Sabbath en zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 20 sep 2004 12:55

Boudewijn schreef:Halo Socrates,

Je schreef:

@@Ik heb geen problemen met mijn memorie hoor.@@

Verbaasd me niets! Ik weet ook niet wat je hier nu mee wil zeggen. Je inzichten zijn duidelijk. De geschiedenis herhaalt zich,
Het wordt er alleen maar erger op, thats all!

Tsja, als je niet weet wat ik ergens mee wil zeggen maar tegelijkertijd mijn inzichten duidelijk zijn dan vind ik je discussieertrant erg dubieus. En als je denkt de verantwoordelijkheid van de kerk voor gruweldaden denkt te kunnen bewijzen door het opnoemen van diezelfde gruweldaden dan zijn we uitgepraat denk ik.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 12:57

Dag Elbert,

Moet ik in herhalingen vervallen?

een geestelijke zaak natuurlijk!

gegroet

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 sep 2004 13:06

Boudewijn, wij hebben het hier over de zondag en de sabbath. Dus of normaal meepraten of wegwezen!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 13:25

Hallo Elbert,

je schreef:

@@Een ander punt uit jouw verhaal waar ik moeite mee heb is dat je meent dat je de 10 geboden volkomen kunt houden. Dat lijkt me toch echt onmogelijk in dit leven. Een beginsel voor de kinderen van God: ja, dat is zo, maar de geboden volkomen houden? Nee, niet in dit leven.@@

Inderdaad, maar is het niet zo dat we indien we onze zonden belijden en nalaten we vergeving ontvangen? En is het dan ook onjuist te stellen dat God met ons stap voor stap ons de weg naar dat Koninkrijk wil gaan, met Hem!

Rechtvaardiging
Heiliging
Verheerlijking

Uit de ERVARING van de Rechtvaardiging ( we staan niet alleen) en
Uit de ERVARING van Heiliging ( we beseffen en ervaren dat we van de macht der zonde bevrijdt kunnen worden) en
Uit de ERVARING van de Verheerlijking gaan we (het liefst) leven zoals Jezus en kunnen dan een VOORBEELD voor anderen zijn. Toch blijven we, zolang de Genadetijd nog niet voorbij is en we dus ook nog niet "Verzegeld" afhankelijk van onze Belijdenis (der zonden) en vergeving. Blijven we afhankelijk van de Heilige Geest om staande te kunnen blijven
Zonder Hem, als voorbeeld en de Heilige Geest, als Trooster, Vermaner en Leraar, zijn we nog steeds niet in staat, om alleen te kunnen staan.

(Wat zegt Hij aangaande de steun die wij nodig hebben, in Mattheüs 28: Ik blijf bij u al.....)
Dus daar zijn we nog steeds van afhankelijk, zolang Satan macht over ons kan uitoefenen. Zelfs het geloof hebben we nog van de Almachtige Vader ontvangen.
Zeker ben ik het met je eens dat we ALLEEN NOOIT de geboden kunnen onderhouden! Maar juist daarom was Jezus ons voorbeeld daarin en is de Trooster gezonden.

Die VERHEERLIJKING zal dan ook pas plaats vinden als we Verzegeld zullen zijn en dan zeker zullen weten dat we overwonnen hebben.
Het is als een (wed-) strijd! En alleen met de wapenrusting Gods (dus diens wet) kunnen we de strijd winnen, met vallen ......en opstaan!

Onthoudt:

Gods zelfopenbaring aan de Patriarchen en Profeten, de Priesters en het volk, had en heeft inde hele geschiedenis één specifiek doel:

mensen ertoe leiden dat zij, wat hun karakter betrof en betreft, steeds meer op hem te gaan lijken. Zo is Zijn onderricht aan aan Israël, toen Hij hen tot een bijzonder volk maakte deze:Zijt heilig, want ik, de Here, uw God, ben Heilig (Leviticus 19:2)

heiligheid gaat verloren door (de) zonden. We kunnen dat dagelijks zien aan de reacties van mensen, ook in het dagelijkse gebeuren de profetie en het getuigenis van Jezus, dat wordt bestreden. God wil ons het onderscheid bekend maken tussen wat heilig is en onheilig is. (Ezechiël 44:23)
Daarom weet God dat we niet zo ineens even heilig kunnen zijn als Hij is en verwacht Hij dat ook niet.

Heilige Geest betekent tenslotte: Goddelijke tegenwoordigheid. Heilig wil dus ook zeggen; tot God (gaan) behoren! Groeien in besef.
Onheilig groeien kan dus ook: andere wet dus! Een onheilige wet. Onheilige Geest= In de tegenwoordihied van een Onheilige god!

Vandaar:

Rechtvaardiging (Genade)maar wel op grond van Zijn wet (hemels)
Heiliging (Genade)maar wel op grond van Zijn wet (hemels)
Verheerlijking (Genade) maar wel op grond van Zijn wet(hemels)

deze dus GEESTELIJKE LESSEN (want dat zijn het Elbert) zullen tot aan het einde van de Genadetijd aan KRACHT niet inboeten. De vraag is echter of de mens bereid is, de strijd en de moeite aan te gaan, om verlost te willen worden; in SAMEN werking met Jezus, door de Heilige Geest, opdat ook wij de Almachtige Vader en Schepper, God van ons en Jezus mogen leren kennen, zoals Hij ons liet zien, hoe Zijn Vader is!

Wij kunnen zelfs door de tijd waarin winj leven (Tegenwoordige Waarheid) meer goddelijke openbaringen ervaren als de mensn uit die oude tijden.

Want als we dan naar "de wet" kijken als een middel tot verlossing van ons uit de zonden en erkenning van Hem die op de Troon (in de hemel natuurlijk)zit hoe is het dan als we zelf scheiding aan brengen;

Uw ongerechtigheden zijn het die scheiding brengen tussen u en God, en uw zonden doen zijn aangezicht voor u verborgen blijven, zodaat Hij u niet hoort (Jesdaja 59:2)
Gescheiden van God afgesneden van een "wet" die verlost en het Hemelse inzichtelijk wil maken aan onze Geest.

Rechtvaardigig (door de Genade)
Heiligmaking (door de Genade)
Verheerlijking (Door de GEnade)

Zonder wet (overteding dus ook de Sabbat) DIT ALLES BLIJFT DN VERBORGEN (ondanks de werking van de Heilige Geest, die bedroefd kan raken en weg kan vlieden)

Ik hoop dat het hiermee iets duidelijker is geworden waarom er een GEHEILIGDE Sabbat is en waarom die ook GEZEGEND is!

Heiligmaking of Heiliging wil dus in feite zeggen: ons verstand (hart) openen om het verlossingswerk van Jezus, persoonlijk, te ervaren. Werkelijk en realtime!

Als dus de Paus iemand Heilig verklaart dan stelt deze Bisschop dus iemand voor om eeuwig te sterven, want de Paus kan helemaal niemand Heilig verklaren laat staan verlossen. Alleen al op dat punt is Rome geheel en al verwerpelijk en dienen we dat onheil te Openbaren! Anders misleiden we ons zelf en anderen!

Gegroet Elbert
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 20 sep 2004 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 sep 2004 13:31

Boudewijn schreef:Dag Elbert,

Moet ik in herhalingen vervallen?

een geestelijke zaak natuurlijk!

gegroet

En waar wijst die geestelijke zaak dan naar??

Laat ik zelf maar eens in herhalingen vervallen: met de komst van Christus en het geloof in Hem is de ware rust (sabbat) aangebroken. Iedereen die in Hem gelooft, heeft de rust gevonden voor zijn of haar ziel.
("Jezus uw verzoenend sterven, is het rustpunt van mijn hart" is een bekend lied).

Zijn opstanding en hemelvaart zorgen ervoor dat wij een Voorspraak in de Hemel hebben. Deze Voorspraak brengt de ware rust (sabbat) in onze ziel, want zo ben ik verzekerd dat Hij als pand voor ons in de Hemel verblijft en ons op aarde Zijn Geest als tegenpand heeft gegeven.

Door Zijn Geest worden wij aangespoord om in het spoor van Zijn geboden te blijven, tot heiliging. Daar hoort ook het rustdaggebod bij, echter nu niet zozeer vanuit het scheppingsmotief (Exodus 20), maar vanuit het verlossingsmotief (Deut. 5:15).

15 Want gij zult gedenken, dat gij een dienstknecht in Egypteland geweest zijt, en dat de HEERE, uw God, u van daar heeft uitgeleid door een sterke hand en een uitgestrekten arm; daarom heeft u de HEERE, uw God, geboden, dat gij den sabbatdag houden zult.

