Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Yael schreef:doe je God niet tekort als je in Jezus bent en je voordoet als onbekeerd?
dat is toch ongeloof of zie ik het verkeerd.
Dat kan zeker een rol spelen. Maar als een belofte wel gegeven is, maar niet vervuld blijft dat volk maar zuchten of de Heere het nog eens zou willen bevestigen. Dat volk wil eerlijk zalig worden.
Yael schreef:geloof je wel dat God je wil bekeren?
caprice schreef:Yael schreef:geloof je wel dat God je wil bekeren?
Hij kan het wel, maar waarom zou juist ik daar uit die miljoenen gehaald worden? Dat zou toch bijna te groot zijn?
Ik stop maar even met dit topic denk ik. Ik had net weer wat moed gekregen door een preek dat God in mij Zijn werk begonnen is, maar dat wordt nu allemaal weer uit handen geslagen.
![]()
Hij kan het wel, maar waarom zou juist ik daar uit die miljoenen gehaald worden? Dat zou toch bijna te groot zijn?
Ik stop maar even met dit topic denk ik. Ik had net weer wat moed gekregen door een preek dat God in mij Zijn werk begonnen is, maar dat wordt nu allemaal weer uit handen geslagen.
![]()
![]()
Maarten schreef:Voor Bookman:
Als GG-er misschien goed om eens de dogmatiek van Kersten een tweede keer te lezen. Je komt dan het onderscheid tegen tussen lijdelijke en dadelijke rechtvaardigmaking tegen. En ook het onderscheid tussen lijdelijke en dadelijke heiligmaking.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten