hey! wat je echt nooit moet gaan doen is twijvelen aan de waarheid van de bijbel, en de samenstelling daarvan! Ik heb het zelf gedaan, ik ben vast gelopen. Als je stuken gaat geloven andere niet, en als je de ene belofte wel gelooft en de andere niet sta je los, en kan je nergens op rusten.
-Gods woord is de waarheid
Heilig ze in Uw waarheid; Uw Woord is de waarheid” (Joh. 17 : 17)
-God bewaard zijn woord
“Het gras verdort, de bloem valt af, maar het Woord van onze God bestaat in eeuwigheid” (Jes. 40 :
- Gods woord leeft
“Hebbende dan uw zielen gereinigd in de gehoorzaamheid der waarheid, door de Geest, tot ongeveinsde broederlijke liefde, zo hebt elkander vurig lief uit een rein hart; gij, die wedergeboren zijt, niet uit vergankelijk, maar uit onvergankelijk zaad, door het levende en eeuwig blijvende Woord van God” (1 Petr. 1 : 22 – 23).
- Wij hebben Gods profetische woord
19 En wij hebben het profetische woord,62) dat zeer vast is,63) en gij doet wel, dat gij daarop acht hebt,64) als op een licht, schijnende65) in een duistere plaats,66) totdat de dag aanlichte,67) en de morgenster68) opga in uw harten.69)
- God bewaard zijn woord
33 De hemel en de aarde zullen voorbijgaan,37) maar Mijn woorden zullen geenszins voorbijgaan.
-God heeft de woorden geschreven in de bijbel door mensen heen
16 Al de Schrift is57) van God ingegeven,58) en is nuttig tot lering, tot59) wederlegging, tot60) verbetering, tot61) onderwijzing, die62) in de rechtvaardigheid is;
Wij hebben het geinspireerde door God bewaarde Boek!
http://home.hetnet.nl/~arjan26/vertalingen/bijbelgelovigen-pagina.htm