Refoweb en zelfkritiek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 16 sep 2004 14:20

Dikke humor dat artikel. Volgens hem is Sabra moderator? Wahaa en ik ben ook nog in zijn artikel gekomen. :mrgreen:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 sep 2004 14:33

jip_86 schreef:Dikke humor dat artikel. Volgens hem is Sabra moderator? Wahaa en ik ben ook nog in zijn artikel gekomen. :mrgreen:

Oh, dus was het niet joepie? :idea:
Sorry, ik zal het in mijn oorspronkelijke bericht aanpassen.
Tja, Josh noemde Jippie, dus ik dacht aan joepie, maar het kan inderdaad ook jip_86 zijn. :mrgreen:
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 16 sep 2004 14:41

Ja hij heeft er prachtige namen van gemaakt :mrgreen:
Optimanix, Albart, Zerab, Aragoor en Jippie
hoe komt hij er bij zeg, ik vind het een prachtig verhaal, ik zal het als ik kinderen heb 's avonds voorlezen voordat ze gaan slapen :mrgreen:
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 sep 2004 14:49

Triest hoor. Maar dat van de drie formulieren zoals Elbert voorstelt lijkt me geen goed idee. Niet-christenen moeten hier ook welkom zijn en als zijn voorstel zou worden uitgevoerd, zou ik hier ook niet meer mogen komen. Ik ben het namelijk niet met de hele catechismus eens: ik vind namelijk niet dat een RK mis een vervloekte afgoderij is.

Je zou wel kunnen vragen of mensen de apostolische geloofsbelijdenis willen respecteren, zo doen we dat als mensen lid willen worden van Ichthus (studentenvereniging). Pas als je kringleider wordt, moet je hem ondertekenen en daarmee laten zien dat je hem ook gelooft. Dat zou je bijvoorbeeld als eis kunnen stellen aan een moderator.

Maar nu gaat het toch goed zo, nu Josh geband is? En dat hij er dan zo'n pagina van maakt... ach... wie zou dat serieus nemen? Hoogstens z'n eigen vriendjes en dan zijn we alleen maar blij dat die hier niet komen.
Laatst gewijzigd door Lalage op 16 sep 2004 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.

sparow
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor sparow » 16 sep 2004 14:50

En dan verkondigen dat ie de waarheid heeft..... Nu geloof ik hem helemaal niet meer... :mrgreen:

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 16 sep 2004 14:51

elbert schreef:
jip_86 schreef:Dikke humor dat artikel. Volgens hem is Sabra moderator? Wahaa en ik ben ook nog in zijn artikel gekomen. :mrgreen:

Oh, dus was het niet joepie? :idea:
Sorry, ik zal het in mijn oorspronkelijke bericht aanpassen.
Tja, Josh noemde Jippie, dus ik dacht aan joepie, maar het kan inderdaad ook jip_86 zijn. :mrgreen:

Josh schreef:Jippie... Ik loochen inderd...

Ik geloof inderdaad dat ik dat was. Hij noemde me de hele tijd ook zo.

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 16 sep 2004 14:52

*lacht zich een breuk* dit is te mooi zeg, wat een sneuheid.
En hij blijft maar doorzemelen over dat avatar gedoe he... *zucht*
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 16 sep 2004 14:53

Lalage schreef:Triest hoor. Maar dat van de drie formulieren zoals Elbert voorstelt lijkt me geen goed idee. Niet-christenen moeten hier ook welkom zijn en als zijn voorstel zou worden uitgevoerd, zou ik hier ook niet meer mogen komen. Ik ben het namelijk niet met de hele catechismus eens: ik vind namelijk niet dat een RK mis een vervloekte afgoderij is.

Je zou wel kunnen vragen of mensen de apostolische geloofsbelijdenis willen respecteren, zo doen we dat als mensen lid willen worden van Ichthus (studentenvereniging). Pas als je kringleider wordt, moet je hem ondertekenen en daarmee laten zien dat je hem ook gelooft. Dat zou je bijvoorbeeld als eis kunnen stellen aan een moderator.