Christenen mogen deze lijn geestelijk doortrekken naar de verlossing door Christus. En als we aan de verlossing door Christus denken, dan moeten we ook aan Zijn opstanding denken. Daarbij is het tijdstip dus van ondergeschikt belang, zoals bijv. ook Col 2:16 zegt.

Dat is Geestelijk de rustdag vieren.
Laatst gewijzigd door elbert op 20 sep 2004 13:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 13:38

Hallo Elbert,

Kijk even boven je reactie, daar staat mijn uitvoerige posting, aangaande dat punt!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 sep 2004 13:56

Ik bedoelde, waar wijst de sabbat (als zijnde een geestelijke zaak) dan naar? Jezus is de vervulling van de wet (geen afschaffing inderdaad), maar door Hem zijn er toch een aantal dingen veranderd: geen ceremonieen maar een geestelijke onderhouding van de wet. Concreet betekent dit dat we niet gespannen op onze zonnewijzer (sic!) hoeven te kijken wanneer de sabbat begint of eindigt, maar gewoon het uurwerk kunnen gebruiken en dat het voor je behoud niet uitmaakt of je de rustdag op zaterdag of zondag viert.

Verder over de volharding der heiligen de volgende dingen ter overdenking:

Vr.114. Maar kunnen degenen, die tot God bekeerd zijn, deze geboden volkomenlijk houden?
Antw. Neen zij; maar ook de allerheiligsten, zolang als zij in dit leven zijn, hebben maar een klein beginsel dezer gehoorzaamheid a; doch alzo, dat zij met een ernstig voornemen niet alleen naar sommige, maar naar al de geboden Gods beginnen te leven b.

a 1Joh 1:8 Rom 7:14,15 Pred 7:20 1Cor 13:9 b Rom 7:22 Ps 1:2

Vr.115. Waarom laat ons dan God alzo scherpelijk de tien geboden prediken, zo ze toch niemand in dit leven houden kan?
Antw. Eerstelijk opdat wij ons leven lang onzen zondigen aard hoe langer hoe meer leren kennen a, en des te begeriger zijn, om de vergeving der zonden en de gerechtigheid in Christus te zoeken b. Daarna, opdat wij zonder ophouden ons benaarstigen, en God bidden om de genade des Heiligen Geestes, opdat wij hoe langer hoe meer naar het evenbeeld Gods vernieuwd worden, totdat wij tot deze voorgestelde volkomenheid na dit leven geraken c.

a Rom 3:20 1Joh 1:9 Ps 32:5 b Matth 5:6 Rom 7:24,25 c 1Cor 9:24 Philip 3:12-14

Ik denk dat we elkaar op dit punt wel aardig naderen. :)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 13:59

Hallo Elbert,

Je schreef:

@@Christenen mogen deze lijn geestelijk doortrekken naar de verlossing door Christus. En als we aan de verlossing door Christus denken, dan mogen we ook aan Zijn opstanding denken. Daarbij is het tijdstip dus van ondergeschikt belang, zoals bijv. ook Col 2:16 zegt. @@

Kijk, Elbert in het eerste gedeelte zeg je eem juiste bewering.
Maar als dat dan zo is, ERVAAR Hem dan ook ind at zelfde Geestelijke aspect van die GEHEILIGDE Sabbat (In tegenwoordigheid van God op de Sabbat...staat er dus). De OPSTANDING zoals jij die aangeeft kan alleen worden ERVAREN door de DOOP door onderdompeling, zoals OOK Jezus ervoer en aan ons voorhield.

De ZON dag als opstandingsdag voor te houden, wordt door de RKK kerk gedaan, omdat zij haar Heiliging NIET aan LEVENDE GELOVIGEN kunnen geven. Immers, zij bedient allen deze aarde als HAAR GEZAGSTERREIN!
En zij past de ZON als haar wonderbaarlijke licht voor omdat zij geen ANDER VOORBEELD KENT! Het GEESTELIJKE LICHT van Jezus ontgaat nu ten ene male de Bisschop van Rome, omdat Hij zich als MENS, boven de Heilige Geest stelt.

Het is SATAN die zich laat aanbidden. Hij kan NIET verlossen en heeft ook GEEN HEILIGHEID die Hemels is. Vandaar dat Satan het dodenrijk gebruikt om mensen te HEILIGEN. Immers die staan toch in hun zondige staat gestorven, ook weer in hun zondige staat weer op! De dood leidt toch niet naar het LEVENDE (Woord) VOORBEELD Jezus!

Vandaar dat de Bisschop van Rome pas Heiligt als mensen zijn OVERLEDEN! Zij dient dus de DOOD! Immers Jezus laat ons IN Hem de HEILIGING ervaren voor een LEVENDE GOD van een EEUWIG Koninkrijk!

Immers de Heilige Vader als MENS, is toch STERFELIJK en kan dus alleen maar STERFELIJKE zaken toepassen in zijn poging AANBIDING TE VERWERVEN! Zelfs in al de krampachtigheid, VERWERPT de BISSCHOP zelfs Jezus, door een STERFELIJK voorbeeld (Maria) als Konigin van de hemel aan te wijzen (sinds de jaren 60 van de vorige eeuw). Dat Maria ook symbool staat voor de rest-kerk van de RKK gemeente mag dan duidelijk zijn. Het is de BISSCHOP die haar huwt (als plaastvervanger van Jezus op aarde) vandaar de communie, als jonge kinderen god noch gebod kennen! Wat overigens in TEGENSTELLING staat met hetgeen Jezus de mensen voor houdt!

Sabbat= Zondag twee tegenstellingen in de zelfde context!
De Sabbat als GEHEILIGD = in TEGENWOORDIGHEID van GOD en GEZEGEND! Apart gezet voor een warme verbondenheid tussen Zijn Bruid en Hem, die in het Heilige der Heiligen in de Hemel verzoeningswerk doet.

Zondag= ONHEILIG symbool van de aanbidding van een MENS, daar IN die mens (alleen) Christus gevonden kan worden (Waar de Bisschop is, is Jezus)en dat is tegenstrijdig aan de Persoon Jezus omdat Jezus zich NOOIT door een sterfelijk MENS kan laten Vertegenwoordigen. Dat is de Heilige Geest alleen.

De ZON dag geeft eens chijn van Godsvrucht, omdat de BISSCHOP geen LEVENDE vertegenwoordiger kan zijn. Mensen die leven en zonde bedrijven worden door Jezus: Levende doden genoemd. Dus, wat moet ik nu nog meer zeggen.
Wie de mens Paus Johannes ziet, kan niet anders beamen! Hij leeft nog wel,maar is op stervan na dood. En dan applaudiseren de mensen nog, als deze doodzieke man als een soort "TRIUMPF" zijn moeizame inspanningen te boven komt.

Psalm 1

1 Gelukkig is de mens, die in de wandeling niet luistert naar de raad van slechte mensen, die niet blijft stilstaan op de weg van de zondaars en vermijdt te zitten bij hen die met God spotten.2 Integendeel, het is voor hem een vreugde te doen wat de HERE van hem vraagt; dag en nacht is hij bezig met Zijn woord.
3 Hij lijkt op een boom, die staat aan de oever van een beek. Wanneer het jaargetijde ervoor aanbreekt, draagt hij volop vrucht en zijn bladeren verwelken niet. Alles wat deze mens onderneemt, is een succes.
4 Bij de zondaars ligt het echter anders! Die waaien uiteen als het kaf in de wind.
5 Op de dag van het oordeel zullen zij niet veilig zijn; Zij kunnen dan immers niet standhouden temidden van Gods trouwe volgelingen!
6 Want de HERE leidt de wegen van zijn volgelingen, terwijl de weg van de goddelozen rechtstreeks naar de afgrond voert.

Tja, ondanks alles heb ik medelijden met deze Karol Jozef Wojtyla, die door de keiharde regelgeving van een onmeselijke kerkorganisatie, als een Koning, ten tonele wordt gevoerd om zijn kunststukje steeds weer op te voeren!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 sep 2004 14:21

Tja, met elk argument dat je niet aanstaat verwijs je rechtstreeks naar de <:).

Je gaat er nl. inhoudelijk niet op in.
Zo verwordt alles tot een proxy discussie. :(
En op die manier is elke christen guilty-by-association.
Dat is ook mijn bezwaar tegen de vele websites die ik ben tegengekomen: er wordt een bepaalde link gelegd en iedereen die je daarmee op de een of andere manier kunt associeren, zet je in datzelfde hokje.

Dat is moeilijk discussieren. Zucht. :?

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 14:24

Hallo Elbert,

Je schreef:

"Geen ceremonieen maar een geestelijke onderhouding van de wet. Concreet betekent dit dat we niet gespannen op onze zonnewijzer (sic!) hoeven te kijken wanneer de sabbat begint of eindigt, maar gewoon het uurwerk kunnen gebruiken en dat het voor je behoud niet uitmaakt of je de rustdag op zaterdag of zondag viert."

Inderdaad. God de Vader is een vriend van orde, Hij heeft de wet gemaakt en geordend ingesteld, zodat wij OPTIMAAL met hem gemeenschap kunnen hebben.

Okay, dus we hebben ALLEMAAL dan een PERSOONLIJKE band met onze Verlosser Jezus maar ook met de Almachtige Schepper. Weliswaar nog niet van aangezicht to aangezicht, maar door Mijn Geest (van de Vader die dus door Jezus aan ons getoond wordt zoals Hij is) die in harmonie met de Heilige Schrift is, de profetie en het getuigenis van Jezus.

Wel als we dan een PERSOONLIJKE relatie hebben gevonden. WIE beplaat dan de stelregels voor een NIEUW TESTAMENTISCH volk en waarom is het dan wel slim om de geboden te onderhouden?

Openbaring 14
12 Het is nu wel duidelijk waarom Gods volk niet mag ophouden Gods geboden te gehoorzamen en in Jezus te geloven."

Wel nu beste Elbert, als de Sabbat is ingesteld van zonsondergang tot zonsondergang dan is dat niet anders! Maar wie MAAKT uit dat de relatie tussen jou en de HEILAND is ZOALS die is!

Immers de Heilige Geest leidt en we willen, als we onze Heiland liefhebben, op hem lijken daar Hij ons een EEUWIG en LIEFDEVOL leven voorstaat en aanbiedt. Wie spreektr hier nu over een wettische Sabbat, zoals jet volk Israël ons op een ONJUISTE -maar typisch menselijke wijzse- voorhield. Ze gingen verloren omdat zij een KRAMPACHTIGE wettische Sabbat (en wetten) hanteerden, die NERGENS in de Bijbel (Thora) te vinden waren. En die Jezus hen dus ook niet voorhield! Klaar!

Wat is de Sabbat:

Exodus 31:12

De HERE zei verder tegen Mozes: "Zeg het volk Israël dat het op de zevende dag moet rusten, want de sabbat is een herdenking van het eeuwige verbond tussen Mij en het volk. Zo zal het zich herinneren dat Ik de HERE ben, Die hen heiligt.

zegt dat iets over een wettische Sabbat of 4e gebod? Nee!

Deuteronomium 5:15

De sabbat moet u houden om te herdenken dat u slaven was in Egypte en dat de HERE, uw God, u uit dat land heeft geleid met een groot vertoon van macht

Vraagt Jezus ons nu niet UIT TE GAAN van het Grote Babylon, gelijk zoals Hij het volk Israël van een afgesloten verbond, ook vroeg te doen uit te gaan van Egypte? En is er dan wat aangaande de Sabbat IETS veranderd dan? Nee

en
Deuteronomium 5:14

de zevende dag is de sabbat van de HERE, uw God; die dag mag geen werk worden verricht door u of iemand van uw huishouden: uw zonen, dochters, dienaren, ossen, ezels of ander vee. Ook buitenlanders die bij u wonen, moeten dit gebod gehoorzamen. Iedereen moet, net als u, rusten

Staat hier een "wettische" wet, of een wens van de Almachtige Vader om Geestelijke gemeenschap met ons te hebben, voor ALLE mensen feitelijk! Ja er staat dat God met ons gemeenschap wil hebben.......op de 7e dag! Klaar, of niet!
Gaat de Heilige Geest ons dan, zoals Jezus deed toen Hij op aarde was, ook nog voor in onze Sabbatsdienst en Sabbatsstudie; Ja natuurlijk!

en

Jesaja 58:13

Als u de sabbat in ere houdt, [b]u niet verdiept in uw eigen zaken en pleziertjes
, maar van de sabbat geniet en hem met genoegen 'de heilige dag van de HERE' noemt en als u de HERE met uw doen en laten eert, niet uw eigen verlangens en pleziertjes volgt en niet ijdel praat,
[/b]

Staat hier nu dat de Sabat een wettisch gebeuren is, of heeft GOD DE LEIDING! Het laatste.....dus!

en dan deze:

Ezechiël 20
11 Daar gaf Ik hun mijn wetten. Als zij die gehoorzaamden, zouden zij kunnen leven.
12 Ik gaf hun de sabbat (een rustdag op elke zevende dag) als een teken voor hen en Mij om hen eraan te herinneren dat Ik, de HERE, hen heilig en dat zij werkelijk mijn volk zijn.
13 Maar toch kwamen de Israëlieten tegen Mij in opstand. Daar in de woestijn wezen zij mijn wetten van de hand. Zij weigerden mijn regels te gehoorzamen, ook al betekent gehoorzaamheid aan die regels leven. Zij misbruikten mijn sabbatten. Toen nam Ik Mij voor mijn woede over hen uit te storten en hen in de woestijn te vernietigen.

In welk deel zou je nu meer voldoening vinden, aan de hand van het voorgaande, de verzen 11-12 of alleen 13! (Geestelijk berederneren)

tot slot:

Handelingen 17

1 Zij reisden via Amfipolis en Apollonia naar Thessalonica, waar een Joodse gemeenschap was.
2 Naar zijn gewoonte ging Paulus naar hun synagoge en sprak drie sabbatten achtereen met hen over wat er in de Boeken stond.
3 Aan de hand daarvan liet hij hun zien dat de Christus, die zij verwachtten, na veel lijden moest sterven en daarna weer levend zou worden. "Wel", zei hij, "de Jezus over wie ik spreek, is de Christus!"

Let eens op Elbert dst bijzondere zaken altjd op Sabbat gebeuren. Weet ook dat de Openbaringen op de "Dag des heren" aan Johannes gegeven werd. (Openbaringen 1) En aangezien Jezus dus op Sabbat genas en "goed deed", was dus ook het geschenk van de Openbaringen aan Zijn Christengemeenten niet anders dan een Geschenk op de Geheiligde en gezegende Sabbat gedaan. Omdat Hij ons wil heiligen en zegenen, naar het voorbeeld van Zijn God en Vader, Schepper van hemel en aarde

Succes!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 14:31

Hoi Elbert,

Je schreef o.a:

@Tja, met elk argument dat je niet aanstaat verwijs je rechtstreeks naar de @

Eerlijk gezegd ben ik me niet bewust dat ik op Sinterklaas verwijs! Ook begrijp ik niet wat je bedoelt met een "argument dat me niet aan zou staan". Je moet me dat eens uitleggen, want ik weet werkelijk niet wat je bedoelt. Ik heb niet de intentie, je iets onjuist te verkondigen!

gegroet

Boudewijn

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 sep 2004 14:36

Boudewijn schreef:Hoi Elbert,

Je schreef o.a:

@Tja, met elk argument dat je niet aanstaat verwijs je rechtstreeks naar de @

Eerlijk gezegd ben ik me niet bewust dat ik op Sinterklaas verwijs! Ook begrijp ik niet wat je bedoelt met een "argument dat me niet aan zou staan". Je moet me dat eens uitleggen, want ik weet werkelijk niet wat je bedoelt. Ik heb niet de intentie, je iets onjuist te verkondigen!

gegroet

Boudewijn

Sinterklaas :mrgreen: :mrgreen:
Je weet heel goed dat ik de paus bedoel.

Het gaat me niet zozeer om de intentie die je hebt, maar blijkbaar kun je niet discussieren over de sabbat zonder de paus erbij te roepen.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 sep 2004 14:43

Boudewijn schreef:
Let eens op Elbert dst bijzondere zaken altjd op Sabbat gebeuren.

Goede Vrijdag -> niet op sabbat (vrijdag).
Pasen -> niet op sabbat (zondag).
Hemelvaart -> niet op sabbat (donderdag).
Pinksteren -> niet op sabbat (ws. zondag).

Dat zijn toch wel de meest bijzondere zaken in de Bijbel vind je ook niet?

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 15:16

Zo zo! Dat zijn nog eens woorden van de daad! Optimatus!

groeten

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 15:18

Hallo Elbert,

Ik wijs op bijzondere zaken zoals het geven van Openbaringen aan Johannes op patmos. Ik zie het Geheiligde ook in het Geestelijke!
De relatie tussen de Almachrige Vader en Jezus en de discipelen door de Heilige Geest! Omdat de Sabbat in TEGENSTELLING staat tot een ONHEILIGE dag, de zondag, aangaande Jezus verlossingsplan, wijs ik dus ook op de tegenstelling die in de zondag zit. De Paus is in essentie de TEGENSTANDER!

Groet

Terug naar “Archief”