Wat moet ik doen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joris

Berichtdoor joris » 18 sep 2004 21:18

Gewoon, zo iets als' Dank U God, Dat ik alles zo voor elkaar heb.Tof dat u met mij eten wilt. Doe iets aan die stumpers naast mij".

zoiets.

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 18 sep 2004 21:22

joris schreef:Doe iets aan die stumpers naast mij".

Dat is duidelijke taal.

joris

Berichtdoor joris » 18 sep 2004 22:08

ja tuurlijk. Loze gearriveerdheid is heel verkeerd, maar soms ben je gewoon echt binnen en dat mag je dan laten weten ook.

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 19 sep 2004 14:57

Als het homo sex praktiserende mensen zijn denk ik dat ze niet in een kerk thuis horen, God ziet dit immers als een gruwel. (net zo goed als overspelige mensen en hoereerders ed) Als het homofiele mensen zijn die "het" niet praktiseren omdat ze dit uit geloofs overtuiging niet doen kun je denk ik alleen maar respect voor hen hebben.

Groet Rene

joris

Berichtdoor joris » 19 sep 2004 15:33

Rene Z schreef:Als het homo sex praktiserende mensen zijn denk ik dat ze niet in een kerk thuis horen, God ziet dit immers als een gruwel. (net zo goed als overspelige mensen en hoereerders ed) Als het homofiele mensen zijn die "het" niet praktiseren omdat ze dit uit geloofs overtuiging niet doen kun je denk ik alleen maar respect voor hen hebben.

Groet Rene
ik vraag me af: wat is nu de functie van Golgotha nog?

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 19 sep 2004 15:42

[[/quote]ik vraag me af: wat is nu de functie van Golgotha nog?[/quote]

Hoe bedoel je? Dat Golgotha een vrijbrief is?

joris

Berichtdoor joris » 19 sep 2004 15:58

wat ik bedoel is dat het soms net lijkt alsof Golgotha niet nodig was geweeest. Voor kerkmensen zowiezo niet, want die zijn al heilig. En de rest van d emensheid die mot GOd toch al niet.

Waar is de liefde van de kerk voor zondaars? Weren we ze van het avondmaal? Of nodigen we ze juist uit zodat ze ook het offer van Christus zich kunnen toeeigenen?
Misschien horen die praktiscerende homo's niet in de kerk, want die kerk leert ze niet wie God is lijkt het.

Het mooie van het avondmaal is dat het de ' harten omhoog' richt, dus op God kijken! Nader tot God en Hij zal tot u naderen, dat geld ook voor de homofielen. EN ik weet zeke dat God genezen kan en niet alleen ons ongeduld en onvermogen ' voor lief neemt' zoals jouw onderschrift zegt.
God is veel groter dan wij denken.

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 19 sep 2004 18:33

joris schreef:wat ik bedoel is dat het soms net lijkt alsof Golgotha niet nodig was geweeest. Voor kerkmensen zowiezo niet, want die zijn al heilig. En de rest van d emensheid die mot GOd toch al niet.

Waar is de liefde van de kerk voor zondaars? Weren we ze van het avondmaal? Of nodigen we ze juist uit zodat ze ook het offer van Christus zich kunnen toeeigenen?
Misschien horen die praktiscerende homo's niet in de kerk, want die kerk leert ze niet wie God is lijkt het.

Het mooie van het avondmaal is dat het de ' harten omhoog' richt, dus op God kijken! Nader tot God en Hij zal tot u naderen, dat geld ook voor de homofielen. EN ik weet zeke dat God genezen kan en niet alleen ons ongeduld en onvermogen ' voor lief neemt' zoals jouw onderschrift zegt.
God is veel groter dan wij denken.

Ik denk zeker dat we zondaars lief moeten hebben, wie zonder zonden is werpt de eerste steen, alleen ongelovigen horen niet aan het avondmaal thuis. En practiserende homofielen kunnen niet gelovig zijn want anders gaan ze op een zeer grove manier tegen Gods wil in (evenals hoereerders ed) En mijn onderschrift heb je geloof ik niet goed begrepen, want dat gaat juist over de faalbare mens. En zo neemt Hij voor lief mijn onvermogen, God weet precies dat wij niet perfect zijn.

Groet Rene

Brion
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Brion » 19 sep 2004 18:53

Rene Z schreef:....alleen ongelovigen horen niet aan het avondmaal thuis. En practiserende homofielen kunnen niet gelovig zijn want anders gaan ze op een zeer grove manier tegen Gods wil in (evenals hoereerders ed)

joris schreef:Gewoon, zo iets als' Dank U God, Dat ik alles zo voor elkaar heb.Tof dat u met mij eten wilt. Doe iets aan die stumpers naast mij".

"Daarom behoort niemand aan het avondmaal te gaan zonder zichzelf eerst op de juiste wijze beproefd te hebben, om, als hij van dit brood eet en uit de beker drinkt, niet tot zijn eigen oordeel te eten en te drinken (1 Kor. 11:28, 29). Kortom, we worden door het gebruik van dit heilig sacrament bewogen tot een vurige liefde jegens God en onze naaste."

