Wedergeboren maar nog niet gerechtvaardigd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 17 sep 2004 16:05

Dan zal het bij mij wel geen Godswerk wezen.

:cry:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 sep 2004 16:06

caprice schreef:
Yael schreef:doe je God niet tekort als je in Jezus bent en je voordoet als onbekeerd?
dat is toch ongeloof of zie ik het verkeerd.

Dat kan zeker een rol spelen. Maar als een belofte wel gegeven is, maar niet vervuld blijft dat volk maar zuchten of de Heere het nog eens zou willen bevestigen. Dat volk wil eerlijk zalig worden.

of dat volk het wil vraag ik me iig af...

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 sep 2004 16:06

caprice schreef:Dan zal het bij mij wel geen Godswerk wezen.

heej man :? hoezo niet? :| je zei zelf dat je geloofde dat Jezus voor je gestorven was is dat niet genoeg wat moet daar nog bij dan?

caprice

Berichtdoor caprice » 17 sep 2004 16:08

Yael schreef:
caprice schreef:Dan zal het bij mij wel geen Godswerk wezen.

heej man :? hoezo niet? :| je zei zelf dat je geloofde dat Jezus voor je gestorven was is dat niet genoeg wat moet daar nog bij dan?

Waar heb ik dat gezegd?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 sep 2004 16:09

ergens op het forum :wink: ik vroeg toen aan je of je dat geloofde en toen zei je ja.

caprice

Berichtdoor caprice » 17 sep 2004 16:10

Ja, maar of het ook voor mij is.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 sep 2004 16:12

geloof je wel dat God je wil bekeren?

caprice

Berichtdoor caprice » 17 sep 2004 16:15

Yael schreef:geloof je wel dat God je wil bekeren?

Hij kan het wel, maar waarom zou juist ik daar uit die miljoenen gehaald worden? Dat zou toch bijna te groot zijn?

Ik stop maar even met dit topic denk ik. Ik had net weer wat moed gekregen door een preek dat God in mij Zijn werk begonnen is, maar dat wordt nu allemaal weer uit handen geslagen.

:cry: :cry:

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 sep 2004 16:17

lees johannes 3:16 eens.... waarom je hoort Jezus over te houden toch?
:wink: om Hem gaat het, als je buiten Hem rust kom je om er is juist hoop man! anders had God nooit Jezus naar de aarde gestuurd.
ik weet dat ik het misschien te simpel zeg :oops:

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 17 sep 2004 16:48

caprice schreef:

Hij kan het wel, maar waarom zou juist ik daar uit die miljoenen gehaald worden? Dat zou toch bijna te groot zijn?

Ik stop maar even met dit topic denk ik. Ik had net weer wat moed gekregen door een preek dat God in mij Zijn werk begonnen is, maar dat wordt nu allemaal weer uit handen geslagen.

Ik kan me er niet voor verontschuldigen. Ik heb Gods Woord laten spreken. En dat is duidelijk. Ik gun je van harte de behoudenis in Christus maar alleen op Bijbelse gronden. Je zit teveel vast aan allerlei BBB's
BuitenBijbelseBevindingen.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 sep 2004 19:58

caprice schreef:

Soms als ik je reactie lees, wordt ik moe.. moe van jou antwoorden moe van je vragen enz.. Maar gelukkig wordt God nooit moe van jou!

Carpice, hou op met het in jezelf te zoeken.. Je kan jaren blijven zoeken in jezelf. maar je moet het niet zoeken bij jezelf. Het hangt niet van jou geloof af of je behouden worden. Maar het hangt van Degene af op wie jij jou kleine beetje vertrouwen hebt gestelt.

Klam je vast aan Zijn Woorden die Hij voor jou in de Bijbel heeft opgeschreven. Een andere grond van zekerheid zul je nooit vinden.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 sep 2004 20:12

Amen. denk bv. aan wat in het Heilig Avondmaalsformulier staat: de zaligheid buiten zichzelf zoeken in Jezus Christus.
Geweldig. 8)

Rufi
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Rufi » 17 sep 2004 21:06

caprice schreef:

Zoals hiervoor al gezegd is: je moet het helemaal niet in jezelf gaan zoeken. Daar zul je het niet vinden.
Al Jezus zegt: "Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie mijn woord hoort en Hem gelooft die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, want hij is overgegaan uit de dood in het leven." (Joh. 5:24), dan is dat toch heel helder en duidelijk? Zo is het en niet anders. Daar moet je niet allemaal dingen bij gaan halen en allerlei 'ja maars' over gaan uitroepen. Wat denk je: "Jezus kan dat wel zeggen, maar het is niet zo"? Nee toch! Nee, Hij zegt het zo, dus is het zo. :!:

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 18 sep 2004 00:05

Ik denk dat Caprice wel degelijk een punt heeft als het gaat om de belofte en de vervulling van de belofte. Ik denk ook dat het realiteit is in de Bijbel. Het verkrijgen van de belofte is nog niet het verkrijgen van de vervulling van die belofte.

Voorbeelden?
Abraham moest 25 jaar wachten op zijn zoon. Intussenis het verbond meerdere keren vernieuwd en dat was ook nodig. Abraham was immers ook een keer met Hagar aan het werk gegaan.

David wist dat hij koning worden zou, maar dat ging niet vanzelf. Hij was gezalfd, maar ging als het ware op her randje van de dood. Hij geloofde zo 'goed' dat hij zich als een zot aanstelde in een van de filistijnse steden.

De discipelen hadden de belofte dat de heilige Geest zou komen, maar ze moesten 10 dagen bidden voor Hij neerdaalde. En dat is de grondhouding. Bidden! Voortdurend blijven vragen om de vervulling van de belofte.

In die zin is zien nog geen hebben. Zien dat er verlossing is en dat die aangeboden is, is groot, maar weten dat de verlossing realiteit is voor jou persoonlijk is toch iets anders.

Voor Bookman:
Als GG-er misschien goed om eens de dogmatiek van Kersten een tweede keer te lezen. Je komt dan het onderscheid tegen tussen lijdelijke en dadelijke rechtvaardigmaking tegen. En ook het onderscheid tussen lijdelijke en dadelijke heiligmaking.
The one thing you can give and still keep is your word.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 18 sep 2004 00:50

Maarten schreef:Voor Bookman:
Als GG-er misschien goed om eens de dogmatiek van Kersten een tweede keer te lezen. Je komt dan het onderscheid tegen tussen lijdelijke en dadelijke rechtvaardigmaking tegen. En ook het onderscheid tussen lijdelijke en dadelijke heiligmaking.

Hoe goed bedoeld ook: Ik lees bij mijn weten echt nergens in de Bijbel over een dadelijke rechtvaardigmaking en een lijdelijke. Evenmin lees ik over een lijdelijke en dadelijke heiligmaking. Dogmatiek is goed, en een man als Kersten heeft veel betekend voor de GG, maar hij was ook maar een gewoon zondig mens, net als wij zelf zijn. Waarmee ik wil zeggen: Wat hij (op dit punt in ieder geval) zegt is in mijn ogen niet gebaseerd op de Bijbel...! Om zijn dogmatiek (op dit punt) als leidinggevend, als maatstaf aan te stellen, is in mijn ogen dus niet reeel, omdat dit deel van zijn dogmatiek nergens in de Bijbel voorkomt. Als dat wel in de Bijbel staat, dan zou ik graag van jou de teksten willen waar dat dan precies staat.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Terug naar “Archief”