Sabbath en zondag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 sep 2004 16:49

Boudewijn schreef:Beste Rene Z,

Dank vor je reactie.

Jezus spreekt NERGENS over respect!

Nee, Hij vraagt om nog iets veel diepgaanders: Liefde voor de vijand.
En volgens mij kunnen we daar nog wel iets van leren.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 19 sep 2004 17:31

Taytelbaum schreef:......en het loskoppelen van de door G-d ingestelde data’s is niet alleen anti-semitisch maar ook wetsverachtend. Omdat iets dergelijks met de sjabbath is gebeurd in het verplaatsen en betekenis geven noem ik dit Pasen erbij.

Nou, ik vind dat je wel durft hoor. Prima als jij van mening verschilt met de kerken over de sabbath en de datum van Pasen, maar ik snap werkelijk niet dat je het nodig vindt om hier de kerken te beschuldigen van wetsverachting en anti-semitisme. Ik ben het niet met je eens, maar ik zou er niet over piekeren om jou van wetsverachting te beschuldigen.
Als ik het verkeerd lees, of verkeerd begrijp zeg het dan: dan trek ik bovenstaande direkt terug.

Taytelbaum
Mineur
Mineur

Berichtdoor Taytelbaum » 19 sep 2004 17:50

Brion schreef:
Taytelbaum schreef:......en het loskoppelen van de door G-d ingestelde data’s is niet alleen anti-semitisch maar ook wetsverachtend. Omdat iets dergelijks met de sjabbath is gebeurd in het verplaatsen en betekenis geven noem ik dit Pasen erbij.

Nou, ik vind dat je wel durft hoor. Prima als jij van mening verschilt met de kerken over de sabbath en de datum van Pasen, maar ik snap werkelijk niet dat je het nodig vindt om hier de kerken te beschuldigen van wetsverachting en anti-semitisme. Ik ben het niet met je eens, maar ik zou er niet over piekeren om jou van wetsverachting te beschuldigen.
Als ik het verkeerd lees, of verkeerd begrijp zeg het dan: dan trek ik bovenstaande direkt terug.

Beste Brion,

Je moet mijn posting in historisch teheologisch perspectief lezen. In die tijd (2e-4e eeuw) was het natuurlijk een flagarante grove daad om de Joodse broers, wier broeders naar het vlees in de 1e en 2e eeuw de Goede Boodschap brachten aan de volken, aan de kant te schuiven bij de vergaderingen die men in die tijd als zijnde katholieke kerk voerden, daarbij dus allerlij besluiten rond dagen data's nemend waarbij als belangrijke reden genoemd werd dat deze data veranderd diende te worden om niets met de Joodse data te maken te hebben. Het waren G-ds dagen en feesten waarover geoordeeld werd. Ja, dat noem ik dus anti-semitisch. Maar ik beweer natuurlijk niet dat de generatie daarna, opgevoed in die doctrine van dagen en data schuldig zijn, zij werden immers door hun herders misleid. Maar net als de reformatie een deel der leugens van Rome heeft uitgezuiverd en andere bewegingen later nog verder zijn gegaan, wijs ik ook hier op die oorsprong, waarvan men onwetend was, maar die onjuist is en nog steeds recht dient te worden gezet om G-d, zijn Torah en Israel recht te doen. Want Israel wordt niet licht gevloekt, de Torah niet gemakkelijk veracht.
Dus, nogmaals ik neem gelovigen niets kwalijk, handelend uit onwetendheid,maar verwacht wel dat men naarstig de zaak onderzoekt.

Sam
"Heer, zult U in deze tijd aan Israel het Koninkrijk wederoprichten?" (Hand.1:6)

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 19 sep 2004 18:24

Boudewijn schreef:Beste Rene Z,

Dank vor je reactie.

Dus ook UIT de RKK. Je moet eens leren INZIEN dat er DUS VERSCHIL is tussen Wereldse Machten die de BIJBEL en JEZUS MISBRUIKEN.

De RKK Staat is een kerk die JEZUS MISBRUIKT vor haar EIGEN doelen. Haast wel in ALLE diensten, op ZONDAG leert de RKK STAAT dat zij zich TEGEN DE ALLERHOOGSTE richt en BOVEN HEM wil uitsteken.
Als je dus, Rene, de Profetiën ten aanzien van het GETUIGENIS van Jezus, in je EIGEN leven niet kunt uitleven en er dus ook GEEN ERVARING mee hebt, dan moet je eerst eens WETEN wat PROFETIE IS en wat het GETUIGENIS van Jezus INHOUDT.

Jij moet eens leren inzien dat ik de RKK niet aanhang. Bovendien is dit een protestants forum.

Er zullen heel veel Rooms Katholieke gelovigen zijn die het Koninrkijk zullen beerven, maar leer beste vriend dat de Bisschop van Rome HEEL WAT PROTESTANEN er op zal wijzen dat zij ALLE EER aan de BISSCHOP VAN ROME hebben gegeven in plaats van JEZUS.

???

Dus WEES VOORZICHTIG met het BEWEREN dat ALLE MENSEN die Here Here roepen, het Koninkrijk binnen zullen gaan. Dat zal NIET zo zijn.

Ik beweer dat ook niet, maar ik beweer ook niet dat het niet zo zal zijn zoals jij wel doet. Daar kun je beter voorzichtig mee zijn.

En weet dat JEZUS KEIHARD over Zijn volk, dat steeds Hem aanroept op de ONJUISTE fundamenten van een VALS Evangelie, oordeelt. Bestudeer eens Amos bijvoorbeeld en LEER WAAROM het volk Israël en het Geestelijk volk Israël, deels verloren zal gaan. De Heiland spreekt over en OVERBLIJFSEL uit die grote groep die zeggen Jezus na te volgen, maar steeds weer Hem terzijde schuiven en zijn wetten verachten en NALATEN!

En jij moet eens leren om HEEL de bijbel te lezen. Want je hebt nog steeds geen reactie gegeven op de bijbel teksten die ik aangehaald heb over de wet en genade

Leer dus VERSCHIL te zien tussen mensen die geloven en een STAATSKERK die mensen MISLEID! En weet dat SATAN door DIE kerk werkt (Openbaring 13).

Maak je niet ongerust, IK zie dat heel duidelijk.

Wat mij dus stoort is dat je dus STEEDS weer Jezus vrwerpt, doordat je NIET BEREID bent om voor INZICHT te bidden, maar alsmaar SATAN navolgt, door KRITIEK en ONJUISTE toepassing van Bijbelse begrippen aan mij voor te houden!

Jij durft nogal wat te zeggen, jij past de bijbel onjuist toe zoals ik heb laten zien door de door mij aangehaalde bijbelstukken. Hier nog een, oordeel niet of gij zult geoordeeld worden

Tenslotte zijn niet alle predikanten even blind noch onwillig om in gebed de juistheden van de Heilige Schrift DOOR DE HEILIGE GEEST te willen aanvarden en ontdekken, voor zicxhzelf én hun kerkgemeente!

Misschien een leuk stukje voor de predikant van de gemeenschap waar jij naar toe gaat?

Als je mij wilt (ver-) oordelen dan zie ik daar -ook- alleen mar de ervaring in die ook Jezus moest doormaken, want Hij werd omwille van dezelfde argumenten zoals jij aanhaalt; gekruisigd! Namelijk dat Hij een dwaas en dat Hij weliswaar Jezus was ("zoals velen dus zeggen) maar dat "men"Hem omwille van het voorbeeld van Zijn God en Vader, miskende!

Ik oordeel niet, ik haal alleen bijbelstukken aan. In de tijd van Jezus waren er ook mensen zoals jij en die noemde men Farizeers, en nu oordeel ik wel, namelijk je gedrag.

Groet en veel wijsheid toegewenst, Rene

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 sep 2004 18:49

Waarde Boudewijn,

Je rept over de Bisschop van Rome. Hij is niet alleen Bisschop van Rome maar ook Patriarch van de Westerse Catholica, tesamen overigens met de Patriarch van Venetië.

Een Bisschop is één der velen, Patriarchen staan hoger in de hiërarchie. Als je over de RKK rept, dan graag wel in het juiste verband en niet allerhande zevendagsadventistisch-arianische kletskoek aanhalen.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 19 sep 2004 23:43

Beste Optimatus,

Wat het DUITSE Magazine Der Spiegel ons leert over het door jou zo bewierrookte Vaticaan, waar Jezus wat minder anthousiast over is in Openbaring 13:

Inderdaad is het juist dat we onze vijanden lief moeten hebben, maar dat zegt nog niets over het feit dat we Satans banier neer dienen te halen in plaats van te ERKENNEN en te AANBIDDEN.

En als je meent dat de RKK Staat haar ware indentiteit heeft verloren, dan wijs ik je op dit:

Der Spiegel of October 20, 1997

En lees eens Openbaringen doed door, dan zul je zien en ervaren dat de VERLOSTEN over de VAL van BABYLON en zijn inwoners zullen juichen!

Dus wie is nu onze vijand, tenslotte! En in welk licht wordt dat dan gechetsts; zij die zich nog willen laten verlossen of zij die reeds verlost zijn en juichen over hen die de Genade (-tijd) niet hebben gebruikt om zich te (willen) laten verlossen. En dat is de essentie van mijn betoog. LUISTEREN en de PROFETIE leren aanvaarden en ervaren of voor eeuwig verdoemt te zijn, ONDANKS waarschuwingen. Jezus heeft de mens lief, maar kan NIETS ondernemen tegen DIENS keuze!

Lees in mijn aangewezen artikel vooral eens de zaak van de Ustachi, die zelfs KINDER-concentratiekampen kenden!

Bij de foto's in dit artikel:

(Photo of Ustashi taken in Bosnia in 1943
before they executed their victim)

en ook:

The Franciscan monk, Miroslav Filipovic, left, as a priest of the Roman Catholic Church wearing his cassock, AND, right, in the Ustashi uniform. Filipovic was the Commandant of the Concentration camp at Jasenovac where unspeakable atrocities were committed and where many children were starved to death. John Paul II has made some very obtuse comments on his concern over World War II and Germany. We take this opportunity to help the short memory of the Pope so he can make some very specific confession of sin

als ook:

Hitler's fast track to god-- The god of this world, Satan. : vergezeld van foto's van 3 kopstukken van het Vaticaan!

Verder op deze interessante site zien we een foto's met Franz von Papen 1933, alwaar het concordaat getekend wordt met het Vaticaan! Een evenement waar ik, enkele maanden geleden al eens op wees, als mijn bevestiging van het Beest uit de zee, dat samen werkt met de USA, en waar eens ooit een Amerikaanse dame tegenover mij verklaarde in 1973, tijddens een bezoek van mij aan de US: "Its all German", o.a. wijzende op het beroemde en beruchte Paperclipproject.

Nu anno 1983 en 2002 (op grond van mij studies van die tijd) begrijp ik haar opmerking des te beter. En met Irak, Sudan en Iran en alle andere Staten zal het niet veel beter gaan, in het licht van Rome en Rumsfeld (een Duitse Rooms Katholieke navolger van de Paus, letterlijk en figuurlijk -( Openbaring 13), vrees ik!

Zoals vaak, spreekt de Bisschop van Rome altijd over "technische problemen"om bepaalde zaken in haar licht te kunnen brengen! Geen wonder als een Koekoek springt ze in andermans nest om zichzelf op de achtegrond als de "schijnheilige" Staat te houden en door andere organisaties haar politiek-religieuze doelen te bereiken en rollen te spelen, zoals ok hier weer blijkt. Dubbele agenda's zijn het fundament van Satans wereldkerk!

GOED LEZEN WAT EEN " BEEST " KAN DOEN! (Systeem) Dus geen geloofsbeweging in het licht van Jezus redding en verlossing.

Wat je daar ziet is waar Openbaringen 13, feitelijk, over spreekt. Ik hoop dat de blinde vlek in je oog nu eens geneest Optimatus, door de Waarlijke Heilige Geest!

Misschien is dit dan wel de "Kletskoek" die jij, als Optimatus, steeds maar wil verzwijgen en je liefhebbende Staatskerk zo graag in een ander daglicht wil presenteren dan dat zij werkelijk is. Allez dan, hier dan een bwijsvoerend voorbeeld van haar ONVERANDERLIJKE gedrag, Gezag en doelstelling! The Keys of This Blood: The Vatican versus the New World Order!

Satan, al opbouwend zijn Rijk in deze wereld als tegenpool van Jezus:

Met als zijn Kerk, een MILITAIRE kerk die NIET de wapenrusting van de Heilige Geest hanteert, maar het menselijke zwaard en de menselijke verzinsels om ELKAAR uit te roeien.

Met als hoogtepunt het genezen van de wonde, die het Vaticaan en haar ongeestelijke fundament ten eer viel, zoals Openbaring 13 ons leert:

site link:

Benito Mussolini—Il Duce—the sawdust Caesar—was the father of Vatican City State. He was also the father of Fascism. In 1929, he gave the Pope back 110 acres of the land that Italian patriots led by Giuseppe Garibaldi liberated in 1870.

As in Pagan Rome, the most important arm of Papal Rome is the MILITARY. . . .The Nuncio will give top priority to controlling its armed forces. As the famous Roman two-edged sword, this can be used to compel citizens who are reluctant to accept her claims, and to bully foreign governments into submission. This happened in England with the Norman Conquest and in Ireland with the Anglo-Norman invasion a century later . . . and is happening right now in Yugoslavia and Russia!!This was the established order in Europe for centuries before the glorious Reformation. All the wars and persecutions of the past 1600 years have been caused by Governments under the control of Papal Nuncios. . . .Rome will continue her bloody career until the Lord comes and destroy her for ever.

Tja, Satan en zijn wereldkerk: Immer im Rahmen des Systems!Tja, Satan en zijn wereldkerk: Altijd in het belang van het Systeem!

Al dat moois, gisteren ontdekt. Ben ik toch niet 23 jaar voor niets bezig geweest om s' Heren woord te bestuderen in Daniël en Openbaringen!

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 20 sep 2004 08:14

Beste Boudewijn,

Kun je misschien uitleggen hoe je tegen de door mij aangehaalde bijbelteksten aankijkt?

Groet Rene

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 08:40

Hallo Rene Z,

Jazeker wil ik je wel antwoorden aangaande je aangehaalde Bijbeltekstenb! Ik zal ze opzoeken en bekijken en je in de loop van vandaag of morgen een redelijk antwoord geven. (Vervolmaken kan alleen de Heilioge Geest in je hart (verstand)

gegroet

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 sep 2004 10:06

Dat de Rooms-Katholieke Kerk zich in het verleden schuldig gemaakt heeft aan het steunen van foute regimes, is niet goed te praten en ik ga dat ook niet doen.

Maar het gelijkstellen met en het liëren aan Hitler van de RKK vind ik te onbeschoft voor woorden Boudewijn.

Je doet er heel goed aan dit onmiddellijk terug te nemen.

Ik stel jouw religie ook niet gelijk met massamoordenaars. Met christendom heeft het in elk geval niks meer te maken, zover is duidelijk.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 11:49

Hallo Rene,

Allereerst is het zo dat de galatenbief voor de Galaten is bedoeld. Het is zelfs mogelijk dat her hier niet om de "Galaten" gaat maar om de (Romeinse) provincie Galatië waar de gemeenten Ikorium. Lystra en Derbe lagen. Zelfs is het zo dat de galatenbrief bedoeld was voor een landstreek Galatië in het Noorden van Galatië.

Waar Paulus zich in deze brief het meest druk over maakt is het feit dat Judaisten onrust brachten onder deze volkeren. Het heeft met de Tegenwoordige Waarheid, voor ons, dus weinig betekenis dan alleen het inzicht te verwerven dat we NIET WETTISCH de wet moeten toepassen zoals het (OT) volk Israël deed en (daardoor) verloren ging.
De 10 geboden haden onder het volk ISraël van het OT een MENSELIJKE strekking gekregen en de Leiders (Farizeeën en Schriftgeleerden) misbruiktenh Gods wet voor hun eigen doelen. Satan werkte door hen op zulk een wijze dat de mensen de wet een hekel aankregen en dat het zelfs een wet der werken werd.
Dat wat juist de RK aan hun onderdanen leert. Door werken zalig worden.
Zo werkte dus Satan ook door de Schriftgeleerden.

En zo verging het dus ook de Galaten danwel de 3 geloofsgemeenschappen. Paulus wijst dus slechts op de onjuiste benadering die de Judaisten willen uitoefenen in dat gebied.

De nog veelal wankele heiden-christenen in geloof, worden overstelpt met ' wettische'[ en afgedane wetten en rituelen, zoals de besnijdenis, die voor het Joodse volk (in HUN Tegenwoordige Waarheid) gold maar niet meer voor de Galaten. Paulus wijst er dus juist o dat DIE wet (voor het Joodse volk) heeft afgedaan en DIE wet alleen nog maar GEESTELIJK in het Heil (=Gerechtigheid-) van Christus gezien moet worden.

Dus net zo als de wet voor ons ook nog steeds geld. Waarom:

Wel omdat Jezus ten hemel is gevaren en de wet als Geestelijk fundament voor ons leven hier (als bijwoner) en straks als Hemelbewoner, geldt. We zijn "uit alle taal stam en natie" een Geestelijk Israël geworden. Door de Heilige Geest geleid:

Lees: Openbaring 22:16-18
2 Korinthiërs 3:17-19
Jesaja 8:19-21 De heilige Geest is altijd in harmonie met Jezus en de Heilige Schrift.
Johannes 14:25-27 en 15:25-27 Hij leidt de Kerk in de Waarheid (Jezus)

We moeten dus oppassen dat we de Galatenbrief dus niet lezen als een poging om de wet af te schaffen of na te laten. Waar Paulus voor waarschuwt is dat de Galaten zich niet moeten laten verleiden om de wet WETTISCH toe te passsen als een onuitvoerbare wet!
Als wij ons houden aan het feit dat we voor rood licht moeten stoppen, dan zal die (verkeers-) wet geen uitwerking op ons hebben, dat artikel van de wegen-verkeers wet, kan niet op ons toegepast worden, OMDAT we die wet NIET overtreden. Maar daarom IS die wet er wel degelijk.

Geestelijk gezien, houden wij ons dus aan die wet!
Als we de wet wettisch zouden gaan toepassen, dan wordt het een 'onuitvoerbare wet' want dan zouden we gaan rederneren als volgt:

De afstand voor het rode stoplicht moet precies 1 meter zijn. (wettiasch door een Wetsdienaar bedacht) als u 90 centimeter van de stopstreep staat, dan bent u in OVERTREDING.
Zo ongeveer pasten de Schriftgeleerden en vooral de Farzieeën de wet toe toe.

Beter is de vraag te stellen; Hoe leer ik te stoppen voor dat rode licht; Hoe wordt ik uiteindelijk verheerlijkt!
Want hoe we ook proberen OM de wet heen in het Koninkrijk te komen, het zal ons niet lukken! Immers de wet (de stenen tafelen) maar ook vanuit de Hemel, ligt de wet IN de hemelse ark en DAARBOVEN het Genadedeksel of het Verzoendeksel.

Wet en oordeel horen bij elkaar! Wetteloosheid is niet een hemelse gedachte maar een wereldse, omdat je dan niet Gerechtvaardigd geoordeeld kunt worden.

Laten we eens kijken HOE de WET dan wel toepasbaar is voor ons en inderdaad, ook in het oordeel, voor ons zo vvan BELANG is!

Want iedereen meent dat de wet is afgeschafd of onuitvoerbaar, maar dat leert Jezus nergens; de wet is juist bedoeld voor ONS behoudt! Want wat zouden Genade, belijdenis en vergeving dan een fundament of een (Ge=)Rechtvaardigde Koning en voorbeeld in die Gerechtigheid dan voor een doel en waarde voor ons hebben als er GEEN WET zou zijn.

Wetteloosheid is iets wat van DEZE wereld is! Een Chaos een Babylonische chaos en maatschappelijke GELOOFSVERWARRING is het gevolg, zoals we hier en in de rest van de wereld tegenkomen.

Laten we nu eens kijken naar de wet in zijn JUISTE verhouding tot ONS in het LICHT van Jezus. Wat kan de Heilige Geest op grond van de wet dan veel ehn veel meer betekenen, voor onze WAARLIJKE VERLOSSING!

1.RECHTVAARDIGING=

vrij van de straf of schuld der zonde

Okay, wordt hier van een wet gesproken? Ja, want de wet wordt hier aangeduidt (feitelijk) als niet meer geldig voor ons! Want we zijn er -klaarblijkelijk- VRIJ van! Dus toch een wet! is die opgeheven dan? NEEN, want anders konden we (ook) niet vrijgesproken worden!

Waar vinden we de Rechtvaardiging in de Heilige Schrift:

1 Korinthiërs 15:2-4 Christus stierf voor onze zonden!
Romeinen 5:7-10 Gerechtigheid door Zijn bloed
Galaten 2:15-17 Gerechtvaardigd door geloof (in Jezus voorbeeld)
Romeinen 3:23-26 Gerechtvaardigd door genade

Dus de genade wordt op grond van dié Gerechterlijke basis toegekend en KRACHTIG (toegepast). Je past, door die wet na te volgen de Genade (-tijd) juist toe; immers je GROEIT in Jezus gerechtigheid en wordt zo bevrijdt van de zonde (zelf): Je besef van verlossing gaat een belangrijke PERSOONLIJKE (Geestelijke) rol spelen. Je belijdenis van je zonden, de Genade en de VERGEVING (van de Almachtige Vader) besef je elke dag (meer) je wordt daardoor bevrijdt van de MACHT der zonde. Je verlangt er uiteindelijk NIET meer naar: De wet wordt "dood" voor je en het Schriftwoord wordt daarmee het LEVENDE WOORD, voor je!
Omdat Jezus zich aan de wet van een hemels Koninkrijk hield en deze -dus_ niet overtrad, kon Hij op grond van het oordeel van de Almachtige God (ook onze Heilige Vader IN de hemel) niet geoordeeld worden. Dus door ons ook aan die wet te houden, volgen we Jezus na in dat zelfde;
lijden, ervaren, en groeien in Diens Gerechtigheid. Dus groeien naar een volgend punt (van besef en) begri van een werkelijke BEVRIJDING van de MACHT der zonde.

Want: Romeinen 5:1-3 Rechtvaardiging brengt NIEUW begin!

RECHTVAARDIGING betekent dus CHRISTUS LEEFT WAARLIJK VOOR MIJ!
Je wordt je die betekenis (Geestelijk) bewust en LEERT zonden na te laten, alhoewel je nog steeds van de Genade afhankelijk bent: Belijdenis en vergeving (ook naar je vijanden toe)

HEILIGMAKING = BEVRIJDING VAN DE MACHT DER ZONDE
Rechtvaardiging reinigt mij van mijn zonde en schuld.
heiligmaking zondert mij af voor een geheiligd lecen (de Sabbat= een geheiligde en gezegende dag) Het erkennen en aanvaarden van de wet, is deel van mijn persoonlijke heiligmaking en datgene wat dus heilig is en zegend daardoor mijn persoonlijek leven met datgene wat tot de verheerlijking zal leiden!

1 Kor. 6:10-12 GEWASSEN, GEHEILIGD, GERECHTVAARDIGT
Bij rechtvaardiging wordt de gerechtigheid van Christus ons toegekend Wij mogen en kunnen al Jezus in het voorbeeld van Hem, mavolgen en begrijpem al waar het om draait, om tot de (voleldige Gerechtigheid te groeien, door ERVARING.

Bij Heiligmaking wordt Zijn Gerechtigheid DEEL van ONZE NATUUR!
Wel de natuur = wet! Iets groeit zo en zo omdat er een wet (matigheid) aan verbonden is. De gerechtigheid gropeit NIET OP EEN ANDERE WIJZE tot iets volmaakts of eindpunt! (Kijk naar onze eigen natuur, niet aes gaat "zo maar zijn eigen gang" Alles komt volgens een bepaalde gerechtigheid / Wet tot stand.

2 Kor. 5:16-18 IN Christus een NIEUW Schepsel. (onze zondige natuur verandert)
Romeinen 8:13-15 GELEID door de HEILIGE GEEST van de Almachtige Vader VERANDEREN wij, alleen als WIJ WILLEN.

HEILIGMAKING betekent CHRISTUS IN MIJ!
VERHEERLIJKING betekent REDDING van de GEVOLGEN der ZONDE in het RIJK DER VERLOSTEN (Hemels = Geestelijk Israël)

Romeinen 8:28-30 Christus kwam om het GODDELIJK BEELD TE HERSTELLEN (volgens de wet van Zijn Rijk) Gods beeld staat dus tegenover het Beeld van het Beest! Andere wet....dus!

1 Johannes 3:1-3 Als Hij komt, zullen wij hem gelijk zijn! (Hemelse wet in de plaats van Wereldse wet en aanbidding) Heilige Vader in het Vaticaan = Heilige Vader in de Hemel geworden!

1 Kor. 15:50-53 Onze VERANDERING in HEERLIJKHEID is een VERBORGENHEID (Geestelijk dus en niet te begrijpen voor de wereldse ongeestelijkheid= vijandschap tussen haar zaad (Reine vrouw)en uw zaad (Onreine vrouw)

Openbaring 22:13-15 Zij die gerechtvaardigd en geheiligd zijn, zullen verheerlijkt worden.
Rechtvaardiging en Heiliging allen kunnen tot de verheerlijking (volmaaktheid) groeien. Een andere wet is er niet!

,Onsterfelijkheid, heerlijkheid is de BELONING
der RECHTVAARDIGEN.

Tot slot:

GERECHTVAARDIGD : Een nieuw begin redding van schuld en zonden
GEHEILIGD : Een nieuwe natuur redding van de macht der zonde.
VERHEERLIJKT: een nieuw lichaam!
Redding van de gevolgen der zonden!

Succes!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 11:53

Beste Optimatus,

Je schreef:

@@Maar het gelijkstellen met en het liëren aan Hitler van de RKK vind ik te onbeschoft voor woorden Boudewijn. @@

Ben je nu ZO BLIND EN STOM!

Nogmaals, beste Optimatus, KIJK NU EENS GOED NAAR WAT ER BIJ DIE FOTO's STAAT EN WAT ZIJ ZEGGEN OVER DE PERSONEN op die foto's

Zijn er NOG MEER BLINDEN op Refoweb? Of BEN IK ZO BLIND!

Wil je misschien de GESCHIEDENIS HERSCHRIJVEN Optimatus?

Onbegrijpelijk! Je doet net alsof IK die foto's heb gemaakt!

Wie leidt hier nu een processie:

Vice-Chancellor Franz Von Papen leads Papal procession.
STAAT het VATICAAN dan ACHTER deze POLITIEKE GEDACHTE JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA want Mussolini heeft de Paus ook weer HERSTELD in Zijn macht op zowel politiek als religieus gebied! STEUNT de Paus en het Vaticaan dan de WERELDSE OREINE religies JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 sep 2004 11:58

Ik word stilaan een beetje moedeloos van die walgelijke reformation.org site.

Dit is een site die door een stel geestelijk niet helemaal heldere fanatici in de lucht wordt gehouden en middels slinkse Schriftverdraaiingen probeert Christenen te misleiden.

Ik wilde voorstellen dat reclame voor dit soort obscure sites van Refoweb geweerd gaat worden.

Inhoudelijk: zie vorige posting. Het verleden is niet het heden. Misschien moet je eens leren klokkijken.

Tenslotte: Dit is een protestants forum, misschien kun je je antipapisme beter op een katholiek forum gaan spuien.

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 20 sep 2004 12:04

Wat een a-historische onzin Boudewijn.

Jij bent ook zo iemand die alle Duitsers uitscheldt voor Mof? Alle Joden voor Christus-moordenaars? Alle Russen voor Stalinisten? Alle veganisten voor Fortuyn-moordenaars? Alle Spanjaarden voor inquisiteurs?

Het zou je goed doen sommige zaken in hun historische context te zien.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 20 sep 2004 12:07

Hallo Optimatus,

Ik niet Optimatus. de WAARHEID WORDT TEN SLOTTE AAN FOTOMATERIAAL BEWEZEN ! Of zijn het Luchtspiegelingen Optimatus. En let op beste vriend, NIET ALLE BERICHTEN ZIJN VAN Protestantse kerken of gelovigen, maar GEWOON te vinden in MAGAZINES zoals de Washington Post of Der Spiegel dan wel andere vooraanstaande Dagbladen en gerenormeerde tijdschriften.

Of zijn die foto's met die handjes schudderij met A. Hitler en zijn religieuze maatjes, die DOOR HET VATICAAN aan de macht gekomen zijn, soms ook "bedrijfsongevalletjes, zoals die sexuele vergrijpen aan jongeren, in het geval van de AEGON verzekeringsproblemen!
Nog het lef om de uitbetaalde vergoedingen aan deze slachtoffers terug te eisen. Ongelofelijk, wat een durf!

KWAAK dus niet steeds over de Reformatie, maar kijk eerst eens goed door wie deze bewijzen gepubliceerd worden.
We mogen toch niet denken Optimatus... dat als..... we bang moeten zijn!

Je laat je toch aardig in de kaart kijken makker! Ik ga toch eens even bij mijn Opa op zolder kijken of ik daar de originele tijdschriften kan vinden, dan ben ik van de REFORMATIE sites NIET AFHANKELIJK, want wat verandert dat aan de WAARHEID!

Is het dan plotseling wel waar, dan!

Groeten

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 sep 2004 12:08

Boudewijn,

ik kan me redelijk goed vinden in jouw verhaal over rechtvaardiging en heiliging. Dan vraag ik me toch in alle gemoede af: is het tijdstip van de sabbat (dus niet de sabbat zelf!) een wettische of een geestelijke zaak?

Boudewijn schreef:De afstand voor het rode stoplicht moet precies 1 meter zijn. (wettiasch door een Wetsdienaar bedacht) als u 90 centimeter van de stopstreep staat, dan bent u in OVERTREDING.
Zo ongeveer pasten de Schriftgeleerden en vooral de Farzieeën de wet toe toe.

Jij zegt: de rustdag moet je houden van vrijdagavond tot zaterdagavond. Doe je het op zondag, dan ben je in overtreding.

Een ander punt uit jouw verhaal waar ik moeite mee heb is dat je meent dat je de 10 geboden volkomen kunt houden. Dat lijkt me toch echt onmogelijk in dit leven. Een beginsel voor de kinderen van God: ja, dat is zo, maar de geboden volkomen houden? Nee, niet in dit leven.

Ieder kind van God zal van zichzelf zeggen dat hij of zijn tekort blijft komen in de heiliging. Daarom spreekt Paulus er hier in Filippenzen 3:12-14 ook zo over dat hij ernaar jaagt, maar dat hij het nog niet gegrepen heeft. Dat zal pas zo zijn wanneer God zal zijn alles en in allen, dus na de jongste dag.

Groeten,
Elbert
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Terug naar “Archief”