Ik ben een kind van gescheiden ouders.
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 10 was. Ik zat in groep 7.
Ik weet niet veel meer van de tijd dat het gebeurde maar mijn moeder heeft er over verteld. Mijn vader ging opeens bij ons weg omdat ie niet meer van mijn moeder hield!! Ik veranderde in een klein lief vrolijk meisje in een meisje die stil was en veiligheid zocht. Ik ging weer met de poppen spelen en speelde met duplo het ideale huisgezin na! Ik duimde meer dan ooit. En ik wou nooit bij iemand anders spelen! Ik werd uitgelachen omdat ik me kinderlijk gedroeg. Mijn broer kon het ook allemaal niet verwerken en sloeg me en schold me uit!! Mijn moeder zei dat ik het alitjd heel dapper verdroeg maar dat ik het er wel heel moeilijk mee had. Mijn moeder stuurdem e naar een school psycholoog. Maar daar werd het gauw opgegeven omdat ik niets vertelde. Met buikpijn ging ik elke dag naar school. In 4 Mavo ging het steeds beter en sinds 2 jaar ben ik weer heelmaal tot rust gekomen! ik ben mezelf en hoef me nieet steeds voor iedereen te bewijzen!
Af en toe heb ik nog contact met mijn vader maar omdat ik erg opstandig ben over zijn relatie met een andere vrouw loopt het weleens moeizaam. Mijn broer heeft PDD-nos dat is een lichte stoornis wat aan Autisme is verwant. Mijn vader vertoont ook zulk gedrag en dat is wel moeilijk! Ik accepteer het maar is wel vrij moeilijk!
De bedoeling van dit topic is absoluut niet bedoeld om medelijden op te wekken want ik ben absoluut niet zileig. Maar ik zou graag in contact willen komen met kinderen van gescheiden ouders, om samen in dit topic erover te praten, discuseren, ervaringen te delen, elkaar te troosten en je hart te laten luchten!
Mensen met een broertje of zusje met PDD-nos mogen ook reageren. Het lijkt me fijn om er met z'n allen over te praten en er voor elkaar te kunnen zijn.
Lieve Groet Funlover