Even een reactie.
Dat de Rolling Stones er misschien zelf een niet al te christelijke leventje op na houden, met veel (sexuele) uitspattingen hoeft denk ik niet te betekenen dat AL hun muziek fout is.
Omgekeerd zou betekenen dat alle muziek wat onder een christelijke noemer verkocht wordt per definitie "goed"is? Alleen omdat ze zich christelijk noemen? ("
Gospelrock"mag wel, maar "
Wereldse-rock"niet?

Laten we alsjeblieft niet alles over 1 kam scheren....)
Mag ik hier even POD noemen? Misschien niet voor een ieder bekend, maar ze noemen zichzelf christelijk. Terwijl ik bij een aantal dingen een vraagteken zet.
Laten we oppassen om elkaars levenswijze te veroordelen, dat is wel wat makkelijk. Er is geen gradaties van zonde.
Niet elke muziek hoeft expliciet aan God gericht te zijn lijkt me. Wel moet je bekijken of je achter de verschillende teksten kan staan, of God er niet in onteerd wordt....
Wat wel een bijzonder gebeurtenis was, is het volgende:
Ben zelf bij een concert van de Rolling Stones geweest op het Malieveld een aantal jaren geleden...Hele dag aardig mooi weer, ook tijdens voorprogramma. De Stones beginnen (geloof ik met Satisfaction) en het begint meteen te regenen. Het concert is nauwelijks afgelopen of het is droog.....
Een teken?? Wie weet.... Zullen zeker nummers gespeeld zijn die niet echt christelijk zijn en daarover krab ik me dan ook zeker achter mn oren. Om bij het concert als geheel dan vraagtekens te zetten snap ik. Om daardoor meteen hun hele repetroire slecht te noemen zou wat te makkelijk zijn.
Het is een langer verhaal geworden dan de bedoeling was.
Hoop dat mijn
point duidelijk is: Bekijk elk nummer op zich en laat je niet leiden door wat een ander als
Gospel of
Werelds wordt beschouwd. Toets dat aan de bijbel en je eigen normen en waarden (die hopelijk ook zijn grondslag hebben in de bijbel).