Sabbath en zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 20 sep 2004 12:10

Boudewijn,

Ik heb nog nooit een zo verwrongen en verdraaide uitleg gezien. Ik heb ook geen zin meer hier op in te gaan. Dus wat jou betreft zal ik dan wel verloren zijn, jammer maar helaas. Gelukkig weet ik dat ik door Jezus Christus geoordeeld zal worden en daar heb ik iets meer vertrouwen in dan in jouw verwrongen visie op de bijbel.

Het ga je goed en veel wijsheid toegewenst.

Rene

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 sep 2004 12:13

Het op selectieve wijze lezen van allerhande teksten is u niet geheel vreemd, geBoudewijnte.

Een klein aantal postings terug schreef ik al dat het Vaticaan zich in het verleden met foute regimes heeft vereenzelvigd. Daar heb ik eveneens geschreven dat ik niet ga proberen dit goed te praten, daar het niet goed te praten is.

Ik vind het alleen totaal niet ter zake doende dat ge hier dergelijke historische reutelkoek tentoonspreid. Ik bespeur hier een gevaarlijke hetze en ze is nog offtopic ook.

Elders is een topic inzake de RKK, blaat daar verder, maar blijf hier ontopic.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 12:13

Socrates,

Historsiche context ja!

Hier het bewijs! IS nu de wereldpolitiek veranderd? Kijk beste vriend, staat de Vietnamoorlog dan ook in zijn historische context, dat is wel ongeveer tussen 1954 en 1976. En door wie werd deze geleid?

http://www.reformation.org/vietnam.html

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 sep 2004 12:16

Verzoek aan de moderator om alle postings met verwijzingen naar sites, RK-kerk, complottheorieen en andere off-topic dingen te verwijderen. :frown:

Dit topic gaat over sabbath of zondag. Laten we daarbij blijven.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 sep 2004 12:17

De mijne kunnen dan ook verwijderd worden.

*handtekening*

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 12:17

Inderdaad Elbert,

Ik ben het met je eens, we dwalen veel te ver af. Sorry! Maar ja de onderwerpen liggen wel heel dicht bij elkaar!

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 20 sep 2004 12:21

Ik heb wat links verwijderd, lange url's zonder spaties maken de pagina's onleesbaar.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 20 sep 2004 12:31

Je link bevat teveel info om dat in een keer te lezen Boudewijn. Daar heb ik geen tijd voor.

Ik ben alleen niet onder de indruk van het waarheidsgehalte van je link. Er staan weinig verifieerbare bronnen in.

Het staat voor mij vast dat het Vaticaan zich actief bemoeit en bemoeit heeft met de wereldpolitiek, en daarbij niet altijd de meest verstandige keuzes heeft gemaakt.
Ook vandaag de dag kan je de RK kerk bijvoorbeeld verwijten dat zij door het verbieden van condooms miljoenen AIDS-doden op haar geweten heeft... het is maar waar je de kerk verantwoordelijk voor wilt houden, en dat gaat mij te kort door de bocht.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 12:31

Werkelijk Optimatus ongelofelijk dat je, met het bewijs van een vals Evangelie, dat vanuit Berlijn en het Vaticaan de wereld werd ingestuurd, dat je dat hier als onzinnig en als " gereutel" bestempeld.

Dat onder leiding van zogenaamde "Godsmannen" die de wereld zeggen te leiden, kinderen opgeofferd worden zoals we aan de foto's kunnen afzien, als deze Geestelijken in habijt en dan weer in uniform, de kampen leiden waar deze ongelukkigen zich in bevonden.

En dan zegt onze Jonhkheer, als Preases van een Christelijke Alliantie, dat het allemaal kolder is! Ongekend, dat ik hier de Beesten uit Openbaringen openlijk zie aanbeden worden!

Over verbannen gesproken Optimatus!

Als ik dan denk aan deze belangrijke Bijbelpassage:

Hebr 6:1-2 'Laten we overgaan tot de leer voor volwassenen en niet nog eens de grondslagen leggen, zoals: het zich afkeren van een levenswijze die op de dood uitloopt, het geloof in God, het onderricht over de doop, de handoplegging, de opstanding van de doden en het eeuwige oordeel.'

Hebr 6:4 'Want wie eenmaal het licht hebben ontvangen, genoten hebben van de hemelse gaven en deel gekregen hebben aan de heilige Geest,

Dan moet ik soms erkennen dat het me feitelijk gewoon spijt, dat ik zoveel weet aangaande het wereldgebeuren. Want wat we hier lezen beste vrienden is hemeltergend. Het Beest in zijn volle glorie erkenning (Anerkennung) gegeven.

Ongelofelijk! De foto's en de historische feiten ten spijt en dan te menen dat het OVER en UIT is. Wat een blunder om dat te denken! We staan nog maar aan het begin lieve mensen van zo'n gruwel en ongekende vermenging van de beker van Gods gramschap!
VIETNAM, KOREA, CAMBODJA, IRAK, IRAN, SUDAN. DE USSR, AFRIKA (Congo) er is nog veel te verwoveren voor de Satan, eer Jezus terug komt, dor angst en geweld de wereldburgers murm heeft geslagen en zij ALLE oplossingen in wanhoop zullen ervaren als de legers van d eUSA en het Vatciaan de VREDE en VERLOSSING zullen brengen, dat zij zelf hebben veroorzaakt.
.
Als de winden van Openbaring 7 worden losgelaten, dan zal de natuur in een Babylonische chaos veranderen en zullen de hurricanes Ivan en Jeanne als stormpjes in een glaasje water verbleken bij dat natuurgeweld wat dan losbarst.

Gaat uit van haar opdat gij geen deel hebt aan haar plagen!

Optimatus wat een joker ben je!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 12:35

Hallo Socrates,

Je schreef:Je link bevat teveel info om dat in een keer te lezen Boudewijn. Daar heb ik geen tijd voor.

Foto's zeggen niets, dat is waar! Even verifieren. Even de bijeenkomst in Oosterbeek, gisteren oop de TV verifieren, even de 16 en 35 mm filmcopieën, zwart-wit en kleur verifieren die we al sinds mensenheugenis op de TV zien. Even al de doden die door het Vaticaan of haar handlangers zijn gevallen verifieren. Even zelf een duik nemen in de diepe Oceaan of om te verifiëren of de Bismarck er wel werkelijk ligt met al die onnodige slachtoffers, of de mensen van de Hood! Omdat politieke en religieuze smaakmakers van deze wereld zich vergepen aan de onschuld van zoveel mensen!

Maar één ding is zeker Optimatus en Socrates: Jezus komt weer! En dan eens kijken of jullie dan nog tijd hebben om Hem te verifiëren! Een damp zal resten van jullie ambtelijke geverifieer!

Ik ben alleen niet onder de indruk van het waarheidsgehalte van je link. Er staan weinig verifieerbare bronnen in.

Het staat voor mij vast dat het Vaticaan zich actief bemoeit en bemoeit heeft met de wereldpolitiek, en daarbij niet altijd de meest verstandige keuzes heeft gemaakt.
Ook vandaag de dag kan je de RK kerk bijvoorbeeld verwijten dat zij door het verbieden van condooms miljoenen AIDS-doden op haar geweten heeft... het is maar waar je de kerk verantwoordelijk voor wilt houden, en dat gaat mij te kort door de bocht.

Tja, de Heilige Vader in Rome is wel de Vertegenwoordiger van Jezus (meent ie) Socrates......of moet je dat ooik nog verifiëren!

Ja, de mens is kort van memorie........................................en dan te menen een visie te weergeven over een Staatskerk die de mensen misleid en tot de afgrond zal brengen.

Ik heb medelijden....met mijn Heiland! Nog nooit heb ik zo met hem meegvoeld en merk nu hoe treurig het met de mensheid is gesteld, met zo'n armzalig beeld van de Verlosser der Mensheid en zulke nietszeggende commentaren, die op nog geen 1000 ste millimeter in de schaduw van Jezus kunnen staan, laat staan in een enkel sprankje hoop dat Zijn licht aan zulke harten nog kan geven! In elk opzicht!

Heer, vergeef het hun want zij weten niet wat zij menen, noch zeggen!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 20 sep 2004 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 20 sep 2004 12:40

Ik heb geen problemen met mijn memorie hoor.

Socrates, de bekende Griekse wijsbeer

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 sep 2004 12:44

En met mijn memorie gaat het ook uitstekend.

Ik herinner me bijvoorbeeld dat we hier ontopic moeten blijven.

De zondag is de dag der opstanding des Heren en wordt als zodanig door Christenen gevierd.

Hoe moeten we nu echter omgaan met de Sabbath?

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 12:47

Halo Socrates,

Je schreef:

@@Ik heb geen problemen met mijn memorie hoor.@@

Verbaasd me niets! Ik weet ook niet wat je hier nu mee wil zeggen. Je inzichten zijn duidelijk. De geschiedenis herhaalt zich,
Het wordt er alleen maar erger op, thats all!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 12:49

Hallo Optimatus,

Je schreef:

Hoe moeten we nu echter omgaan met de Sabbath?

Ik denk dat we nu weer van voren af aan beginnen.
Wat een brutaliteit! maar dat wisten we al, helaas!
Spotten met de Heiland is hier nu wel ten top!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 sep 2004 12:50

Ik probeer ontopic te blijven, kneuzelschaap

Terug naar “Archief”