Maar nu gaat het toch goed zo, nu Josh geband is? En dat hij er dan zo'n pagina van maakt... ach... wie zou dat serieus nemen? Hoogstens z'n eigen vriendjes en dan zijn we alleen maar blij dat die hier niet komen.

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=347953#347953
By the time you finish reading this you realize you have wasted ANOTHER 5 seconds of your life!

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 16 sep 2004 15:03

HTS schreef:
Lalage schreef:Triest hoor. Maar dat van de drie formulieren zoals Elbert voorstelt lijkt me geen goed idee. Niet-christenen moeten hier ook welkom zijn en als zijn voorstel zou worden uitgevoerd, zou ik hier ook niet meer mogen komen. Ik ben het namelijk niet met de hele catechismus eens: ik vind namelijk niet dat een RK mis een vervloekte afgoderij is.

http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?p=347953#347953

Inderdaad, ik had het niet over de catechismus (hoewel ik die trouwens samen met de twee andere gereformeerde belijdenissen van harte onderschrijf), maar over de drie oud-christelijke formulieren (12 artikelen, belijdenis van Nicea en de belijdenis van Athanasius). Ik heb dit als voorstel ingediend om in elk geval te vragen dat mensen die willen respekteren en dat de moderators in kunnen grijpen als de afwijkingen hiervan op het forum te gortig worden (en daar hebben we de afgelopen tijd toch de nodige voorbeelden van gezien dacht ik zo).

Het is inderdaad zo dat niet-christenen hier niet zo maar ja op zullen zeggen, maar aan hen (en ook aan mensen die zich wel christen noemen) mag op z'n minst gevraagd worden dat ze de boel hier niet lopen te verzieken door de christelijke belijdenis(sen) onderuit te willen halen.

Als niet-christenen geinteresseerd zijn in het christelijk geloof, dan zijn ze hier wat mij betreft van harte welkom, met inachtneming van de spelregels hier op het forum.
Laatst gewijzigd door elbert op 16 sep 2004 15:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 sep 2004 15:08

ok sorry, had je niet begrepen...
dan zijn we het eens :-)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 sep 2004 16:06

Ach, ik kon wel om Josh en Boudewijn lachen. Ze maakten zichzelf stilaan tot de spamclowns van het Refoweb.

Helaas was hun inhoud iets minder lachwekkend. Maar goed, we zijn ze kwijt.

*deelt hapjes en drankjes uit*
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 16 sep 2004 16:11

Optimatus schreef:Ach, ik kon wel om Josh en Boudewijn lachen. Ze maakten zichzelf stilaan tot de spamclowns van het Refoweb.

Helaas was hun inhoud iets minder lachwekkend. Maar goed, we zijn ze kwijt.

*deelt hapjes en drankjes uit*

Ehm, Boudewijn kan hier nog wel zn stoffen ter overdenking plaatsen hoor.
Het was meer dhr. Kees Droog die voortdurend nat ging door te spammen en door moderators gewijzigde berichten weer te herstellen in oude staat. En das nou net niet de bedoeling.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 16 sep 2004 16:23

elbert schreef:
Trouwens, als dat van die trojaanvirussen klopt, dan vind ik het niet zo netjes dat hij die gekregen heeft. Dat is niet de manier om met hem om te gaan.

Hij heeft dit overigens al eerder geroepen.

Ik kan kort alles weerleggen.
Meneer noemt een ander aantal dan de 2 PB's die hij kreeg nav zn verwarring GG <--> CGK synode. Dat was er 1 van mij en 1 van iemand anders.
Ik bezit geen Trojans, en de andere persoon goed kennende: ook niet. In ieder geval niet bewust. Daar is deze user de persoon absoluut niet naar.

Voorts ben ik van mening dat via een PB nooit iemand een Trojan mee kan sturen. Volgens mij is dit technisch namelijk in zn geheel niet mogelijk. Overigens hoor ik graag hier en plein publique het tegendeel.

