Mariamagdalena schreef:Ik ken ook diverse mensen die zeggen: nou, ik heb dit, en niks werkt, dus nou ga ik maar een homeopatisch middel nemen.
De mensen die ik ken die het gebruiken, zijn vrouwen die zich er niet in hebben verdiept, maar hebben met vrouwen zoals Joepie gesproken die zeggen: baadt het niet dan schaadt het niet.
Nou, wel dus, het schaadt je portomonnee.
Als de regering dan zonodig op gezondheidszorg wil bezuinigen, laat ze dan eerst al die alternatieve "geneeswijze" eens uit het ziekenfonds gooien.
Want dat is natuurlijk belachelijk dat dat er wel inzit, en slijmoplossers voor astmapatienten niet.
Bovendien:
Evangelische Christenen nemen geen homeopatische rommel, want die zijn van mening dat het op een occulte manier gemaakt is, en dat is ook zo, het wordt verdunt, en dan worden er toverspreuken over uitgesproken.
En het is ook te zot om te geloven dat Dr Hahneman, die in 200 jaar geleden zijn praktijk had, toen meer wist dan de medici nu.
Je moet me geen woorden in de mond leggen die ik zeker nooit zal zeggen! Baad het niet dan schaad het niet zou geen opmerking van mij zijn. Want ook met alternatieve geneeswijze en medicijnen kun je schade berokkenen. Dus wel ff opletten wat je over een ander zegt.
En dat ik mij er niet heb verdiept is ook niet waar. Denk je nu echt dat ik naar alternatieve genezers zou gaan zonder dat ik weet wat ze doen en wat het inhoud?
Als het erin verdiepen van jou hetzelfde inhoud als toen met de eendagskuikens in de kipnuggets dat weet ik al hoe diep dat gegaan is.
En geloven dat iemand van 200 jaar geleden het juist had? Ik geloof gewoon in artsen (ja artsen) die het tegenwordig nog steeds zeggen.
Dat je nog steeds geloofd dat er toverspreuken over uit gesproken worden is eigenlijk wel grappig.
Daarbij geloven we in de reguliere geneeskunst ook nog steeds in de werking van medicijnen die 200 jaar geleden zijn uitgevonden.
En van mij mogen ze gewoon de huisarts uit de ziekenfonds halen. En ik weet wel genoeg zaken waarop ze zouden kunnen bezuinigen.
Want in mijn leven is er veel geld over de balk gegooid door de reguliere artsen. Wat duidelijk had bespaard kunnen worden als ze beter hadden geluisterd en de juiste diagnose hadden gesteld.
Als ik alleen al bedenk dat een huisarts bij mij thuis een pot met 250 brufen liet bezorgen terwijl hij wist dat ik zwanger was. En je die niet mag gebruiken tijdens een zwangerschap. De pillen moesten terug en werden gewoon weg gegooid. Kijk dat noem ik nog eens geld verspilling.
Bij de evangelische mensen mag je trouwens ook niet zomaar naar een reguliere arts. Want je moet op God vertrouwen en Hem om genezing vragen. Dus die vergelijking met homeopthie gaat niet op.