Iedereen zal dit stukje tekst wel herkennen.

Ik lees daar over "ZICHZELF eerst op de juiste wijze beproefd te hebben" en ik lees niets over "DE ANDER op juiste wijze beproefd te hebben"

Ook lees ik over een "vurige liefde jegens God en onze NAASTE".

Dat is denk ik iets anders dan:
".......alleen ongelovigen horen niet aan het avondmaal thuis. En practiserende homofielen kunnen niet gelovig zijn want anders gaan ze op een zeer grove manier tegen Gods wil in (evenals hoereerders ed)" (Rene Z)
en het gebed van Joris: "Dank U God, Dat ik alles zo voor elkaar heb.Tof dat u met mij eten wilt. Doe iets aan die stumpers naast mij".

Misschien als we iets gaan begrijpen van die "vurige liefde jegens God en onze naaste", en onszelf op "juiste wijze beproeven" we geen enkele behoefte meer hebben om homo's "stumpers" te noemen, of uit te gaan maken wie ongelovig is, en wie er aan het avondmaal thuishoort. We zullen meer dan genoeg hebben aan onszelf. En zullen zeker geen behoefte meer hebben aan gebeden in de trant van "tof dat u met mij eten wilt"

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 19 sep 2004 18:57

Ik vind het eerlijk gezegd tamelijk aanmatigend hoe een aantal mensen hier meent te moeten oordelen over de medemens. Een zonde is een overtreding jegens God. Laat het dan gaarne ook aan God over om hier iets mee te doen of juist niet en ga niet zitten zeuren over het leven van anderen. Je hebt al meer dan genoeg aan je eigen balk in je ogen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Rene Z

Berichtdoor Rene Z » 19 sep 2004 19:07

Dan lijkt het me toch eens wijs om de bijbel eens door te lezen en te zien hoe God over dit soort zonden denkt. Frapant hoe mensen toch altijd alles naar hun hand (situatie) willen zetten.

Groet Rene

joris

Berichtdoor joris » 19 sep 2004 19:19

Optimatus schreef:Ik vind het eerlijk gezegd tamelijk aanmatigend hoe een aantal mensen hier meent te moeten oordelen over de medemens. Een zonde is een overtreding jegens God. Laat het dan gaarne ook aan God over om hier iets mee te doen of juist niet en ga niet zitten zeuren over het leven van anderen. Je hebt al meer dan genoeg aan je eigen balk in je ogen.
Dit zal je wel niet postmodern bedoelen, want er bestaat zeker wel een waarheid, dus ook een zonde kan genoemd worden.

Een homofiel zondigt netals dat ik zondig. En ik mag aan het avondmaal omdat ik geloof dat JEzus voorn mijn zonde gestorven is. dat is ook de ENIGE reden waarom ik aan het avondmaal ga. Dus niet om de zonden van de ander in de gaten te houden. HEt offer van Golgotha was groot genoeg, ook voor de homofiele broeders naast mij. Al;s hjet goed is ga je alleen aan het avondmaal als je er over hebt nagedacht: zit er iets tussen mij en een ander of tussen God en mij wat belemmert om avondmaal te vieren? Als die twee homos tot de conclusie zijn gekomen dat dat niet zo is, dan vieren zij het vavondmaal. Avondmaal vier je voor ' eigen rekening'. En het gedrag van de ander legt geen vloek op de rest van de tafel, dat zijn sprookjes.

Dat neemt niet weg dat ik hoop dat ik met die twee homos in gesprek zou gaan over hun relatie met God en over de vraag wie God voor hen is. EN ik zou mij zelfs kunnen voorstellen dat ik met veel plezeier naast hen ga zitten aan het avondmaal, want ik denk dat juist voor deze mensen het tweede deel van het avondmaal, waar we in de kerken te weinig aandacht aan geven, erg troostvol en belangrijk is. Namelijk' de beker van het nieuwe verbond!!!! Yes, troostvol vooruit kijken! Straks in volmaaktheid, nu nog in volmaaktheid maarwel in heiligheid!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 sep 2004 23:14

joris schreef:Dus ik stel voor dat je blijft zit en God dankt dat je niet zo bent als zij.

O, je bedoelt net zoals die farizeeer in de gelijkenis van de farizeeer en de tollenaar? :shock:

Socrates
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Socrates » 19 sep 2004 23:16

Hè nou heb je het verklapt :)

(denk ik...)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 sep 2004 23:23

Rene Z schreef:Dan lijkt het me toch eens wijs om de bijbel eens door te lezen en te zien hoe God over dit soort zonden denkt. Frapant hoe mensen toch altijd alles naar hun hand (situatie) willen zetten.

Groet Rene

Ja, want dit is natuurlijk veel erger dan toen jij vanmorgen dacht: hm, die buurvrouw ziet er ook niet verkeerd uit (en daarmee overspel pleegde). :?

Terug naar “Archief”