En daarnaast valt er op de rest van het Trojanverhaal heel wat af te dingen.
Wanneer hij bemerkt dat er een Trojan binnenkomt, is dat enkel en alleen wanneer een virusscanner of Trojanblocker het ziet. Wanneer zo'n programma het ziet wordt alles geblockt. En komt er niets binnen.
Er komt alleen iets binnen wanneer de programmatuur niets merkt. Maar dan had Josh ook niets bemerkt.
Verder wordt 99% van de Trojans pas actief wanneer de gebruiker een executable start. Als Josh zoveel van Trojans af weet zal hij dat wel niet doen. Een knap iemand die overigens een executable meestuurt met een PB. Ik benieuwd wie dat als eerste voor elkaar krijgt.

Zo kan ik doorgaan.
Wanneer het per PB gebeurd zou zijn zou Josh het niet schuwen de naam openlijk te noemen van wie het stuurde. Hij is daar zonder reden al makkelijk in zoals te zien is, waarom dan niet wanneer het om echt iets waars gaat. En waarom zou er in het hele verhaal werkelijk 1 ding staan wat waar te noemen is, zonder verdraaiing of objectief aanwijsbaar.
Een persoon als Sabra noemen als moderator vind ik persoonlijk al erg knap. Dan heb je echt wel door hoe de verhoudingen liggen...

Maar goed. Ik kan dus nog verder uitweiden, het zegt allemaal genoeg.
Dat je dingen naar je hand zet of zeer subjectief benadert, vooruit, maar waarom doorspekken met leugens...
Ik zal het werkelijk niet begrijpen vrees ik..

Chip!
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Chip! » 16 sep 2004 17:20

Het verhaal dat Sabra moderator is hoeft niet per definitie duim-zuigerij te wezen. Het kan zijn dat Sabra iets in de refo-republiek heeft, en zodoende zijn naam in het groen verschijnt. Precies weet ik dat niet, ik heb me namelijk nog nooit verdiept in de republiek ;)
Over die trojans kan ik duidelijk wezen: Dat kan gewoon niet. De software van phpbb ondersteunt geen bijlage's aan berichten. Bepaalde forumsoftware hebben dat wel, dus het kan natuurlijk altijd leuk wezen om iemand te beschuldigen van iets wat de lezers niet per definitie kunnen weten. Het controleren daarvan is een volgende stap die hij hoopt dat ze niet nemen. Vreemd vind ik wel dat hij geen mailtje's heeft staan over de situatie, daar was hij bij GKV wel zo duidelijk over.

Natuurlijk wens ik Josh heel veel sterkte met het zoeken naar een volgend forum, en mocht hij geinteresseerd wezen: Hier heb je nog een forum, en natuurlijk zijn hier nog genoeg interessante forum's te vinden... Josh: Ik ga er vanuit dat je dit wel zult lezen, ik wens je heel veel succes met het zoeken naar een ander forum, totdat je eindelijk eens leert luisteren naar een ander.
Ik heb niet veel gepost in zijn forums, anderen gaven al de reactie's en het was al aan het begin duidelijk dat hij hier niet voor altijd aanwezig zou zijn. Op den duur moest en zou het ophouden, en dat is dus ook gebeurt ;)

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 16 sep 2004 18:02

In tegenstelling tot het GKV forum hebben de moderators hem alhier bijna geen tot helemaal geen bruikbaar email-voer of PB-voer gegeven om te gebruiken.
Dat scheelt.
Voorts beseft Josh dat er diverse mensen al zijn PB's en eigen PB's hebben opgeslagen. Die zijn zo boven tafel.

Wat betreft Sabra heb jij denk ik gelijk. Volgens mij mag hij in de refobliek het een en ander regelen. Zeker weten doe ik dit echter niet.
Neemt niet weg dat hij buiten de Refobliek geen enkele moderatorstap kan zetten. Voor Josh' info: die optie heet groepsbeleid, check de phpbb structuur en sites en je zult ontdekken dat dat niet gelogen is.
Josh is dus waarschijnlijk door een groene kleur misleid.

Terug naar “Archief”