joepie schreef:Marnix schreef:joepie schreef:En wat zeggen wij nu eigenlijk anders?
Ook ik zeg dat als je het niet zo wil je van een andere "club" lid moet worden.
Die wel overeen stemt met jou ideeën over kerkgang.
En dan over het ergens anders gezien moeten hebben om te weten hoe het daar is. Ik denk dat je echt wel kunt weten hoe het in een andere kerk is zonder dat je daar naartoe moet geweest zijn. Je kunt genoeg lezen over hoe een kerk zijn leer verkondigt, wat de richtlijnen zijn in die kerk zonder dat ik er perse geweest moet zijn.
En als je gaat verhuizen naar een plaats waar jou kerk niet is, dan verhuis je niet goed. Zoek dan eerst uit of daar die kerk is, en ga aan de hand daarvan pas bepalen waar je wilt wonen.
Lol. Dan hadden mensen nooit moeten emigreren... zendelingenwerk kun je dan ook wel vergeten.... daar zijn geen gereformeerd vrijgemaakte kerken.... en je moet wel ergens heen verhuizen waar een eigen kerk is? Sorry maar ik vind het jammer dat je zo tegen de dingen aankijkt... Zo vastgeroest in je eigen kerkbank... Misschien goed om je wat minder op je eigen kerk te richten en wat meer te kijken naar Hem die in zoveel verschillende kerken wordt aanbeden.
Je moet geen appels met peren vergelijken.
Zendelingen worden namelijk uitgezonden door een bepaalde kerk.
En blijven daardoor gewoon lid van die kerk.
En ja ik zit graag in mijn eigen kerkbank.
Dus als je verhuist is het eerst kijken waar en of daar een kerk van mijn genootschap is. En zo niet, dan kijken waar wel en of het dan ook nog te bereizen is naar het werk van mijn man.
En ik denk nog steeds dat de kerk waar ik zit de ware leer verkondigt dus dat ik die Heer niet behoor en kan dienen in een andere kerk. Dus nee, ik kijk niet verder dan de kerk waar ik nu lid van ben.
Hou helemaal niet van shoppen. Ben daar ook vreselijk op tegen.
Ik zou jou juist het advies willen geven om eens meer in je eigen kerk te kijken en een trouw lid te worden. Inplaats van te gaan waar en wanneer je het zelf goed denkt.
Sorry maar ik luister liever naar wat God van me vraagt. Hij geeft me naast regelmatig (soms 1 keer, soms 2 keer) een kerkdienst in eigen kerk ook ruimte voor een bezoek aan een andere kerk, of aan GODfashion. Bezoeken van andere diensten is niet "gaan waar ik zelf graag heen wil"... maar ook "gaan waar God me wil hebben" Hij zit niet zo vast aan de gereformeerde kerk vrijgemaakt.
Het gaat me er niet om waar jij op tegen bent... Je mag dit dus vinden, daar heb ik geen moeite mee, als jij God niet ergens anders kan dienen (dan zit je idd wel erg vast aan je eigen kerk) zou ik zeker niet ergens anders heen gaan... zolang je anderen je mening maar niet gaat opleggen alsof God het helemaal met je eens zou zijn.
Gelukkig hebben we veel overeenkomsten... we gaan allebei naar waar God ons roept, we willen beiden naar Hem luisteren en van Hem leren en we gaan allebei met plezier.
Even terzijde, wat ik altijd zo hypocriet vind is dat er mensen zijn die beweren dat ik wortd gemist in de kerk als ik naar een andere kerkdienst of een jeugddienst ben.... opvallend om te zien is dan dat als ik naar een vrijgemaakte kerk in een andere plaats ben geweest, ik opeens helemaal niet gemist wordt

En dezelfde absolutie toeschrijven aan de kerkenraad als aan de Paus????? Sorry maar, ik heb nog steeds niet gezegd dat ze dat hebben.
Je geeft aan dat de kerkraad door God is aangesteld en een bevel van de kerkraad dus gelijk staat aan een bevel van God (als de kerkraad je oproept twee keer naar de kerk te gaan roept God je eigenlijk op, niet gaan is dus Gods uitnodiging afslaan)
Je stelt in feite de kerkraad op 1 lijn met God... als de kerkraad je zou oproepen om 10 keer per week naar de kerk te gaan zou je ook 10 keer moeten gaan, anders zou je ook een uitnodiging van God afslaan. Die manier van denken vind ik dus gevaarlijk... je kunt al heel snel dan de kerkraad in alles gelijk geven, ze zijn immers door God aangesteld.