Gewoon, zo iets als' Dank U God, Dat ik alles zo voor elkaar heb.Tof dat u met mij eten wilt. Doe iets aan die stumpers naast mij".
zoiets.
Moderator: Moderafo's
ik vraag me af: wat is nu de functie van Golgotha nog?Rene Z schreef:Als het homo sex praktiserende mensen zijn denk ik dat ze niet in een kerk thuis horen, God ziet dit immers als een gruwel. (net zo goed als overspelige mensen en hoereerders ed) Als het homofiele mensen zijn die "het" niet praktiseren omdat ze dit uit geloofs overtuiging niet doen kun je denk ik alleen maar respect voor hen hebben.
Groet Rene
joris schreef:wat ik bedoel is dat het soms net lijkt alsof Golgotha niet nodig was geweeest. Voor kerkmensen zowiezo niet, want die zijn al heilig. En de rest van d emensheid die mot GOd toch al niet.
Waar is de liefde van de kerk voor zondaars? Weren we ze van het avondmaal? Of nodigen we ze juist uit zodat ze ook het offer van Christus zich kunnen toeeigenen?
Misschien horen die praktiscerende homo's niet in de kerk, want die kerk leert ze niet wie God is lijkt het.
Het mooie van het avondmaal is dat het de ' harten omhoog' richt, dus op God kijken! Nader tot God en Hij zal tot u naderen, dat geld ook voor de homofielen. EN ik weet zeke dat God genezen kan en niet alleen ons ongeduld en onvermogen ' voor lief neemt' zoals jouw onderschrift zegt.
God is veel groter dan wij denken.
Rene Z schreef:....alleen ongelovigen horen niet aan het avondmaal thuis. En practiserende homofielen kunnen niet gelovig zijn want anders gaan ze op een zeer grove manier tegen Gods wil in (evenals hoereerders ed)
joris schreef:Gewoon, zo iets als' Dank U God, Dat ik alles zo voor elkaar heb.Tof dat u met mij eten wilt. Doe iets aan die stumpers naast mij".
Dit zal je wel niet postmodern bedoelen, want er bestaat zeker wel een waarheid, dus ook een zonde kan genoemd worden.Optimatus schreef:Ik vind het eerlijk gezegd tamelijk aanmatigend hoe een aantal mensen hier meent te moeten oordelen over de medemens. Een zonde is een overtreding jegens God. Laat het dan gaarne ook aan God over om hier iets mee te doen of juist niet en ga niet zitten zeuren over het leven van anderen. Je hebt al meer dan genoeg aan je eigen balk in je ogen.
Rene Z schreef:Dan lijkt het me toch eens wijs om de bijbel eens door te lezen en te zien hoe God over dit soort zonden denkt. Frapant hoe mensen toch altijd alles naar hun hand (situatie) willen zetten.
Groet Rene
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten