Boudewijn schreef:Beste Rene Z,
Dank vor je reactie.
Jezus spreekt NERGENS over respect!
Nee, Hij vraagt om nog iets veel diepgaanders: Liefde voor de vijand.
En volgens mij kunnen we daar nog wel iets van leren.
Moderator: Moderafo's
Taytelbaum schreef:......en het loskoppelen van de door G-d ingestelde data’s is niet alleen anti-semitisch maar ook wetsverachtend. Omdat iets dergelijks met de sjabbath is gebeurd in het verplaatsen en betekenis geven noem ik dit Pasen erbij.
Brion schreef:Taytelbaum schreef:......en het loskoppelen van de door G-d ingestelde data’s is niet alleen anti-semitisch maar ook wetsverachtend. Omdat iets dergelijks met de sjabbath is gebeurd in het verplaatsen en betekenis geven noem ik dit Pasen erbij.
Nou, ik vind dat je wel durft hoor. Prima als jij van mening verschilt met de kerken over de sabbath en de datum van Pasen, maar ik snap werkelijk niet dat je het nodig vindt om hier de kerken te beschuldigen van wetsverachting en anti-semitisme. Ik ben het niet met je eens, maar ik zou er niet over piekeren om jou van wetsverachting te beschuldigen.
Als ik het verkeerd lees, of verkeerd begrijp zeg het dan: dan trek ik bovenstaande direkt terug.
Boudewijn schreef:Beste Rene Z,
Dank vor je reactie.Dus ook UIT de RKK. Je moet eens leren INZIEN dat er DUS VERSCHIL is tussen Wereldse Machten die de BIJBEL en JEZUS MISBRUIKEN.
De RKK Staat is een kerk die JEZUS MISBRUIKT vor haar EIGEN doelen. Haast wel in ALLE diensten, op ZONDAG leert de RKK STAAT dat zij zich TEGEN DE ALLERHOOGSTE richt en BOVEN HEM wil uitsteken.
Als je dus, Rene, de Profetiën ten aanzien van het GETUIGENIS van Jezus, in je EIGEN leven niet kunt uitleven en er dus ook GEEN ERVARING mee hebt, dan moet je eerst eens WETEN wat PROFETIE IS en wat het GETUIGENIS van Jezus INHOUDT.
Jij moet eens leren inzien dat ik de RKK niet aanhang. Bovendien is dit een protestants forum.Er zullen heel veel Rooms Katholieke gelovigen zijn die het Koninrkijk zullen beerven, maar leer beste vriend dat de Bisschop van Rome HEEL WAT PROTESTANEN er op zal wijzen dat zij ALLE EER aan de BISSCHOP VAN ROME hebben gegeven in plaats van JEZUS.
???Dus WEES VOORZICHTIG met het BEWEREN dat ALLE MENSEN die Here Here roepen, het Koninkrijk binnen zullen gaan. Dat zal NIET zo zijn.
Ik beweer dat ook niet, maar ik beweer ook niet dat het niet zo zal zijn zoals jij wel doet. Daar kun je beter voorzichtig mee zijn.En weet dat JEZUS KEIHARD over Zijn volk, dat steeds Hem aanroept op de ONJUISTE fundamenten van een VALS Evangelie, oordeelt. Bestudeer eens Amos bijvoorbeeld en LEER WAAROM het volk Israël en het Geestelijk volk Israël, deels verloren zal gaan. De Heiland spreekt over en OVERBLIJFSEL uit die grote groep die zeggen Jezus na te volgen, maar steeds weer Hem terzijde schuiven en zijn wetten verachten en NALATEN!
En jij moet eens leren om HEEL de bijbel te lezen. Want je hebt nog steeds geen reactie gegeven op de bijbel teksten die ik aangehaald heb over de wet en genadeLeer dus VERSCHIL te zien tussen mensen die geloven en een STAATSKERK die mensen MISLEID! En weet dat SATAN door DIE kerk werkt (Openbaring 13).
Maak je niet ongerust, IK zie dat heel duidelijk.Wat mij dus stoort is dat je dus STEEDS weer Jezus vrwerpt, doordat je NIET BEREID bent om voor INZICHT te bidden, maar alsmaar SATAN navolgt, door KRITIEK en ONJUISTE toepassing van Bijbelse begrippen aan mij voor te houden!
Jij durft nogal wat te zeggen, jij past de bijbel onjuist toe zoals ik heb laten zien door de door mij aangehaalde bijbelstukken. Hier nog een, oordeel niet of gij zult geoordeeld wordenTenslotte zijn niet alle predikanten even blind noch onwillig om in gebed de juistheden van de Heilige Schrift DOOR DE HEILIGE GEEST te willen aanvarden en ontdekken, voor zicxhzelf én hun kerkgemeente!
Misschien een leuk stukje voor de predikant van de gemeenschap waar jij naar toe gaat?Als je mij wilt (ver-) oordelen dan zie ik daar -ook- alleen mar de ervaring in die ook Jezus moest doormaken, want Hij werd omwille van dezelfde argumenten zoals jij aanhaalt; gekruisigd! Namelijk dat Hij een dwaas en dat Hij weliswaar Jezus was ("zoals velen dus zeggen) maar dat "men"Hem omwille van het voorbeeld van Zijn God en Vader, miskende!
Boudewijn schreef:De afstand voor het rode stoplicht moet precies 1 meter zijn. (wettiasch door een Wetsdienaar bedacht) als u 90 centimeter van de stopstreep staat, dan bent u in OVERTREDING.
Zo ongeveer pasten de Schriftgeleerden en vooral de Farzieeën de wet toe toe.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten