Ik ken dat bijbelgedeelte en nadat ik het net heb herlezen, kan ik er niet anders uit opmaken dat we niet en God en satan kunnen dienen.
Als wij zondigen, dienen wij dan God niet? Dat zou dus inhouden dat niemand God zou kunnen dienen.
Moderator: Moderafo's
777bert777 schreef:hijwel schreef:Kaw schreef:Bijbels gezien moet je lid van de gemeente zijn.
ik ben benieuwt naar je onderbouwing.
anders ik wel
Marnix schreef:Volgens het avondmaalsformulier gaat het er om dat je oprecht berouw hebt van je zonden... Dan worden je zonden je vergeven en kom je dus vrij van zonden aan het avondmaal om daar te denken aan Jezus dood waardoor je die vergeving kunt krijgen.
Kaw schreef:Waarom heb ik nooit oprecht berouw? Waarom kan naar mijn idee berouw altijd een tikkeltje meer zijn? Het probleem van het "oprechte berouw" in de bevindelijke kringen is dat het nooit goed genoeg is. Uberhaupt enig berouw en een verlangen om van je zonden verlost (dat is verschoont, maar ook genezen van de wil om de zonden te doen) te zijn, vind ik persoonlijk genoeg, want anders komen er weer onmetelijke drempels voor het avondmaal bij en er zijn al genoeg drempels.
Kaw schreef:Marnix schreef:Volgens het avondmaalsformulier gaat het er om dat je oprecht berouw hebt van je zonden... Dan worden je zonden je vergeven en kom je dus vrij van zonden aan het avondmaal om daar te denken aan Jezus dood waardoor je die vergeving kunt krijgen.
Waarom heb ik nooit oprecht berouw? Waarom kan naar mijn idee berouw altijd een tikkeltje meer zijn? Het probleem van het "oprechte berouw" in de bevindelijke kringen is dat het nooit goed genoeg is. Uberhaupt enig berouw en een verlangen om van je zonden verlost (dat is verschoont, maar ook genezen van de wil om de zonden te doen) te zijn, vind ik persoonlijk genoeg, want anders komen er weer onmetelijke drempels voor het avondmaal bij en er zijn al genoeg drempels.
Marnix schreef:over mensen die 10 jaar kapot waren geweest van verdriet en daarna pas echt verlost waren en vonden dat ze wel aan het avondmaal zouden mogen... hierdoor leg je de lat voor anderen heel hoog... die hebben al snel zo iets van: Hm mijn berouw is niet echt genoeg... Ik vind het vreselijk dat er van verlossing zo'n show wordt gemaakt...
sparow schreef:Er staat toch ook niet bij hoeveel je berouw moet hebben? Van ons mag het misschien altijd net ietsje meer zijn, maar dat is de fout die wij maken. Het gaat op zich ook niet over het berouw hebben, maar dat je al je vertrouwen op je zaligmaker stelt. Dat gaat met berouw gepaard...(denk ik)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten