occult vinden. Vind ik niet hoor.

joepie

Berichtdoor joepie » 28 sep 2004 13:24

Mariamagdalena schreef:Ik ken ook diverse mensen die zeggen: nou, ik heb dit, en niks werkt, dus nou ga ik maar een homeopatisch middel nemen.
De mensen die ik ken die het gebruiken, zijn vrouwen die zich er niet in hebben verdiept, maar hebben met vrouwen zoals Joepie gesproken die zeggen: baadt het niet dan schaadt het niet.
Nou, wel dus, het schaadt je portomonnee.

Als de regering dan zonodig op gezondheidszorg wil bezuinigen, laat ze dan eerst al die alternatieve "geneeswijze" eens uit het ziekenfonds gooien.
Want dat is natuurlijk belachelijk dat dat er wel inzit, en slijmoplossers voor astmapatienten niet.

Bovendien:
Evangelische Christenen nemen geen homeopatische rommel, want die zijn van mening dat het op een occulte manier gemaakt is, en dat is ook zo, het wordt verdunt, en dan worden er toverspreuken over uitgesproken.

En het is ook te zot om te geloven dat Dr Hahneman, die in 200 jaar geleden zijn praktijk had, toen meer wist dan de medici nu.

Je moet me geen woorden in de mond leggen die ik zeker nooit zal zeggen! Baad het niet dan schaad het niet zou geen opmerking van mij zijn. Want ook met alternatieve geneeswijze en medicijnen kun je schade berokkenen. Dus wel ff opletten wat je over een ander zegt.
En dat ik mij er niet heb verdiept is ook niet waar. Denk je nu echt dat ik naar alternatieve genezers zou gaan zonder dat ik weet wat ze doen en wat het inhoud?
Als het erin verdiepen van jou hetzelfde inhoud als toen met de eendagskuikens in de kipnuggets dat weet ik al hoe diep dat gegaan is.

En geloven dat iemand van 200 jaar geleden het juist had? Ik geloof gewoon in artsen (ja artsen) die het tegenwordig nog steeds zeggen.
Dat je nog steeds geloofd dat er toverspreuken over uit gesproken worden is eigenlijk wel grappig.
Daarbij geloven we in de reguliere geneeskunst ook nog steeds in de werking van medicijnen die 200 jaar geleden zijn uitgevonden.

En van mij mogen ze gewoon de huisarts uit de ziekenfonds halen. En ik weet wel genoeg zaken waarop ze zouden kunnen bezuinigen.
Want in mijn leven is er veel geld over de balk gegooid door de reguliere artsen. Wat duidelijk had bespaard kunnen worden als ze beter hadden geluisterd en de juiste diagnose hadden gesteld.
Als ik alleen al bedenk dat een huisarts bij mij thuis een pot met 250 brufen liet bezorgen terwijl hij wist dat ik zwanger was. En je die niet mag gebruiken tijdens een zwangerschap. De pillen moesten terug en werden gewoon weg gegooid. Kijk dat noem ik nog eens geld verspilling.

Bij de evangelische mensen mag je trouwens ook niet zomaar naar een reguliere arts. Want je moet op God vertrouwen en Hem om genezing vragen. Dus die vergelijking met homeopthie gaat niet op.
Laatst gewijzigd door joepie op 28 sep 2004 13:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”