Spiff schreef:Hoe is jouw contact met je vader? Zie je hem als een vraagbaak voor geloofs- en levensvragen? Of is het niet anders dan bij andere ouders en kinderen?
ik heb een hele sterke band met mijn vader, vooral nu ik lerarenopleiding geschiedenis doe (hij vindt het nog leuker dan ik). daar kom je regelmatig opvattingen tegen, die totaal het tegenovergestelde zijn van wat je altijd is voorgehouden. als je tenminste begrijpt wat ik bedoel. daar kan ik heel goed met hem over praten, maar als ik eigenlijk al weet dat hij ergens anders over denkt dan ik, zeg ik dat niet.
en of dat anders is dan bij andere ouders en kinderen zou ik niet kunnen zeggen. wat ik wel weet is dat je natuurlijk wel op een andere manier over dingen praat. je achtergrond/ervaringen zijn heel belangrijk daar in. dus zijn alle mensen daar weer anders in, en toevallig is mijn vader dominee.
hoe zie jij dat dan?[/quote]
Dat van die interesse in de studie zie ik ook wel bij mijn vader. Hij vond het erg leuk dat ik gymnasium deed en was altijd erg geïnteresseerd in wat we bij Latijn en Grieks deden. Verder delen we de liefde voor het orgel en de kerkmuziek.
Nu kan ik wel beter met hem praten dan vroeger en dat ligt aan mezelf. Tegenwoordig hebben we het vaak over de ontwikkelingen in de kerkmuziek en op het gebied van liturgie. Dat vinden we allebei interessant. Hij meer vanuit de theologie gedacht en ik meer vanuit de muziek.
Mijn vader denkt ook anders over bepaalde dingen dan ik. Maar ik ben niet bang om te zeggen dat ik het niet met hem eens ben. Jij zegt dat jij niet begint over dingen waar hij toch anders over denkt. Is jouw vader 'streng' of is dat het niet?