Hoi Elbert,
Je schreef:
@@Ik vind het heel jammer dat je zo persoonlijk wordt.@@
Ja dat vindt ik ook wel jammer, maar Jezus paste dat principe ook toe (Johannes 8) als Hij, keer op keer op keer, te maken kreeg met weerstand of schijn van opzet, om Zijn uitleg steeds maar te tiraniseren. Uiteindelijk zweeg Hij zelfs, omdat Hij gewoon geen antwoord meer kon geven, daar ALLES al gezegd was.
Soms wil een duwtje in de rug wel eens helpen.
Ik wil niet direct bewereb dat er opozet is, maar ik krijg wel dat gevoel en dan wordt ik extra waakzaam.
Soms is het zo Elbert dat we bepaalde (proftieën) gewoonweg niet kunnen berederneren als mensen. En helaas is dat ook de reden dat ik geen andere boodschap heb, dan alelen datgene wat ik van de heiland heb gehoord. En daar komen we dan weer uit op de Heilige Geest.
Bidt en studeer vel in je Bijbnel en vraag de Heilige Geest om raad! En je zult ontdekken dat veel wat sommigen hier openbaren gewoon klopt als een bus. Kijk ook eens hoe heel aardig David zaken verklaart of uitlegt, dat is zeker van een goede kwaliteit. Ik zelf ben meer iemand die "uit de persoonlijke ervaring" -maar wel op grond van de Bijbel, zaken beweer of aanhaal.
Ook Josh heeft het toch heel vaak bij het goede eind. Enkele predikanten (ook van de Adventkerk) kunnen zijn manier van "les geven" goed waarderen. God heeft overal mensen aan het werk. Niet alleen binnen zijn eigen Geloofsgemeenschap, maar ook sommige schapen daarbuiten (Johannes 10:15-17)
En daar ben ik wel blij om, dat maakt mijn weergave niet zo uitzonderlijk of bijzonder maar meer leert het mij dat we Zonder hem niets zijn!
Johannes 15:5
Ik ben de wijnstok en u bent de ranken. Als u dicht bij Mij blijft en Ik blijf in u, brengt u veel vrucht voort. Want zonder Mij kunt u niets doen.
gegroet
gegroet