Moderator: Moderafo's
Socrates schreef:Ik denk dat juist 'verplicht' een sleutelwoord is bij een God die rechtvaardig is.
Net zoals hij verplicht is de zonde te straffen en dus Zijn Zoon moest geven om voor de mensheid te lijden en te sterven. Natuurlijk had Hij ook de mensen zelf voor de zonden kunnen laten boeten, maar het door de vingers zien KON hij niet.
Dat is volgens mij een van de meest fundamentele essentiële zaken van het Christendom. Dat God bepaalde dingen VERPLICHT is.
PeterD schreef:Socrates schreef:Maar er gaat hier toch niemand beweren dat God zonde ongestraft had kunnen laten??? Dan schop je alle fundamenten onder het Christendom vandaan!
Dat beweerd volgens mij niemand, maar God had er ook voor kunnen kiezen iedereen verloren te laten gaan...
Socrates schreef:PeterD schreef:Socrates schreef:Maar er gaat hier toch niemand beweren dat God zonde ongestraft had kunnen laten??? Dan schop je alle fundamenten onder het Christendom vandaan!
Dat beweerd volgens mij niemand, maar God had er ook voor kunnen kiezen iedereen verloren te laten gaan...
Dat is ook wat ik zei, maar je 'Help nee' suggereerde dat je je daar niet in kon vinden
Race406 schreef:caprice schreef:Yael (maar caprice had het ook wel kunnen zijn) schreef:Race406 schreef:Er worden een aantal dingen door elkaar gehaald zo af en toe. God heeft van eeuwigheid mensen verkoren die zalig zullen worden. Deze mensen zijn dus ook van eeuwigheid bestemd om gerechtvaardigd te worden. Maar ze zijn van nature net zo onbekeerd als ieder ander! Dus moet er wat gebeuren in hun leven. Maar omdat God deze mensen heeft voorbestemd voor het eeuwige leven, zullen ze hoe dan ook gerechtvaardigd worden.
de zondeval is dus in scene gezet.![]()
Wij proberen God maar steeds de schuld te geven van al het kwaad. Dat begon in het paradijs.
Adam: 'De vrouw Gij bij mij gegeven hebt...'
Eva: 'De slang...', en als ze het zei zoals het in haar hart was, dan had ze ook nog gezegd: 'die U geschapen had...'
We leren het maar niet af
't Is me niet helemaal duidelijk op wie je nu precies reageert...
Ja ik loop me dat dus ook af te vragen, want volgens mij kun je niet wedergeboren zijn zonder gerechtvaardigd te zijn/ worden (zit er uberhaupt verschil tussen gerechtvaardigd zijn en worden?) en kun je niet gerechtvaardigd zijn zonder wedergeboren te zijn.Sabra schreef:Ik heb totaal niets gelezen, maar wat is het verschil tussen wedergeboren en gerechtvaardigd?
En worden zulke verhalen zoals over 'Houtman' daadwerkelijk in kerken verteld?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten