Ik ben zelf niet zo thuis in de evolutieleer. Wel hecht ik er meer geloof aan dan aan het scheppingsverhaal. Daar geloof ik namelijk helemaal niets van.
Als ik zo de reacties hier lees dan weten een aantal mensen precies wat de wetenschap in de evolutieleer nog niet heeft kunnen verklaren. Die punten worden vervolgens als bewijs aangedragen voor hun stelling dat de evolutieleer niet klopt. Ondertussen vergeten ze voor het gemak al die punten die de wetenschap wel heeft kunnen verklaren en waardoor het toch de algemeen aanvaarde leer over het ontstaan van het leven op aarde is geworden.
Nog niet zo lang geleden zag ik, ik meen op Na. Geographic Channel, een programma over orthodox christelijke leerlingen op een amerikaanse schook die een actie waren begonnen om tijdens de biologie lessen ook het scheppingsverhaal onderwezen te krijgen. Uiteindelijk werd dit door een onderwijscommissie afgewezen, om de eenvoudige en logische reden dat het scheppingsverhaal niets met biologie te doen had. In die uitzending kwam ook een dominee of een christelijk theoloog voor die de evolutieleer verdedigde. Iemand dit gezien misschien?